וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה חמורה בפריפריה": תל אביב ואילת נגד סגירת שדה דב

7.3.2019 / 13:12

ראשי שתי הערים מכנסים מסיבת עיתונאים, בה הם קוראים לראש הממשלה נתניהו לעצור את ההחלטה לסגור את נמל התעופה. גם חברי הכנסת סמוטריץ', לוי, ברושי משתתפים בכינוס. ראש עיריית אילת הודיע על השבתת העיר ביום שלישי

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, וראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מקיימים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים משותפת בתל אביב בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את ההחלטה לסגור את שדה דב. זאת לאחר החלטת הממשלה והודעת רשות שדות התעופה לחברות התעופה כי שדה דב ייסגר ב-1 ביולי 2019 לטובת הקמת תכנית של 16 אלף דירות במתחם השדה.

אל מסיבת העיתונאים הצטרפו בין היתר חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), מיקי לוי (יש עתיד) ואיתן ברושי (העבודה), ח"כ איילת נחמיאס ורבין (העבודה)

ראש עיריית אילת אמר כי "כמי שחי בוועדות תכנון כבר 25 שנים יכול לומר שלא יבנה כאן שום צריף בשלוש השנים הקרובות ולכן אני שואל את האנשים בירושלים מה החיפזון? למה לסגור את העורק לאילת". יצחק הלוי הודיע כי שדה התעופה באילת ייסגר עד "שתינתן לנו חלופה", והוסיף ש"ביום שלישי כפעולה ראשונה נסגור את העיר. אין יוצא ואין בה. אין טיסות נכנסות. השדה, הנמל. הלימודים".

"ההחלטה לסגור את שדה דב נעשתה כאילו לאנשים שקופים, בחשכים", אמר ראש עיריית אילת. לדבריו, "אף אחד לא חשב לשאול את תושבי אילת איזה חלופות ניתן להם. להחלטה שמתקבלת בחשכים אין שום זכות קיום ובגלל זה אנחנו יוצאים למאבק".

לקריאה נוספת:
"תארגן את הכספים, ביטן יסדר": כך פעלה השיטה בפרשת השוחד
"תקף באכזריות": כתב אישום נגד המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר

ראשי עיריות ת"א ואילת במסע"ת בקריאה לעצור את סגירת שדה דב, מתחם שדה דב 7 במרץ 2019. שלומי גבאי
ראשי עיריית תל אביב ואילת, ביום/שלומי גבאי

הקריאה של יצחק הלוי נגד נתניהו והליכוד בשעת בחירות מציגה עד כמה תושבי אילת נמצאים במצוקה לקראת המהלך, שכן הוא ראש עיר מטעם מפלגת הליכוד ונחשב למקורב לראש הממשלה ולרעייתו שרה נתניהו.

ראשי הערים מזהירים מפני ניתוק צינור החמצן, הפקרת תושבי תל אביב והכלכלה שלה לטובת אינטרסים אחרים והצגת מתווה שיאפשר שיווק ובניית דירות לצד הותרת מסלול וטרמינל בתל אביב.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר כי הוא "מתקשה לדבר על הנושא הזה" כי מזמן לא עמד "בפני טיפשות כל כך גדולה". לדבריו, "שדה דב הוא סימפטום לתהליכים ארוכי טווח בישראל. שום דבר לא מתכננים בישראל אלא מגיעים לפתור רק שיש בעיה. אילולא לא היו בעלי קרקע פרטיים אף אחד לא היה מעלה את דעתו לסגור את השדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראשי עיריות ת"א ואילת במסע"ת בקריאה לעצור את סגירת שדה דב, מתחם שדה דב 7 במרץ 2019. שלומי גבאי
מסיבת העיתונאים, היום/שלומי גבאי

חולדאי הציע תכנית בנייה שלטענות תפתור את הבעיה וציין כי יש לנו הצעה ברורה וטובה איך לבנות אלפי יחידות דיור מזרחית לאבן גבירול כדי לפצות את כל בעלי הקרקע הפרטיים", וציין שמשרד האוצר עוצר את התכנית כדי "לא להיווכח עד כמה היא טובה".

על התכנית אמר שהיא "ריאלית ורק צריך להחליט וכל מה שעומד מאחורי ההחלטה כדי להחליט היא כסף, כי רשות מקרקעי ישראל תהנה ממימוש הקרקעות".

ח"כ ברושי אמר במסיבת העיתונאים כי "זהו יום שחור למדינת ישראל. המדינה איבדה את המצפן והצפון. היא למעשה אומרת שרק תל אביב חשובה לה ולא הנגב והדרום ולא הגליל והצפון. את שדה דב לא ניתן לסגור. אין פה חלופות אין כזה דבר, יש רק שדה דב פעיל אבל אי אפשר להפוך כמה יחידות יוקרה למה שגובל בשיקולים של מדינת ישראל".

ראשי עיריות ת"א ואילת במסע"ת בקריאה לעצור את סגירת שדה דב, מתחם שדה דב 7 במרץ 2019. שלומי גבאי
חולדאי מציג את תכנית הבנייה, היום/שלומי גבאי

דני בן אפרים, סיפר כי הוא חולה בסרטן הערמונית, וגילו שיש לו גרורות. "עברתי הקרנות, הייתי טס בבוקר מאילת לכאן, לוקח מונית מאיכילוב ובערב שב הביתה. אם ייסגר השדה אני אצטרך לצאת בחמש בבוקר ולהגיע בחצות. צריך למצוא את הדרך למצוא פתרון ולעשות את זה בצורה הכי קצרה".

מרסל חג'ג', נכה שמקבל טיפולים רפואיים, סיפר כי הוא "נוסע שלוש פעמים בבית החולים בלינסון." אני נוסע מוקדם ומגיע בערב ועם כל זה שזה נחשב לתחבורה ציבורית קרובה. אני אצטרך לישון בתל אביב. זה לא יכול לקרות, צריך למצוא לנו חלופה".

ראשי עיריות ת"א ואילת במסע"ת בקריאה לעצור את סגירת שדה דב, מתחם שדה דב 7 במרץ 2019. שלומי גבאי
ראש עיריית אילת/שלומי גבאי

בצל מסיבת העיתונאים, יו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, שלח אמש מכתב לנתניהו, בו קרא להארכת הפעילות של שדה דב עד לחשיבה ובחינה מחודשת של צרכי התעופה הפנים-ארציים והפתרונות למימושם. "ההחלטה לסגור את שדה לאתר הינה פגיעה חמורה בתושבי אילת ותושבי הפריפריה הנזקקים לשירות תעופה פנים ארצית. הובהר לכולנו כי שדה התעופה בן גוריון לא יוכל לתת מענה אמתי וזמין לתעופה הפנים ארצית בפרט לקו אילת-תל אביב בפרט", כתב.

עוד כתב ביבס כי "קו זה משרת הן את תושבי אילת לצורכי עבודה, עסקים, ופנאי והן את הצורך והדחף של האוכלוסייה האילתית הנזקקת לשירותי רפואה במרכז הארץ. יכולתו של שדה התעופה בן גוריון לתת מענה לטיסות קצרות ללא זמן נוסף המוקדש להכנות, ביקורות וגישה למסלולים אינה קימת בפועל".

מכתב של יו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, על שדה דב. עיבוד תמונה
מכתבו של ביבס/עיבוד תמונה

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונאות, הביע גם הוא התנגדותו החריפה למהלך. לדבריו, "סגירת שדה דב כמוה כניתוק העיר אילת ממדינות ישראל. ניתוק תושביה וניתוק עסקיה. אין כל היגיון במהלך זה וחובה על כל אזרח אחראי להתנגד לו".

רועי מימרן, חבר ועד שכונת למד שבתל אביב שהגיע למסיבת העיתונאים, אמר כי "גם תושבי תל אביב משתמשים בשדה גם בקו לאילת וגם לראש פינה. אני מרצה למנהל עסקים ובאמצעות שדה דב אני יכול ללמד במוסדות אקדמיים באילת וגם בגליל העליון. ביטול השדה יהפוך את הנגישות לפריפריה ללא מעשית ולמעשה ינתק אותה לגמרי".

עדכון ראשון: 12:58)

שדה דב. יותם רונן
נמל התעופה שדה דב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully