וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ניגריה הוכרז כמנצח בבחירות, אך האופוזיציה טוענת לזיופים

אחרי דחיה של שבוע, ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את התוצאות שלפיהן בוהארי זכה ברוב מוצק. עם זאת, יריבו הבולט ציין את שיעור המשתתפים הנמוך ואמר כי זו "חזרה לעידן הדיקטטורה". הוא אמר כי יעתור לבתי המשפט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי הוכרז כמנצח בבחירות על כהונתו השנייה, אולם האופוזיציה דחתה אתמול (רביעי) את התוצאות ואמרה כי זו חזרה לעידן "הדיקטטורה הצבאית". יריבו הבולט של הנשיא, אטיקו אבובאכר, אמר כי הבחירות היו זיוף ואמר כי הוא יעתור לבתי המשפט.

לפי התוצאות הרשמיות, אטיקו אבובאקר קיבל 11.3 מיליון קולות, לעומת 15.2 מיליון קולות לבוהארי. עם זאת, הבחירות, שהתקיימו ביום שבת, נדחו בשבוע מהמועד המקורי שלהן, ובאופוזיציה אמרו כי היה עיכוב מכוון מצד הממשל. עם זאת, שום גוף משקיפים עצמאי לא ציין אי-סדרים משמעותיים בבחירות בכלכלה הגדולה ביותר ביבשת. בוהארי בן ה-76, שהיה אחד משליטיה הצבאיים של ניגריה בשנות ה-80, מתעקש כי הבחירות היו הוגנות וחופשיות.

אבובאכר ציין את שיעור ההצבעה הנמוך - רק 35.6% - ואמר כי הייתה זו תוצאה של מדיניות מכוונת של הנשיא למנוע מתומכיו להצביע. לדבריו, כוחות צבא נפרסו במעוזי מפלגת "העם הדמוקרטית" כדי למנוע מהבוחרים להצביע. הוא תהה כיצד במדינות המחוז שבהן משתולל ארגון בוקו חראם - בצפון המדינה, שם מקובצים תומכי בוהארי - היו שיעורי הצבעה גבוהים יותר בהשוואה למדינות מחוז שאינן חלק ממעגל האלימות.

לפי ארגונים אזרחיים, לפחות 53 בני אדם נהרגו באירועים אלימים במהלך סוף השבוע של הבחירות. כ-130 איש, לפי דיווחים מקומיים, נעצרו בחשד לעבירות הקשורות לתהליך הבחירות.

נשיא ניגריה, מוחמדו בוהארי,לאר היבחרו לכהונה נוספת 27 בפבואר 2019. רויטרס
היה שליט צבאי במדינה בשנות ה-80. בוהארי, אתמול/רויטרס

המדינה המאוכלסת ביותר באפריקה מתמודדת עם בעיות רבות, בהן שחיתות, איומים ביטחוניים והאטה כלכלית. מתנגדיו של בוהארי מאשימים אותו בשלטון אוטוריטרי ובחוסר מעש, ואילו תומכים טוענים כי הוא מימש את מרבית הבטחות הבחירות שלו מ-2015 - מאבק בבוקו חראם ומלחמה בשחיתות.

ניגריה היא יצרנית נפט מרכזית אפריקה, אך השחיתות הרווחת בה והכישלון במשיכת השקעות פגעו בפיתוח המגזר. המדינה טרם התאוששה לחלוטין מהמשבר הכללי ב-2016 ואין מספיק משרות עבור הצעירים. כרבע מכוח העבודה מובטל.

עוד באותו נושא

ברגע האחרון: הבחירות לנשיאות ניגריה נדחו, חשש מאלימות

לכתבה המלאה
נשיא ניגריה, מוחמדו בוהארי,לאר היבחרו לכהונה נוספת 27 בפבואר 2019. רויטרס
תומכיו של בוהארי חוגגים את ניצחונו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully