וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הפלסטיני שנורה לאחר שדרס חיילים: "זה לא היה פיגוע"

במשפחתו של יוסף ענקאוי שנסע ברכב שהיה מעורב בפיגוע הלילה ונורה למוות, טוענים כי לא הייתה לו ולנהג כוונה לבצע פיגוע, "הם רק התחילו את החיים". המשפחה אף דוחה את את תחקיר צה"ל לפיו קודם לכן יידו בקבוקי תבערה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

במשפחתו של יוסף ענקאוי, הצעיר הפלסטיני ששהה ברכב שדרס הלילה חיילים ונורה למוות, טוענים היום (שני) כי לא מדובר בפיגוע. "לא הייתה להם שום כוונה לבצע פיגוע, הם רק התחילו את החיים", אומר מאהר ענקאווי, דודו.

בפיגוע הלילה נפצעו קצין צה"ל באורח קשה ולוחם מג"ב באורח קל בסמוך לכפר נעמה שבבנימין. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים השליכו לפני האירוע בקבוקי תבערה לעבר מעבר הסמוך לציר 443. ברכב בו ביצעו את הפיגוע נמצאו בקבוקי תבערה נוספים. שניים מהדורסים נורו למוות, השלישי נפצע.


לקריאה נוספת:
פיגוע דריסה בבנימין: קצין צה"ל ולוחם מג"ב נפצעו קשה וקל
הרכב נתקע בכפר, החיילים חיכו בחוץ ונדרסו: תחקיר הפיגוע בבנימין

פיגוע דריסה בבנימין צומת הפרסה , 4 במרץ 2019. רוני כנפו
זירת הפיגוע, היום/רוני כנפו

"יוסף עוד לא בן 20, הוא עובד בשתי עבודות", הוסיף דודו. "אמיר רק התארס. עוד מעט הייתה צריכה להיות לו חתונה. למה שמישהו שהולך להתחתן יעשה פיגוע". לדבריו, השלושה עובדים יחד במפעל בכפר נעמה והגיעו למשמרת כמדי יום. "זו הייתה תאונה, כנראה לא נהגו טוב, זה לא פיגוע".

הוא טוען ודוחה גם את תחקיר צה"ל לפיו קודם לכן יידו השלושה בקבוקי תבערה. "החיילים יכולים לעשות ולהגיד מה שהם רוצים. זה לא קרה. הלכו סתם ילדים". הוא מספר כי אחת התושבות בכפר תיעדה את התקרית, אבל חיילים לקחו לה את המצלמה.

מחקירת האירוע עד כה עולה כי כוח של חטיבת כפיר ביצע מעצרים בכפר נעמה בפיקוד מפקד הפלוגה. בעת שעשה כוח את דרכו מחוץ לכפר נתקע רכב הספארון שבו נסעו הלוחמים בצומת הכניסה לכפר. למקום הוזעק כוח מג"ב כדי לאבטח את הלוחמים ולסייע בתיקון כלי הרכב התקוע. בשלב מסוים הגיח במהירות גבוהה כלי רכב מכיוון הכפר נעמה לעבר הכוח הצבאי שהיה במקום. אחד מלוחמי מג"ב הספיק לקפוץ הצידה ונפגע ברגלו מגלגל כלי הרכב הדורס. הרכב המשיך ופגע בעוצמה בקצין צה"ל, מפקד הכוח במקום.

(עדכון ראשון 17:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully