וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל גירוש דיפלומטים: הולנד החזירה את השגריר מאיראן

4.3.2019 / 14:46

שר החוץ אמר כי השגריר ישוב מטהראן לצורך התייעצויות. "זה בלתי מתקבל על הדעת", אמר על סילוק שני עובדי שגרירות. היה זה בתגובה לצעד דומה של הולנד, בעקבות רצח של אנשי אופוזיציה איראני

צילום: אמיר בוחבוט, וואלה!NEWS, עריכה:תומר לוי

הולנד הודיעה היום (שני) על החזרת השגריר מטהראן, זאת לאחר שאיראן גירשה דיפלומטיים הולנדיים שעבדו בשגרירות בטהראן - כך אמר שר החוץ סטף בלוק. "הוחלט להשיב את השגריר מטהראן להתייעצות", כתב בלוק בחשבון הטוויטר שלו. "ההחלטה מגיעה בעקבות גירושם של שני עובדים בשגרירות".

שר החו. אמר כי הדיפלומטים כבר שבו להולנד, והשגריר של איראן זומן למשרד החוץ בהאג כדי לתת הסברים. "זה לא מתקבל וזה דבר שלילי עבור פיתוח היחסים הבילטרליים", אמר שר החוץ של הולנד במכתב שנשלח לפרלמנט. בלוק הוסיף כי יש לסוכנות הביון אינדיקציות לכך שאיראן הייתה מעורבת בהתנקשות בשני אזרחים הולנדים ממוצא איראני בשטח המדינה. חשיפת הפרשה בשנה שעברה הובילה לגירוש שני דיפלומטים איראנים ולסנקציות של האיחוד האירופי על טהראן.

האיחוד נותר בהסכם הגרעין גם אחרי שארצות הברית פרשה ממנו במאי, אך בחודשים האחרונים נוצרה מתיחות עם טהראן אחרי חשיפת כמה תכניות לפגיעה באנשי אופוזיציה ביבשת, בין היתר בצרפת ובדנמרק. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בכמה מקרים כי ישראל העבירה לסוכנויות המודיעין ביבשת מידע שעזר לסיכול הפיגועים.

לקריאה נוספת על הנושא
בשל תכנון פיגועים: האיחוד האירופי יטיל סנקציות על הביון האיראני

נשיא איראן רוחאני בעצרת בטהראן לרגל המהפכה האסלאמית, 11 בפברואר 2019. רויטרס
רוחאני בנאום לציון 40 שנה למהפכה האסלאמית בטהראן, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully