וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להגשמת החלום הציוני: אירוע העלייה הגדול מסוגו בארה"ב

בניו ג'רזי התקיים יריד "מגה עלייה" בו השתתפו יותר מאלף עולים פוטנציאליים לקראת הגעתם לישראל. באירוע קיבלו המשתתפים שירותי ייעוץ והכוונה במגוון נושאים הקשורים לקליטה בארץ - תעסוקה, נדל"ן ופיננסיים. "יום חשוב בו לוקחים צעד משמעותי לקראת העלייה ארצה"

יריד "מגה עלייה" של ארגון "נפש בנפש" בניו ג'רזי. ארגון "נפש בנפש", אתר רשמי
האירוע הגדול מסוגו בצפון אמריקה. יריד "מגה עלייה"/אתר רשמי, ארגון "נפש בנפש"

יותר מאלף יהודים אמריקנים השתתפו השבוע ביריד "מגה עלייה" בניו ג'רזי שבארצות הברית. האירוע, הגדול מסוגו באמריקה הצפונית, אפשר לעולים פוטנציאליים גישה מיטבית לכל המידע הנדרש להם לקראת עלייתם לישראל וקליטתם בה.

במסגרת האירוע, הוענקו למשתתפים שמתכננים לעלות לישראל שירותי ייעוץ והכוונה במגוון נושאים הקשורים לעלייתם ולקליטתם בארץ. בין אנשי המקצוע שלקחו חלק ביריד וסייעו במתן המידע הנדרש לעולים היו יועצים פיננסיים, יועצי תעסוקה, יועצי מס וביטוח, חברות נדל"ן, חברות שילוח נציגים מקופות החולים ובתי חולים בארץ ועוד.

ליריד הגיעו גם נציגי רשויות מקומיות המעוניינות למשוך את העולים לגור בשטחן, בהן גם עיריות מצפון ומדרום הארץ כחלק ממיזם "זינוק בעלייה", שמטרתו לחזק את הפריפריה ואת העיר ירושלים באמצעות הבאת עולים חדשים לאזורים אלה על ידי הענקת הטבות ושירותים משודרגים.

מאתיים עולים מארה"ב ומקנדה הגיעו לנתב"ג. אור רביד
"יום חשוב לקראת הגשמת חלומם הציוני ועלייתם ארצה"/אור רביד

על רקע המחסור ברופאים ובבעלי מקצועות פרא-רפואיים בישראל, השתתפו ביריד גם נציגי האגף לרישוי מקצועות רפואיים של משרד הבריאות. במהלך משותף סייעה מחלקת קשרי ממשלה של נפש בנפש" בשנת 2018 ל-58 רופאים מאמריקה הצפונית בתהליך קבלת רישיון התעסוקה בישראל על מנת שאלו יוכלו להמשיך לעסוק במקצועם גם בארץ ולתרום למערכת הבריאות הישראלית.

יו"ר קק"ל הציג את פרויקט "ישראל 2040" שמטרתו להביא מיליון מתיישבים חדשים לנגב וחצי מיליון תושבים חדשים לגליל. "בשנים האחרונות שמה לה קק"ל כמטרה מרכזית לחזק את הגליל והנגב ולהביא לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה", אמר עטר. "זאת, מתוך הבנה שעניין זה הוא הכרחי לשמירת חוסנה החברתי, ומתוך כך גם חוסנה הביטחוני של מדינת ישראל, כי אין מדינה בטוחה בלי חברה מאוזנת וחזקה. אני מאמין שיהודי התפוצות יכולים וצריכים למלא תפקיד חשוב בהגשמת המטרה הזו, קודם כל באמצעות עלייה לישראל ויישוב האזורים הללו".

"עבור רבים מן העולים, צעירים ומבוגרים, הורים וילדים כאחד, שהגיעו ליריד היום, זהו יום חשוב שבו הם לוקחים צעד משמעותי לקראת הגשמת חלומם הציוני ועלייתם ארצה", ציין מייסד ומנכ"ל ארגון "נפש בנפש". "עבורנו, כארגון, אנחנו זוכים היום לראות מה צפון בעתידה של העלייה מצפון אמריקה ובעתידה של מדינת ישראל, והעתיד נראה מבטיח מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully