וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החזיקה את ראש בנה במים שלוש דקות": אישום ברצח נגד האם מאילת

4.3.2019 / 14:45

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד האם בת ה-27 שלפיו הטביעה למוות בכוונה תחילה את בנה בן הארבע באמבטיה. על פי כתב אישום, האם החזיקה את ראשו מתחת למים כשבעלה לא היה במקום. בדיקה פסיכיאטרית ראשונית קבעה שהיא לא כשירה לימוד לדין אולם היא תשלח לנוספת

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: תומר לוי

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) כתב אישום נגד האם בת ה-27 שהטביעה את בנה באילת בחודש שעבר. על פי כתב האישום, האישה התגוררה בביתה יחד עם בנה ובעלה וב-11 בפברואר כשהייתה עם בנה לבד בבית מילאה מים באמבטיה הפשיטה את בנה בן ה-4 מבגדיו והכניסה אותו אל האמבטיה. לאחר מכן, כך עולה מכתב האישום, היא נכנסה אל האמבטיה "כרעה על ברכיה ואחזה בראשו של הילד מאחור, כופפה את ראשו עד שפניו היו מתחת לקו פני המים באמבטיה".

עוד עולה מכתב האישום כי היא החזיקה את ראשו מתחת לקו פני המים למשך כשלוש דקות בכוונת תחילה לגרום למותו. לאחר מכן היא הוציאה אותו כשהוא אינו נושם. באותו הזמן חזר בעלה אל הדירה הבחין במתרחש וניסה לבצע בילד פעולות החייאה. לאחר כמה ימים נקבע מותו של הילד בבית החולים סורוקה. מותו של הילד נגרם כתוצאה מטביעה במי האמבטיה. על פי כתב האישום הנאשמת המיתה את הילד בדם קר ולאחר שהכינה את עצמה להמיתו והכינה אמצעים שבהם המיתה אותו. יש חוות דעת ראשונית של הפסיכיאטר שהיא לא כשירה לעמוד לדין אך היא תישלח לבדיקה נוספת.

עו"ד נתנאל לאגמי מהסניגוריה הציבורית, שמייצג את האם, מסר בתגובה כי "מדובר בטרגדיה נוראית. האם מאושפזת בבית חולים פסיכיאטרי מזה כשלושה שבועות. לאחר בדיקה מקיפה נקבע על ידי הפסיכיאטר המחוזי כי האם אינה אחראית למעשה ואינה כשירה לעמוד לדין". לדבריו, "היום, לאחר שהוגש כתב האישום, ביקשה הפרקליטות לקבל חוות דעת מעודכנת. אנו סבורים שלאור מצבה הקשה, חוות הדעת הפסיכיאטרית לא תשתנה. האם נשלחה חזרה להמשך האשפוז".

זירת מציאת הפעוט שנמצא מחוסר הכרה באילת 11 פברואר 2019. דוברות מד"א, אתר רשמי
כוחות משטרה ומד"א מחוץ לדירת האם באילת/אתר רשמי, דוברות מד"א

בית המשפט המחוזי החליט בשבוע שעבר כי הילד ייקבר באוקראינה. הדיון התקיים לבקשת פרקליטות מחוז דרום לשחרור גופתו של הילד לקבורה, אחרי שהמכון לרפואה משפטית סיים את בדיקותיו. עורכי דינה של האם החשודה ביקשו עיכוב ביצוע לשם שקילת הגשה לערעור לבית המשפט העליון, וההחלטה עוכבה ל-24 שעות.

במהלך הדיון אמרה האם: "אני יודעת למה אני כאן, להחליט איפה לקבור את הילד. עורך הדין אמר לי". היא אמרה לסנגוריה שהיא מעוניינת שבנה ייקבר בישראל ופרצה בבכי: "אני רוצה שהוא יהיה כאן. הוא היה הרבה יותר מאושר פה מאשר באוקראינה. היה לו כאן אבא שמאוד מאוד אהב אותו".

האם נעצרה לפני כשבועיים, יום אחרי מותו של בנה באמבטיה הביתית בחשד לרצח. לפי הפרקליטות, האם היא אזרחית אוקראינה ולאחר נישואיה לבן זוגה הישראלי קיבלה אישור עבודה בישראל. במסגרת החקירה המשטרה איתרה את אביו הביולוגי של הילד שחתם על תצהיר לפיו הוא מעוניין להביא אותו לקבורה באוקראינה.

(עדכון ראשון: 13:16)

עוד באותו נושא

ביהמ"ש: גופת הילד שהוטבע על ידי אמו באילת תיקבר באוקראינה

לכתבה המלאה
האם אשר הטביעה את בנה באילת במהלך הארכת מעצרה בבית השמפט המחוזי בבאר שבע. יניר יגנה, אתר רשמי
האם הנאשמת, היום/אתר רשמי, יניר יגנה
  • עוד באותו נושא:
  • אילת
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully