וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מחזור הבקבוקים: ארגוני הפשיעה השתלטו על עסקי הטמנת הפסולת

5.3.2019 / 7:41

המשטרה עצרה שבעה חשודים ועיכבה עוד 41 לחקירה בחשד שניצלו אדמות מדינה לטובת הטמנת פסולת מאתרי בנייה לאורך שנים, ופגעו קשות בסביבה ובמאגרי מי התהום. בין החשדות - העלמת הכנסות, השלכת חומר למקור מים וניהול עסק ללא רישיון

צילום: דוברות משטרה

שבעה חשודים נעצרו ו-41 עוכבו לחקירה בפשיטה שערכה המשטרה על אתרים לא חוקיים להטמנת פסולת בכפר סבא, פתח תקווה, רמלה, ולוד. לפי המשטרה, האתרים נוהלו על ידי ארגוני פשיעה, אחד מהם ארגון פשיעה מרכזי.

החקירה החלה אתמול לאחר שבחודשים האחרונים התנהלה פעילות סמויה של איסוף ראיות ותצפיות בליווי של הפרקליטות האזרחית והפלילית, יחידת מס הכנסה תל אביב מרשות המיסים, המשרד לאיכות הסביבה ורשות מקרקעי ישראל. בפשיטה נתפסו 24 משאיות, שישה רכבים של ציוד מכני הנדסי, חמישה נגררים ורכבים פרטיים בשווי מיליוני שקלים, בכל האתרים.

לקריאה נוספת:
מחשש לתעמולת בחירות: נאומו של רה"מ ישודר בעיכוב של 10 דקות
מי יתמוך, מי יבלום ומה ייצא לנתניהו: המדריך המלא לחוק הצרפתי
לראשונה: ארה"ב פרסה בישראל מערכת הגנה מתקדמת מטילים במסגרת תרגיל

שבעה חשודים נעצרו בחשד להטמנת פסולת בניגוד לחוק על אדמות מדינה. צילום מסך
פסולת מאתרי בנייה במיליוני שקלים/צילום מסך

להערכת המשטרה, הטמנת הפסולת התקיימה לאורך שנים, וכוללת פסולת בניין מאתרי בנייה ומתחנות מעבר לא חוקיות שפגעה קשות בסביבה, במאגרי מי התהום ובניקוז הנחלים. ההערכות הן שהארגונים גלגלו עשרות מיליוני שקלים, כל מכולת אשפה שווה אלף שקל רווח, תוך השתלטות על אדמות מדינה, העלמת הכנסות, עבירות פינוי ושפיכת פסולת, השלכת חומר למקור מים וניהול עסק ללא רישיון. עוד מעריכים במשטרה כי על פי החשד, שימשו האתרים להלבנת הון ועבירות מס נוספות שהניבו לחשודים רווחים של מיליוני שקלים.

במשטרה מעריכים כי בראש האתר בפתח תקווה עומד עבריין בכיר שבעבר ריצה עונש מאסר ממושך לאחר שנחשב לראש ארגון פשיעה שסחט קבלני בניין על קרקעות בבעלות פרטית. בכפר סבא השתלטה משפחה המזוהה עם ארגון פשיעה מרכזי על שטח השייך לעירייה בגודל של כ-26 דונם, בסמוך לבית העלמין המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully