וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פיצוץ בלון נפץ במועצת אשכול: צה"ל תקף בחאן יונס

27.2.2019 / 0:02

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי נזק נגרם נזק לרכוש לאחר שבלון שהופרח מרצועת עזה פגע במבנה באחד היישובים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על פצוע מירי צה"ל בצפון הרצועה. בתגובה, חיל האוויר תקף מטרות חמאס בדרום הרצועה

דובר צה"ל

בלון נפץ התפוצץ אתמול (רביעי) בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול וגרם נזק למבנה, לא היו נפגעים. כוחות הביטחון הגיעו למקום. מדובר צה"ל נמסר כי לפני זמן קצר זוהה זר בלונים שנשא נפץ מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. העצם ככל הנראה התפוצץ באוויר וגרם נזק לבית ביישוב סמוך. בתגובה, חיל האוויר תקף מטרות של חמאס ברצועה. בין המטרות היו נמל חאן יונס ובמטרה של גדודי אל-קסאם באיזור חאן יונס. מוקדם יותר דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על פצוע מירי צה"ל בצפון רצועת עזה.

"הייתי בבית ושמעתי פיצוץ, כל הקיבוץ שמע את הפיצוץ נלחצתי קצת כי קרוב והחלונות התנפצו", סיפרה האישה שביתה נפגע.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול אמר הערב כי "בלוני הנפץ והתבערה הם טרור לכל דבר והערב אנו מתמודדים עם עליית מדרגה של טרור זה. תושבי אשכול גילו אורך רוח מופתי ואפשרנו לקובעי המדיניות ולצבא למצות דרכי טיפול במיגור הטרור על ישובינו. לא נשלים עם המציאות הזאת ואנו מצפים לפתרון מיידי שיבטיח שקט ארוך טווח".

ראש מועצה אזורת אשכול לשעבר, ח"כ חיים ילין (עבודה) אמר בתגובה לאירוע כי "מי שזילזל בעפיפונים, קיבל בלונים. מי שזלזל בבלונים, קיבל בלוני נפץ". עוד הוסיף - "נתניהו, נכשלת. אין ביטחון בעוטף ואין ביטחון לתושבי הדרום. מה שיש לך למכור זה סיסמאות ריקות. דין בלון כדין קסאם".

הבלון שהתפוצץ בבית באשכול. דוברות אשכול, אתר רשמי
נזק שגרם הבלון למבנה באשכול/אתר רשמי, דוברות אשכול

כ-10,000 פלסטינים התאספו בסוף השבוע שעבר בשני מוקדים על גדר הגבול ברצועת עזה ופתחו בהפגנות אלימות. המפגינים יידו אבנים, בקבוקי תבערה, מטענים ורימוני רסס לעבר כוחות צה"ל שהוזעקו למקום. בכמה מקרים דווח על ניסינות לחצות את גדר הגבול ועל בלוני תבערה שהופרחו לכיוון שטח ישראל. צה"ל השיב באמצעים לפיזור הפגנות ואש חיה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי נער בן 15 נורה למוות וכ-40 בני אדם נפצעו במהלך העימותים.

העימותים הגיעו כיומיים לאחר שכלי טיס של חיל האוויר תקף עמדת חמאס בדרום הרצועה. צה"ל תקף בתגובה להפרחת בלונים חשודים לעבר שטח ישראל מרצועת עזה. על פי דיווחים פלסטינים, לא היו נפגעים בתקיפה. מוקדם יותר זוהו בלונים חשודים בשטח המועצה האזורית אשכול.

המתיחות נמשכת לאחר שלפני כשבועיים נפצע לוחם צה"ל באורח בינוני במהלך הפרות סדר בצפון הרצועה. לפי דובר צה"ל, הלוחם נפצע ככל הנראה מרסיס מטען שפגע בצווארו, ופונה לטיפול בבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה טנקים של צה"ל ירו לעבר שתי עמדות תצפית של חמאס בצפון הרצועה. משרד הבריאות בעזה דיווח כי 19 פלסטינים נפצעו בתקרית מהם אחד בראשו פצוע באורח קשה.

(עדכון ראשון: 21:06)

הבלון שהתפוצץ בבית באשכול. דוברות אשכול, אתר רשמי
נזק שגרם הבלון למבנה באשכול/אתר רשמי, דוברות אשכול
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully