וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה המנכ"ל, העבירו לי את הכסף": ישראלי חשוד בהונאה באוסטריה

27.2.2019 / 17:58

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות ביקשה לאשר את הסגרתו לאוסטריה של דוד סופר, שחשוד בעבירות פשיעה כלכלית בהיקף של עשרות מיליוני אירו. על פי החשד, סופר ואנשי ארגונו פנו לחברות במדינה תוך שהם מתחזים למנהליהן, והורו על אישור העברת סכומי כסף גדולים לחשבונות שונים

צילום: דוברות משטרה

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) עתירה לבית המשפט המחוזי להכריז על דויד סופר בר הסגרה לאוסטריה, לצורך העמדתו לדין בגין עבירות הונאה חמורות.
העתירה הוגשה לאחר חקירה סמויה שנערכה ביחידה המרכזית לכיש יחד עם משרד חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ברשות המיסים, בליווי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה וגופי חקירה בינלאומיים בחשד לביצוע עבירות "הנדסה חברתית" (SOCIAL ENGINEERING) לרבות עבירות פשיעה כלכלית, הלבנת הון, זיוף, מרמה והונאה של חברות במדינות אירופאיות בסכום כולל של עשרות מיליוני יורו.

לאחר חודשים ארוכים של חקירה מקצועית משותפת, נעצר על ידי בלשי ימ"ר לכיש החשוד המרכזי בפרשה, ועוכבו לחקירה ארבעה בני משפחה נוספים. במסגרת זו בוצע חיפוש בביתו ובמשרדו של החשוד המרכזי שם נתפסו מאות חותמות ומסמכים מזויפים הקשורים על פי החשד לפרשיית העוקץ. החשודים הועברו לחקירה במשרדי מחלק פשיעה כלכלית בימ"ר ובהמשך הוארך אף מעצרו של החשוד במספר ימים נוספים לטובת המשך פעולות החקירה הסבוכות בה נוטלים חלק גופי אכיפה בארץ ובעולם.

פשיטת המשטרה על ביתו ומשרדו של חשוד בעבירות פשיעה כלכלית. דוברות המשטרה, אתר רשמי
חותמות מזויפות שנתפסו בפשיטת המשטרה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

על פי בקשת ההסגרה, במהלך השנים 2015 -2017 לקח סופר חלק מרכזי בפעילותו של ארגון פשיעה שהונה חברות אוסטריות והוציא מהן במרמה סכומי עתק. על פי דפוס הפעולה, המכונה "הונאת מנכ"ל" או "הונאת נשיא", באותה תקופה פנו אלמונים מארגון הפשיעה של סופר במייל לעובדי מחלקת הנהלת החשבונות של 18 חברות אוסטריות, התחזו למנכ"ל או לאנשים מטעמו והנחו את העובדים להעביר סכומי כסף גדולים לשם מימון עסקי; העובדים הונחו לשמור על מידור מפני גורמים אחרים בחברה.

במעשיו אלו, הצליח סופר לשכנע חמש חברות להעביר לידיו כספים, באמצעות חברות קש שהקים לשם כך. בארבעה מן המקרים הצליחו החברות להשיב לידיהן את הכספים שהועברו, ואולם במקרה אחד, הועבר סך של 54 מיליון אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully