וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשיבוש חקירה: ועדה בבית הנבחרים מרחיבה את חקירות טראמפ

4.3.2019 / 20:04

ועדת המשפט הגישה ל-81 אנשים, גופי ממשל וארגונים הקשורים לנשיא ארה"ב להגיש מסמכים כחלק מחקירת החשדות נגדו. בין אלו שנכללו ברשימה: בניו, חתנו והתובע הכללי לשעבר. "אשתף פעולה", אמר טראמפ, שכינה את החקירה נגדו "הונאה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ועדה בבית הנבחרים פרסמה היום (שני) את בקשותיה להגשת מסמכים מ-81 אנשים, גופי ממשל וארגונים אחרים כחלק מחקירת החשד שהנשיא דונלד טראמפ שיבש חקירה או ניצל לרעה את סמכויותיו. בין אלו שנכללו ברשימה של ועדת המשפט בבית, שנשלט על ידי הדמוקרטים, נמצאים בני משפחתו של הנשיא, שותפים עסקיים בעבר ובהווה, אנשי קמפיין, יועצים לשעבר בבית הלבן, לצד גורמים ב-FBI ובאתר ההדלפות ויקיליקס.

טראמפ אמר כי הוא ישתף פעולה "עם כל אחד", אך המשיך לכנות את החקירות נגדו "הונאה".
ברשימה של ועדת המשפט נמצאים בניו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ, יועצו וחתנו ג'ארד קושנר, הגזבר של ארגון טראמפ אלן ווייסלברג, התובע הכללי לשעבר ג'ף סשנז והיועץ המשפטי לשעבר בבית הלבן דון מקגהאן.

"ראינו את הנזק שנעשה למוסדות הדמוקרטיים שלנו בשנתיים שבהן הקונגרס סירב לערוך פיקוח אחראי", אמר ג'רולד נדלר, שמונה לעמוד לראש הוועדה אחרי שהדמוקרטים עשו מהפך בבית הנבחרים בבחירות בנובמבר. "הקונגרס חייב לבדוק אם נעשה שימוש לרעה בסמכות השלטונית".

עורך דין מטעם הוועדה אמר לכתבים כי המטרה המידית היא לאסוף צבר גדול של ראיות כדי לקדם את החקירה ולהכריע למי מהעדים יש לפנות. הוא הוסיף כי הוועדה מוכנה להשתמש בצווי זימון אם תידרש לכך.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מסע"ת לאחר פסגתו עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אוון, האנוי, וייטנאם 28 בפברואר 2019. רויטרס
הדמוקרטים מרחיבים את החקירה. טראמפ בווייטנאם, חמישי/רויטרס

בין המטרות של הוועדה הן לקבוע אם טראמפ שיבש את החקירה דרך סימון גורמים במשרד המשפטים שאותם הוא רואה כאויביו, כמו ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ואם הוא ניצל לרעה את סמכויותיו כנשיא כשרמז לכך שהוא עשוי להעניק חנינה לעדים או כשניסה להלך עליהם אימים.

קומי הוביל את חקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016, והקנוניה האפשרית של קמפיין טראמפ, אך פוטר על ידי הנשיא במאי 2017. החקירה הועברה לידי החוקר המיוחד רוברט מולר, שצפוי לסיים אותה בשבועות הקרובים ולהעביר את ממצאיה לידי התובע הכללי ויליאם בר.

הוועדה בודקת גם אם טראמפ השתמש בבית הלבן לצורך העשרת הונו האישי תוך הפרת סעיף בחוקה. היא מצטרפת לוועדות נוספות בקונגרס שממשיכות לחקור את טראמפ. "נפעל במהירות כדי לאסוף מידע, להעריך את הראיות ולהתחקות אחר העובדות בשיקפות מלאה עם העם האמריקני", הוסיף נדלר.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה כי הבית הלבן קיבל את מכתבה של הוועדה ו"יגיב בזמן הנכון". דובר משרד המשפטים קרי קופק מסר כי המשרד בודק את הבקשה.

עוד באותו נושא

טראמפ: ייתכן שהעדות של כהן תרמה לכישלון הפסגה עם קים

לכתבה המלאה
טראמפ ג'וניור. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
מופיע ברשימה. טראמפ ג'וניור/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

חלק מהאישים שהוועדה ביקשה את מסמכיהם נמנים עם העשרות שהואשמו על ידי מולר: היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, מנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט, יועצו של טראמפ לשעבר רוג'ר סטון והפרקליט לשעבר מייקל כהן. ברשימה ניתן למצוא גם אנשים שעבדו בקמפיין טראמפ ב-2016, בהם הופ היקס, סטיב בנון, רינס פריבוס ושון ספייסר. בנוסף אליהם, סומן גם שמו של דיוויד פקר, הבעלים לשעבר של עיתון ה"נשיונל אנקווירר".

הרפובליקנים בקונגרס מאשימים את הדמוקרטים בהפעלת לחץ להדחתו של הנשיא כחלק מאסטרטגיה פוליטית להשתלטות על הבית הלבן בבחירות לנשיאות ב-2020. אולם, הדמוקרטים טוענים כי הדיבורים על הדחה מוקדמים מדי, ושהצעד הראשון יהיה לפתוח בחקירות נאותות שלא נעשו בשנתיים הראשונות לנשיאותו לש טראמפ, כשהרפובליקנים שלטו בבית הנבחרים.

טראמפ מתעקש כי הקמפיין שלו לא היה מעורב באף קנוניה עם רוסיה והוא נוהג לתקוף את החקירה בחשבון הטוויטר שלו באופן חוזר ונשנה. הדמוקרטים טוענים כי עדותו של פרקליטו לשעבר מייקל כהן מצביעות על פשעים שבהם היה מעורב טראמפ באופן ישיר או עקיף, כולל עבירות פיננסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully