וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: 6 שנות מאסר לשר האוצר של הוותיקן שתקף מינית ילדים

בית המשפט גזר עונש כבד על ג'ורג' פל בן ה-77, שהיה אחד מיועציו הבכירים של האפיפיור. הוא הגורם הבכיר ביותר בכנסייה הקתולית שמורשע בסקנדל העולמי, שפגע קשות במעמדה. הוא מכחיש כי תקף מינית שני ילדי מקהלה בשנות ה-90 ויערער על העונש

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שר האוצר לשעבר של הוותיקן ג'ורג' פל נידון היום (רביעי) לשש שנות מאסר באוסטרליה אחרי שהורשע בתקיפה מינית של שני ילדים במלבורן בשנות ה-90. בנוסף לכך, הקרדינל בן ה-77 יוגדר עבריין מין לשארית חייו, שאותם הוא עשוי לסיים בבית הסוהר. פל, שהיה בעבר יועץ בכיר לאפיפיור פרנציסקוס, הוא הגורם הבכיר ביותר בכנסייה הקתולית שמורשע בעבירות מין נגד ילדים.

נפילתו הביאה את השערורייה הגלובלית בכנסייה אל לב הוותיקן, שאמינותו נפגמה קשות בארצות הברית, בצ'ילה, באוסטרליה ובמקומות אחרים בעולם בשלושת העשורים האחרונים. השופט קבע כי איש הדת הבכיר אחראי ל"תקיפה מינית כוחנית וחצופה של שני קורבנות". הקרדינל טוען שהוא חף מפשע ויערער על עונשו. הדיון בערעור יתקיים ביוני.

משפטו של פל נערך בדצמבר האחרון, ובסיומו הורשע על ידי 12 חברי המושבעים בבית הדין המחוזי של מדינת ויקטוריה באוסטרליה. ההרשעה אירעה באותו השבוע בו זימן האפיפיור את בכירי הכנסייה הקתולית למפגש פסגה בו דן על הדרכים למניעת התעללות מינית והגנה על ילדים מפני כמרים תוקפים.

לקריאה נוספת
אוסטרליה: קרדינל בכיר בכנסייה הקתולית הורשע בעבירות מין

הקרדינל ג'ורג' פל יוצא מבית המשפט במלבורן, אוסטרליה, 27 בפברואר 2019. AP
ג'ורג' פל יוצא מבית המשפט, בחודש שעבר/AP

פל בן ה-77, אז בן 55, הורשע בהתעללות בשני נערי מקהלה בני 13 ב-1996, בעת שתפס אותם שותים את יין המיסה בחדר האחורי של כנסיית פטריק הקדוש, בעוד מאות מאמינים עדיין נוכחים בכנסייה. בנוסף לכך, פל נמצא אשם בתקיפת אחד הילדים במסדרון הכנסייה, חודש לאחר המקרה הראשון.

עורך דינו, רוברט ריכטר, אמר לחבר המושבעים שרק "איש משוגע" יסתכן בתקיפת הילדים במקום כה ציבורי, והוסיף כי הטענה שפל חשף את איבר מינו וכפה מין אוראלי על אחד הקורבנות, חרף הגלימה המסורבלת שלבש באותו היום, היא "מצחיקה".

עורך הדין ריכטר והשופט פיטר קיד קראו לחבר המושבעים, שכלל שמונה גברים וארבע נשים, שלא להעניש את פול על כישלונות הכנסייה הקתולית. "אתם לא צריכים להפוך את פל לשעיר לעזאזל", אמר השופט קיד למושבעים.

(עדכון ראשון 10:57)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה נגד הקרדינל ג'ורג' פל מחוץ לבית המשפט במלבורן, אוסטרליה, 13 במרץ 2019. AP
הפגנה נגד פל מחוץ לבית המשפט, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully