וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים ירו 7 פעמים בשחור לא חמוש, אבל אף אחד מהם לא ייענש

התביעה בקליפורניה סגרה את התיק נגד שני שוטרים שהיו מעורבים בירי הקטלני שגרם למותו של סטפון קלארק לפני שנה, שבסך הכול אחז באייפון כשהוגדר איום. "השימוש בכוח היה מוצדק, הם חשו איום", אמרו בתביעה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שני שוטרים בארצות הברית זוכו ולא יעמדו לדין אחרי שהרגו צעיר שחור לא חמוש בשנה שעברה בקליפורניה. סטפון קלארק נורה שבע פעמים בגבו בזמן שהיה בחצר של סבתו בסקרמנטו. לפי הודעת התביעה המחוזית מהלילה (ראשון), השוטרים לא עברו על החוק. הירי הקטלני בקלארק בן ה-22 גרם להפגנות סוערות והעלה מחדש את הדיון על השימוש בכוח של המשטרה בארצות הברית, במיוחד נגד שחורים.

"אין ספק שמישהו מת", אמרה התובעת אן מרי שוברט לכתבים אחרי שהביעה התנצלות בפני המשפחה. היא אמרה כי בתום חקירה שנמשכה חודשים, נקבע כי לא נעשה שום פשע בתקרית שאירעה ב-18 במרץ אשתקד. התובעת הוסיפה כי השימוש בכוח היה מוצדק מאחר שהשוטרים, שחקרו פריצות לבתים באזור, חששו לחייהם. הם חשדו כי יש בידיו אקדח וכי הוא מתקדם לעברם.

לקריאה נוספת
הנשק - טלפון סלולרי: הרג שחור בידי המשטרה מסעיר את קליפורניה

סטפון קלארק, צעיר שחור, סקרמנטו, קליפורניה, שנורה למוות על ידי שוטרים. אתר רשמי
השוטרים המתינו חמש דקות עד שהגישו לו עזרה. סטפון קלארק/אתר רשמי

מצלמת הגוף של השוטרים ותיעוד של מסוק שחג בשמיים חשפו כי השוטרים ירו 20 פעמים לעברו של קלארק, שאחז בסך הכול באייפון. הם המתינו חמש דקות לפני שהגישו לו עזרה. פרטיהם של השוטרים, שהוצאו לחופשה בשנה שעברה, לא נמסרו מחשש לחייהם. מפקד משטרת סקרמנו, דניאל האן, הכריז כי המחלקה שלו תקיים בדיקות משלה, ובהתאם לממצאים, ייתכן שהשוטרים יפוטרו.

המשפחה של קלארק ופעילי תנועת "בלאק לייבס מטר" מתחו ביקורת על כך ששוברט ציינה כי אם הילדים של קלארק הגישה תלונה נגדו יומיים לפני מותו, וכי הוא גלש באתרים העוסקים בהתאבדויות. "השוטרים האלו לא ידוע שום דבר מזה כשהוא היה בחצר וכשהם הרגו אותו", אמרה טניה פייזון, אחת ממנהיגות התנועה. שוברט התנצלה על כך שוב ושוב בעת הצגת הממצאים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
גופתו של צעיר שחור ולא חמוש שנורה למוות על ידי שוטרים בעיר סקרמנטו, קליפורניה, ארה"ב, מרץ 2018. רויטרס
השוטרים בסמוך לגופה של קלארק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully