וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלב, לחם ודלק: ערב הבחירות - והמחירים רק ממשיכים לעלות

28.2.2019 / 14:41

למרות ניסיונות שר האוצר לדחות את עליית המחירים - השוק חווה טלטלה עקב עלייה במספר קטגוריות. בין היתר, מחירי חלק ממוצרי הלחם עלה, מחירי החשמל והמים בצורה חלקית ומחיר הטבק לגלגול

חנות שופרסל. סיון פרג',
עליית מחירים בקטגוריות רבות/סיון פרג'

למרות ניסיונות שר האוצר משה כחלון לדחות את עלית המחירים ליום שאחרי הבחירות, מחירי החלב צפויים להתייקר. עד כה, התייקרו מחירי החשמל והמים בצורה חלקית לאחר הסכמים עם רשות החשמל מחיר הטבק לגלגול עלה וכעת הוא זהה למחירי הסיגריות. כמו כן, מחירם של חלק מהלחמים צפוי להתייקר.

תנובה וטרה עתרו לבג"ץ במטרה להורות על שר האוצר להעלות את מחירי החלב בהתאם לעלויות מחירי הייצור. כחלון מנסה כל העת לדחות זאת עד אחרי הבחירות.

ועדת המחירים הממשלתית המליצה לעלות את מוצרי החלב בפיקוח ל-3.4%, משה כחלון סירב לחתום על הצו. בתגובה, תנובה וטרה עתרו לבג"ץ, אולם המדינה ביקשה מבג"ץ דחיות בטענה שהם יגיעו להסדר עם הרפתנים ויורידו את המחיר הגולמני של החלב, אך ההסדר לא הבשיל.

לקריאה נוספת:
הליכוד עתר לבג"ץ בדרישה לעצור את פרסום ההחלטה בתיקי נתניהו
בעקבות השיטפונות: שני גברים חולצו מרכב בי-ם | מזג אוויר
טרגדיה בשרון: בן שלוש נשמט מידה של אמו - ונדרס למוות

אינפו - מחירים. אתר רשמי
אינפו - מחירים/אתר רשמי

אתמול התקיים דיון בבג"ץ ונציג הפרקליטות הודיע כי הוא לא מתנגד למתן צו מוחלט. בשלב זה מסתמן כי בשל העובדה שהמדינה לא מתנגדת לעתירה, בג"ץ צפוי להכריע לטובת עליית מחירים. כעת מחכים הצדדים להכרעת בג"ץ בנושא, עליה צריך לחתום כחלון.

זוהי לא מכה ראשונה עבור כחלון שמנסה לווסת עליות מחירים בסמוך לתקופת בחירות. גם בסוגיית העלאת מחירי טבק לגלגול, הכריע בג"ץ ולקח לשר האוצר שבועיים לחתום על הצו. בשל כך התבקש אתמול בג"ץ לתת לשר האוצר זמן מוגבל לחתימה על הצו כדי לא להביא למשיכת העניין.

עוד באותו נושא

גל ההתייקרויות: גם מחירי הלחם המפוקח בדרך לעלות ב-3.4%

לכתבה המלאה

הלילה יתייקר מחיר הדלק

בחצות הלילה שבין יום חמישי לשישי יעודכנו מחירי הדלק. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי יעלה ל-6.12 שקל לליטר. מדובר בעלייה של 21 אגורות. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת ללא מע"מ יהיה 5.23 שקל לליטר, עליה של 18 אגורות מהחודש הקודם. תוספת בעד שירות מלא תהיה 18 אגורות לליטר ללא מע"מ, ללא שינוי מחודש קודם.

ב-1 באפריל צפוי להתייקר מחיר המכוניות וזאת בשל פעימה רביעית של המיסוי הירוק שמטרתו להפחית את הרכבים המסווגים בדרגות זיהום מינימאליות.

  • עוד באותו נושא:
  • מחירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully