וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בכלא: סוהרים חסמו כניסה ל-18 בתי סוהר בצרפת

6.3.2019 / 15:30

הסוהרים מוחים על התגברות התקיפות האלימות נגדם ועל ההקצנה שעוברים האסירים. זאת אחרי שמחבל שרצח ניצול שואה תקף אנשי צוות בכלא באזור נורמנדי, ופצע שניים מהם

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

סוהרים בצרפת חסמו היום (רביעי) את הכניסה ל-18 בתי סוהר במדינה אחרי ששני סוהרים נפצעו בפיגוע בבית כלא באזור נורמנדי. איגוד הסוהרים המרכזי, ה-CTG, מסר כי התקיפות נגד הסוהרים הופכות לנפוצות ולבלתי-נסבלות יותר ויותר. לפי ההצהרה, אוכלוסיית האסירים הופכת ל"נקמנית, אגרסיבית ואלימה".

אתמול נפצעו שני סוהרים על ידי מישל שיולו, שרצח ניצול שואה ב-2012, כשהיה עם אשתו בחדר ההתייחדות. הוא תקף סוהרים שהוזעקו על ידי בת זוגו, שהייתה בהיריון, עם סכין שהבריחה לו. השניים נורו אחרי שעות שבהן התבצרו במקום, והאישה מתה מפצעיה. הרשויות בצרפת הגדירו זאת מתקפת טרור.

לקריאה נוספת על הפיגוע
חדר ההתייחדות הפך לזירת קרב: סוהרים נפצעו בפיגוע בכלא בצרפת

כוחות משטרה, סורקים את זירת פיגוע הדקירה 
בה אדם דקר 2 שומרים בסכין בסור-סארט, צרפת 5 במרץ 2019. רויטרס
כוחות מחוץ לכלא בנורמנדי, שבו היה הפיגוע, אתמול/רויטרס

שרת המשפטים, ניקול בלובה, אמרה כי ככל הנראה, הסכין ששימשה את שיולו הוברחה למתחם על ידי בת זוגו. "אין ספק לגבי האופי הטרוריסטי של המתקפה הזו", אמרה. לפי הדיווחים, שיולו צעק "אללה אכבר" בזמן הפיגוע.

היא אמרה כי האישה התלוננה בשעה 9:45 על כך שהיא אינה חשה בטוב, ואז נכנסו למקום שני הסוהרים. אז, שלף שיולו את הסכין ודקר אותם, ורק בסביבות השעה 18:00 הסתערו כוחות מהיחידה ללוחמה בטרור של המשטרה על המתחם.

לפי התובע הכללי בפריז, רמי היט, שיולו רצה לנקום את מותו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בשטרסבורג בדצמבר. באתר franceinfo דווח כי השניים חלקו תא יחד למשך 175 ימים והמשיכו להתכתב ביניהם דרך המייל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מישל שיולו, אסיר שביצע פיגוע דקירה בכלא, צרפת. עיבוד תמונה
דקר שני סוהרים. המחבל/עיבוד תמונה
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully