וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמז לחיים? מדענים מצאו עדויות לקיום מערכת אגמים על מאדים

3.3.2019 / 7:41

הפקת המידע התאפשרה באמצעות פיענוח תמונות שצולמו ממבט על של כוכב הלכת, ומידע שנאסף בעזרת גשושית. חוקרים טוענים כי הממצאים מאשרים השערות קודמות לפיהן האגמים התת-קרקעיים עשויים להיות מחוברים אחד לשני

מאדים. AP
מבט על של מאדים/AP

מדענים סבורים כי תיעוד של מכתשים שצולמו ממבט על במאדים, בעזרת אמצעי מחקר אמריקניים ואירופיים, מציג כי ככל הנראה הייתה בעבר מערכת תת קרקעית של נהרות במאדים.

לפי המחקר, שבוצע באיטליה ובהולנד ופורסם ב-The Journal of Geophysical Research, מידע שנאסף על ידי גשושית שהונחתה בכוכב האדום, סיפק את הראיה הגאולוגית הראשונה המוכיחה קיום של מערכת מים תת-קרקעית עתיקה. אחד החוקרים המעורבים במחקר, פרנססקו סאלס, אמר כי הממצאים מאשרים השערות קודמות ומחקרים קטנים יותר שבוצעו בנושא, לפיהם האגמים התת-קרקעיים עשויים להיות מחוברים אחד לשני.

לקריאה נוספת:
שיגורים בלילה ונפילות ביישובים: צה"ל מתקשה להתמודד עם בלוני הנפץ

מאדים. רויטרס
מאדים. היו פעם נהרות ואגמים/רויטרס

תנועת המים במאדים מרתקת חוקרים מזה זמן רב בשל האפשרות כי בכוכב התקיימו תנאים הדומים לאלו המאפשרים התפתחות חיים בכדור הארץ. קרח שתועד במאדים סיפק רמזים לאפשרות כי בעבר הכוכב הצחיח היה מימי.

החוקרים אמרו כי בין היתר, בחצי הצפוני של מאדים, בעומק של עשרות קילומטרים, נצפו ערוצים לזרימת מים ועמקים בצורת בריכות. חוקר נוסף המעורב במחקר, גיליאן גבריאל אורי, אמר כי ייתכן שאוקיינוס, שמדענים סבורים שהיה במאדים לפני שלוש עד ארבע מיליארד שנים, היה מחובר למערכת האגמים שהתגלתה.

עוד ציינו החוקרים כי הבחינו בסימנים המעידים על קיום של מינרל כגון חימר, שיכול היה להיווצר רק בעקבות חשיפה ארוכת טווח למים.

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully