וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש באיטליה: תלמיד שלא יתחסן - יישלח הביתה

אחרי שהממשלה הפופוליסטית הבטיחה לבטל את החוק שגיבשה ממשלה הקודמת, היא חזרה בה על מנת להיאבק בשיעורי ההתחסנות הצונחים. בני שש ומטה שלא התחסנו כראוי לא ייכנסו לבית הספר, והוריהם של תלמידים בוגרים ייקנסו

אילוסטרציה. ShutterStock
"אין חיסון, אין בית ספר". איטליה נאבקת בירידה בשיעור ההתחסנות/ShutterStock

תלמידים באיטליה התבקשו שלא להגיע לבתי הספר עד שלא יוכיחו כי הם התחסנו כראוי - כך דווח היום (שלישי) ברשת BBC. זאת אחרי חודשים של דיון ער בנושא השנוי במחלוקת, ואחרי שהממשלה הואשמה בתמיכה במתנגדי החיסונים.

ההורים מסתכנים בקנס של עד 500 אירו אם הם ישלחו את ילדיהם הלא מחוסנים לבית הספר, ובני שש ומטה עשויים להישלח בחזרה הביתה. החוק החדש הועבר על רקע עלייה במספר מקרי החצבת, אך גורמים ברשויות אמרו כי נרשם שיפור בשיעורי החיסון מאז העברתו. אתמול היה היום האחרון שבו ההורים היו יכולים לספק מסמכים המאשרים כי ילדיהם חוסנו בהתאם, ולפי משרד הבריאות שיעור ההתחסנות הלאומית קרוב ל-95% בקרב ילדים שנולדו ב-2015.

לפי הדיווחים באיטליה, שרת הבריאות ג'וליה גרילו הייתה נתונה ללחץ פוליטי מצד סגן ראש הממשלה מתאו סלביני להאריך את הדד-ליין, שהיה במקור עד יום ראשון, מעבר לכך. גרילו אמרה כי החוק, שגובש על ידי הממשלה הקודמת, ברור: "אין חיסון, אין בית ספר".

לקריאה נוספת בנושא
איטליה: המפלגה המתנגדת לחיסונים החליפה את כל מומחי משרד הבריאות

מתאו סלביני שר הפנים של איטליה במשחק כדורגל. GettyImages
רצה להאריך את הדד-ליין. סלביני/GettyImages

החוק נועד להעלות את שיעור ההתחסנות באיטליה, מכ-80% כיום, ליעד של ארגון הבריאות העולמי, שהוא 95%. בשנים האחרונות התחזקו הקולות המתנגדים לחיסונים, המתבססים על תיאוריות קונספירציה חרף המחקרים המדעיים הרבים המפריכים אותן.

בתחילה הבטיחה הממשלה החדשה, המורכבת מתנועת חמישה כוכבים הפופוליסטית ו"הליגה" מהימין הקיצוני, לבטל את חוק לורנצין, שקרוי על שמו של שר הבריאות הקודם. עם זאת, השרה הנוכחית הודתה כי החוק עבר על אף "שביקרנו אותו כמה פעמים" בעת הדיונים על אישורו. גרילו הוסיפה כי הוא ישונה ויכלול רק את החיסונים הנדרשים, שחיוניותם מבוססת על מידע מדעי. חיסוני החובה הנוכחיים הם נגד אבעבועות רוח, פוליו, חצבת, חזרת ואדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully