וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחרורו: הרב מצגר בטקס תיקון שופרות "למנוע קטרוגים"

7.3.2019 / 14:32

בטקס השתתפו כ-50 מתפללים, ונועד לדבריהם "למנוע קטרוגים ולהמתיק את הדינים" של הרב, שריצה שנה ועשרה חודשי מאסר, מתוך שלוש שנים וחצי שנגזרו עליו בגין שוחד ומרמה בהיקף של מיליוני שקלים. מוקדם יותר, מצגר על לקברים של שלושה רבנים ונפגש עם "הרנטגן"

עריכה: ניר חן

שעות ספורות אחרי שחרורו מהכלא, הרב הראשי לשעבר יונה מצגר השתתף אתמול (רביעי) בטקס תיקון שופרות שנערך עבורו בקבר רחל - כך עולה מתיעוד שהגיע לוואלה! NEWS.

בטקס השתתפו כ-50 מתפללים, והוא נועד לטענתם "למנוע קטרוגים ולהמתיק את הדינים" של הרב שריצה שנה ועשרה חודשי מאסר, מתוך שלוש שנים וחצי שנגזרו עליו בשל שוחד ומרמה בהיקף של מיליוני שקלים.

מצגר עלה אתמול לקבריהם של הרב יוסף שלום אלישיב והרב עובדיה יוסף, מגדולי המנהיגים החרדים, וכן לקברו של הרב מרדכי אליהו. השלושה נחשבים בעיניו כמי ששלחו אותו למשרה נחשבת ברבנות הראשית לישראל. מאוחר יותר, מצגר הגיע לבני ברק, שם פגש את המקובל הרב יעקב ישראל איפרגן המכונה "הרנטגן". על מצגר נאסר לצאת מישראל או להתראיין לכלי התקשורת, זאת במסגרת תכנית השיקום שישולב בה.

לקריאה נוספת:
ועדת השחרורים קבעה: שחרור מוקדם לרב הראשי לשעבר מצגר
הרב הראשי לשעבר יונה מצגר התחייב: לא אשרת בתפקיד רב ציבורי בישראל

יונה מצגר משתחרר מכלא מעשיהו, 6 במרץ 2019. אתר רשמי
הרב מצגר לאחר שחרורו, אמש/אתר רשמי

בניגוד לרבים מהאסירים המשוחררים על תנאי, ועדת השחרורים לא הטילה על מצגר מעצר בית לילי. היא קבעה כי הוא ישולב בקבוצה טיפולית לעברייני עבירות מרמה. לאחר סיום תקופת השיקום, מצגר צפוי לרדת מהארץ ולעבור לחו"ל לטובת תפקיד רב ראשי בקהילה יהודית גדולה. הוא קיבל לאחרונה הצעות קונקרטיות, אך טרם החליט.

מצגר הורשע בקבלת שוחד בהיקף של כחמישה מיליון שקלים, עליה קיבל כשלוש שנות מאסר וחצי, במקום ארבע וחצי, לאחר שחתם הסדר טיעון עם הפרקליטות. הוא הורשע בכמות רבה של עבירות שוחד, עבירת מרמה והעלמת מס.

כתב האישום נגדו כלל מגוון גדול של עבירות: קבלת שוחד בסכום של עד שמונה מיליון שקלים, הפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס. במקרים רבים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. העבירות נחשפו בעקבות חקירה של יחידת להב 443, בשיתוף רשות המסים.

  • עוד באותו נושא:
  • יונה מצגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully