וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לביהמ"ש: הנחה לקבור את גופת בן הארבע שהוטבע באילת

26.2.2019 / 10:50

בית המשפט המחוזי בבאר שבע ידון בבקשת הפרקליטות להעביר את גופת הילד שהוטבע לפני כשבועיים באילת על ידי אמו מהמכון לרפואה משפטית לקבורה. אביו של הילד ביקש לקבור אותו באוקראינה, ושחרור הגופה מתעכב בשל מצבה הנפשי של האם שמקשה על קבלת הסכמתה על מקום הקבורה

צילום: ערוץ 13, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז דרום פנתה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע לצורך נקיטת פעולות מידיות כדי לשחרר את גופת הילד שאמו הטביעה אותו באילת לפני כשבועיים ולשחררה מהמכון לרפואה משפטית אבו כביר לקבורה. לאחרונה סיים המכון את בדיקותיו, אך הגופה עדיין נמצאת ברשותו. בבקשה שנכתבה על ידי עו"ד אורית קרץ, מסרה הפרקליטות כי אביו הביולוגי של הקטין שגר באוקראינה מעוניין להביא אותו לקבורה במדינתו ואף התחייב לשאת בעלויות. בעקבות הפנייה מחר יתקיים דיון דחוף בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

אמו של הקטין נמצאת במצב נפשי קשה ואינה מסוגלת להביע את עמדתה ביחס למקום הקבורה. הילד בן הארבע הוטבע באמבטיה ביתית באילת, ויום לאחר מכן מת בבית החולים והאם נעצרה בחשד לרצח בנה. על פי הפרקליטות, האם היא אזרחית אוקראינה ולאחר נישואיה לבן זוגה הישראלי קיבלה אישור עבודה בישראל. במסגרת החקירה המשטרה איתרה את אביו הביולוגי של הילד שחתם על תצהיר לפיו הוא מעוניין להביא אותו לקבורה באוקראינה.

ילד בן 4 טבע בביתו באילת 11 בפברואר 2019. מד"א
שוטרים וצוותי מד"א ליד הדירה שבה הוטבע הילד באילת, לפני כשבועיים/מד"א

בן זוגה של האם הודיע למכון לרפואה משפטית שהוא מתכוון לפנות לבית המשפט כדי שזה יורה על קבורת הילד בישראל. עוד נמסר בבקשה, כי בן הזוג מטיל ספק באבהותו של האב הביולוגי, לאחר שבת זוגו אמרה לו בעבר שהילד נולד לאב לא ידוע. לאחר הבדיקה של הפרקליטות והמשטרה, נמצא כי האב הביולוגי ניהל חיים משותפים עם האישה וכי הילד הוא בנו. לאחר שהוצגו הממצאים לבעלה של האישה, הוא חזר בו מהסתייגויותיו לגבי האב הביולוגי ונתן את הסכמתו כי גופת הילד תועבר לאביו הביולוגי באוקראינה.

למרות חזרתו של הבעל מההסתייגות, עדיין מתעכבת העברת גופת הילד עקב מצבה הנפשי של האם, שכן אין באפשרותה להביע דעה בנושא. בפרקליטות מבקשים מבית המשפט להתערב באופן מיידי בנושא ולשחרר לקבורה את הקטין בישראל או באוקראינה ולא להשאיר את הגופה במכון המשפטי באבו כביר.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully