וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סבא רפורמי = בן מתבולל = נכד גוי": הקמפיין החדש נגד הרפורמים

6.3.2019 / 8:47

מול קניון איילון ברמת גן נתלה שלט חוצות ועליו הכיתוב, ברקע המאבק המתחדש של זרמים ליברליים ברחבת הכותל המערבי. מאחורי הקמפיין עומדת תנועת "חזון", שקמה "כדי לקדם סדר יהודי במדינה" ועוררה סערה בעקבות שלט ענק אחר שנתלה בירושלים

קמפיין תנועת חזון ברמת גן, 6 מרץ 2019. PayPerLens, עיבוד תמונה
שלט חוצות שנתלה מול קניון איילון, הבוקר/עיבוד תמונה, PayPerLens

תנועת "חזון" פתחה הבוקר (רביעי) בקמפיין האשמה חדש נגד הרפורמים שגורמים לכאורה להתבוללות. בשלט חוצות ענק שנתלה סמוך לקניון איילון ברמת גן נכתב: "סבא רפורמי = בן מתבולל = נכד גוי". הקמפיין הושק ברקע המאבק המתחדש על התפילה של זרמים ליברליים ושאינם אורתודוכסיים ברחבת הכותל המערבי לקראת תפילה חגיגית שארגנו לסוף השבוע נשות הכותל החוגגות 30 שנה להיווסדותו של הארגון. הקמפיין כולל בתוכו מסרים כמו "שומרים על הכותל נורמלי".

תנועת חזון קמה לפני כמה חודשים, לטענת ראשיה, "כדי לקדם סדר יום יהודי במדינה". לאחרונה היא עוררה סערה בעקבות שלט ענק אחר שנתלה בירושלים כחלק מקמפיין שניהלה נגד קהילת הלהט"ב בישראל. על השלט התנוססה הסיסמה: "אבא + אמא = משפחה". השלט הוסר זמן קצר לאחר שהופיע, זאת בעקבות מאבק של ארגוני להט"ב.

עוד בוואלה! NEWS
"לקרוא לכלב הזה בשמו, הם אויבים שלנו": האמירות שסיבכו את בן ארי
בזמן הארוחה: בת שלוש נחנקה למוות ממזון בבית בתל אביב
עלייה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה קר | תחזית מזג האוויר

נשות הכותל בכותל המערבי, ירושלים. אפריל 2016. AP
יחגגו בסוף השבוע 30 שנה להיווסדן. נשות הכותל/AP

בחזון הסבירו כי הם מתבססים על אמירות שפורסמו לאחרונה על ידי ראשי התנועה הרפורמית, בהן אמירתו של ריק ג'ייקובס, נשיא התנועה הרפורמית, שטען כי "אני עדיין שומע אנשים מדברים על נישואי תערובת כאילו זו מחלה. אסור לראות בזוג של יהודי וגויה כישלון". אמירה נוספת עליה התבססו היא זו של מייקל שייבון בטקס של התנועה הרפורמית שאמר כי "נישואים בין שני יהודים הם גטו שכולא אותם בתוך חומה של מסורת וצריך לפרוץ את הקירות האלה".

בתנועה "מבקשים להחזיר לשיח הציבורי נושאים כמו שמירה על השבת במרחב הציבורי, חשיבות התא המשפחתי, קדושת הכותל ועוד נושאים נוספים הקשורים לערכי היהדות". לאחרונה, גייסה התנועה יותר מ-120 אלף תומכים, שחתמו על אמנה ישראלית הקוראת למפלגות להתחייב לפעול לקידום היהדות במדינה.

עוד באותו נושא

ההתגוששות בכותל המערבי חוזרת: התפילה הנפיצה של "נשות הכותל"

לכתבה המלאה

התנועה הרפורמית: "ההסתה נגדנו רק גורמת להפנות עורף למונופול האורתודוכסי"

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית מסר בתגובה כי "הקמפיין של הארגונים החרדיים וארגוני הימין הקיצוני נגד היהדות הרפורמית רק מוכיח שגם הם מבינים שעוד ועוד ישראלים רואים בבתי הכנסת שלנו וברבנים שלנו את הכתובת, ושציבור ישראלי הולך וגדל מצביע ברגלים בעד יהדות שמאמינה בשוויון, בסובלנות ובריבוי פנים". לדבריו, "אם היהדות הרפורמית הייתה אכן גורם שולי בישראל, כפי שטוענים דובריו של הממסד הרבני בוקר וערב, לא היו מושקעים מיליוני שקלים בקמפיינים של שנאה".

"לנו אין ספק שההסתה המתמשכת נגדנו רק גורמת לישראלים רבים להפנות עורף למונופול האורתודוכסי ולתמוך בדרישה שלנו להכרה ולשוויון לכל זרמי היהדות", הוסיף הרב קריב. "עם זאת, אנחנו לא מזלזלים באפשרות שההסתה המילולית הבלתי פוסקת תוביל בסופו של יום גם לאלימות ממשית נגד אנשינו ונגד בתי הכנסת שלנו כפי שקרה בעבר, ואנו קוראים לראשי הממסד הרבני ולראשי המפלגות החרדיות להתנער מקמפיין ההסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully