וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריצה לגדר עד ראש נפץ מחובר לבלון: כך הסלים המצב בגבול הרצועה

9.3.2019 / 20:32

שלב אחרי שלב חמאס העלה את רף האלימות. ההצתות שליוו את תחילת הפרות הסדר, הפכו לראש נפץ קרבי של טיל נ"ט מחובר לבלונים. ההערכות הן שחמאס מתאמץ לפתח רקטות לטווח גדול יותר מתל אביב. לקראת ציון שנה לצעדות השיבה הוא מתעתד להציג יכולות חדשות

עריכה: ליר שפיגלר

המאמץ המצרי לנטרל מנהרות מתחת לציר פילדלפי, בשילוב כוחות צה"ל בים ולפי פרסומים זרים גם בסיני ובעולם, פגעו במאמץ פיתוח והברחת אמצעי הלחימה של חמאס לרצועת עזה. הרצון להתעצם ולשקם את ארסנל הנשק, חייב את הזרוע הצבאית בארגון להגביר את ההשקעה במחקר ופיתוח, כולל תעשיות נשק שנחשפו על ידי שב"כ עד המצאת וייצור רקטת הקסאם.

אחת הדוגמאות הבולטות מאז מבצע צוק איתן להתפתחות של ארגון הטרור ששולט בעזה, היו ניסויי שיגור הרקטות לים. חמאס מתאמץ לפתח רקטות שנושאות ראש נפץ קרבי גדול ומדויק לטווח גדול יותר, מעבר לתל אביב. הניסויים הדגימו את חשיבות הפיתוח עבור הארגון אך יותר מכל את הרצון להראות כי הוא בבנייה, וכי יש בכוחו לאיים על עורף ישראל. ואז, לקראת יום העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, החלו ההכנות בחמאס להפגנות.

לקריאה נוספת בנושא
רקטה שוגרה לעבר יישובי מועצת אשכול, פלסטיני נהרג בעימותים
בזמן סיור נתניהו בגבול: ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר בצפון עזה
רקטה נורתה לעוטף ונפלה בשטח פתוח; צה"ל תקף בדרום הרצועה

אינפו מתיחות בדרום 9 בפברואר 2019. עיבוד תמונה
אינפו מתיחות בדרום 9 בפברואר 2019/עיבוד תמונה

מדובר במספר מוקדי הפרות סדר אלימות ומאות משתתפים בכל אחד. יידוי האבנים בכל זירה התחלפו מהר מאוד בהשלכת בקבוקי תבערה. לאחר מכן החלו להשליך רימוני רסס מאולתרים ואף ייצרו מטעני חבלה מאולתרים שהושלכו על ידי קלע דוד (רוגטקה), ובנוסף, מטעני חבלה בצמיגים בוערים שגולגלו לכיוון הגדר.

בשבועות האחרונים המפגינים מצליחים להגביר את קצב השלכת מטעני החבלה, הם עושים זאת בתזמון זהה, בהיקף גדול, כך שרעשי הפיצוצים נשמעים באזור בעוצמה.

בציר מקביל החלו הפלסטינים להפריח לישראל עפיפונים. בהתחלה היו אלו עפיפונים שנראו כמו משחקי ילדים עם כרזות, תמונות ודגלים. לאחר מכן, הם חיברו לעפיפונים חומר דליק כדי להצית שדות בשטחי ישראל אבל צה"ל החל להפעיל נגדם רחפנים מהירים שהתנגשו בהם והפילו אותם אל הקרקע.

עוד באותו נושא

בלון נפץ עם ראש קרב אותר ביער; מטיילים פונו בדרום הארץ

לכתבה המלאה
בלוני תבערה באשכול - 8 מרץ 2019. ביטחון אשכול,
בלוני תבערה מחוברים לרחפן/ביטחון אשכול

לאורך השנה נבחנה תגובת צה"ל ובחמאס לא מיהרו לחשוף את הנשק במלואו, אלא את הכלי ולאחר מכן הוסיפו את האמצעי. כך גם לגבי הבלונים. בהתחלה היה מדובר בבלון שנושא דגל או כרזה. לאחר מכן, הגיעו בלוני תבערה שהציתו אלפי דונמים.

השלב הבא היה שילוב של זר בלונים שנושא כלי טיס מדומה עם תאורה ובחודש האחרון שילוב של בלונים שנושאים מטעני חבלה מאולתרים. היום העלה החמאס את הרף כשחיבר ראש נפץ קרבי של טיל נ"ט לזר בלונים שנפל בשטח ישראל.

גם הפרות הסדר התפתחו בשלבים. בתחילה היו הפגנות נקודתיות. לאחר מכן, החלו להבעיר צמיגים כדי ליצור מיסוך, ובחסות העשן התקרבו לגדר כדי לחבל בה ולחתוך אותה עם קאטר והשיא היה חיתוך במסור חשמלי.

בור שנוצר מפיצוץ של בלון חשוד שנמצא במועצת שדות נגב 09 במרץ 2019. רפי בביאן בטחון שדות נגב, אתר רשמי
הנזק שהותירה מערכת הנפץ שהורכבה על הבלון. היום/אתר רשמי, רפי בביאן בטחון שדות נגב

לאחרונה, נחפרו שוחות בכלים הנדסיים והפלסטינים מגיעים בריצה או זחילה לשוחות ולפי קריאות של פעילים מרכזיים, מסתערים על הגדר כשהסיור חולף על פניהם. בסוף החודש אמורה הנהגת חמאס להציג מפגן כוח גדול לאורך רצועת עזה לציון שנה לצעדות השיבה. ובתוך הצעדות, והפגנת הכוח - גורמים במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות כי חמאס ינסה להציג טכניקות ופיתוחים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully