וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש לעורכת דין איראנית שייצגה מפגינות: 38 שנות מאסר ו-148 מלקות

11.3.2019 / 23:20

בעלה של נסרין סתודה סיפר כי אשתו ספגה עונש כבד, כמה חודשים אחרי שהואשמה בהעלבת המנהיג העליון ובריגול. היא ייצגה נשים שהסירו את הרעלה במחאה נגד חוקי ההלכה. העונש ניתן ימים לאחר מינוי איש דת קיצוני לראש מערכת המשפט החדש

עריכה: טל רזניק

נסרין סתודה, עורכת דין איראנית למען זכויות אדם, נשלחה ל-38 שנות מאסר ונענשה ב-148 מלקות - כך סיפר בעלה בפוסט שכתב היום (שני) בפייסבוק, מבלי שפירט באיזה עבירות היא הורשעה. עורכת דינה, פיאם דרפשאן, אמרה לסוכנות הידיעות אירנ"א בדצמבר כי סתודה הואשמה בהפצת מידע נגד המדינה, העלבת המנהיג העליון עלי חמינאי וריגול. היא עצורה מאז יוני.

בניגוד לדברי בעלה של סתודה, שופט בבית משפט מהפכני בטהראן אמר כי העונש שהוטל עליה הוא שבע שנים - חמש שנים בשל פעילות נגד ביטחון המדינה ושנתיים בשל העלבת המנהיג העליון. גורמים במערכת המשפט לא הגיבו על הפוסט שפרסם בעלה של סתודה, שריצתה בעבר עונש מאסר על הפצת תעמולה ועל קשירת קשר נגד המדינה.

לקריאה נוספת בנושא:
העונש על יחסי מין מחוץ לנישואים: שישה זוגות הולקו בפומבי
ארדואן תקף משתתפות בצעדת יום האישה: לא כיבדו את האסלאם

נסרין סתודה, עורכת דין איראנית, 2010. AP
ספגה עונש כבד. סתודה/AP

הידיעה על עונשה הכבד של סתודי, החריג גם עבור המשטר האסלאמי הנוקשה באיראן, פורסמה כמה ימים בלבד אחרי שאיש הדת הקיצוני איברהים ראיסי מונה לראש מערכת המשפט החדש. המינוי של ראיסי נראה כמו החלשה של השפעתו הפוליטית של הנשיא חסן רוחאני, מהמחנה המתון.

ארגון "המרכז לזכויות אדם באיראן", שבסיסו בניו יורק, אמר כי בשנה שעברה ייצגה סתודה כמה נשים שנעצרו אחרי שהסירו את הרעלה שלהן במחאה נגד חוקי הרפובליקה האסלאמית. סתודה, שגם הגנה על פעילי אופוזיציה איראנים, שבתה רעב במשך 50 יום ב-2012 נגד איסור נסיעה שהוטל על בתה. באותה תקופה, המקרה שלה גרם לגינויים מצד ארצות הברית וארגוני זכויות אדם בינלאומיים.

באופן חריג, אפשרה איראן לסגנית נציבת זכויות האדם של האו"ם, קייט גילמור, לבקר במדינה בשבוע שעבר בראשות "משימה טכנית". הביקור, שואשר על ידי גורם באו"ם, הוא הראשון זה שנים של חוקרי זכויות אדם של האו"ם ברפובליקה האסלאמית.

עוד באותו נושא

זוג באיראן נעצר אחרי שהתארס בפומבי

לכתבה המלאה
סטודנטים צועדים ברחבי טהראן לציון 40 שנה למהפכה, איראן, 11 בפברואר 2019. AP
המשחר מחריף את התגובה נגד המפגינים. עצרת לציון 40 שנה למהפכה, בחודש שעבר/AP

במקביל, חוקר האו"ם האחראי לזכויות האדם באיראן, ג'אוויד רחמן, העלה היום את הסוגיה של סתודי בכינוס מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה. הוא אמר שלפי הדיווחים, היא הורשעה בשבוע שעבר בעבירות הקשורות לעבודתה ועשויות לשלוח אותה לעונש מאסר ממושך. "התבניות המדאיגות של איומים, מעצרים והעמדה לדין ויחס לא הולם לפעילי זכויות אדם, עורכי דין ופעילים למען זכויות עובדים מאותתים על החרפת התגובה של הרשויות", אמר.

(עדכון ראשון: 16:00)

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully