וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקנדל בכנסייה: איש דת בכיר בצרפת הורשע בטיוח עבירות מין

7.3.2019 / 15:26

בית משפט גזר חצי שנת מאסר על תנאי על הקרדינל פיליפ ברברין, הארכיבישוף של ליון, שלא דיווח על טענות נגד אב במחוז שלו. הוא הגורם הבכיר ביותר בכנסייה הקתולית שמעורב בפרשה שמטלטלת את הכס הקדוש ברחבי העולם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט בצרפת הרשיע היום (חמישי) את הארכיבישוף של ליון, הקרדינל פיליפ ברברין, בטיוח תקיפה מינית של נערי צופים במחוז שלו, וגזר עליו חצי שנת מאסר על תנאי. הוא איש הדת הבכיר בצרפת ביותר שמעורב בפרשה שמסעירה את הכנסייה הקתולית בעולם והודיע שיפרוש מתפקידו.

הוא הורשע בכך שלא דיווח בין יולי 2014 ליוני 2015 על טענות לעבירות מין שביצע כומר בשנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90, לפני משפטו של הכומר שאמור להתקיים בהמשך השנה. עורכי דינו של ברברין, שלא נכח באולם, אמרו כי הוא יערער על ההחלטה. הקרדינל מכחיש כי הוא הסתיר את הטענות נגד האב ברנר פריינט כשהוא הגיע למחוז בליון ב-2002. גם הכומר מכחיש את הטענות נגדו.

התביעה בליון חקרה בעבר את הארכיבישוף, אך סגרה את התיק באמצע 2016 מבלי לפרט. עם זאת, ארגון המייצג את הקורבנות השתמש בסעיף בחוק כדי לחייב את הקרדינל לעמוד לדין. "זה יעביר מסר חזק לכנסייה ולאפיפיור", אמר פרנסואה דבו, אחד הקורבנות, ששיבח את גזר הדין.

לקריאה נוספת בנושא
האפיפיור על קשר השתיקה בכנסייה: כמרים הפכו נזירות לשפחות מין

פיליפ ברברין barbarin. רויטרס
התפטר מתפקידו. הקרדינל פיליפ ברברין/רויטרס

בימים אלו נתון האפיפיור פרנציסקוס ללחץ רב, בשל התגובה של הכנסייה למשבר הניצול המיני שפגע במעמדה ברחבי העולם. בחודש שעבר הוא קרא בסיום כנס חירום למאבק כולל בפגיעה מינית בילדים, פשע שלדבריו יש "למחות מעל פני כדור הארץ". עם זאת, הקורבנות ועורכי דינם הביעו אכזבה עמוקה, ואמרו כי פרנציסקוס שב על הבטחות ישנות מבלי להעלות הצעות ממשיות.

ברברין אמר במשפט כי הוא היה מודע לטענות נגד פריינט ב-2014, אחרי שיחה עם אחד הקורבנות. לפני זה, אמר, הוא רק שמע שמועות. הוא הדיח את האב שנה לאחר מכן, כשההאשמות נחשפו בפני הציבור. הפרשה עומדת במרכז סרטו של הבמאי הצרפתי פרנסואה אוזון. Grace A Dieu.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully