וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפיגוע בקשמיר: הודו תקפה מהאוויר מטרות טרור בפקיסטן

לראשונה מאז המלחמה של השכנות הגרעיניות ב-1971, הותקפו מהאוויר יעדים בחלק הפקיסטני של קשמיר. לטענת הודו, נהרגו חמושים רבים מהארגון שאחראי למתקפה בתחילת החודש. פקיסטן טוענת שלא היו נפגעים: "על הודו לנהוג בהגיון"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

חיל האוויר של הודו תקף הלילה (שלישי) מטרות של ארגונים חמושים בפקיסטן, בתגובה לפיגוע הקטלני בקשמיר מוקדם יותר החודש. שר החוץ של הודו, ויג'אי גוקהאלה, אמר כי התקיפות התרכזו באזור באלאקוט, אולם לא ברור אם היה זה בתוך שטחה של פקיסטן או רק בחלק הפקיסטני של קשמיר. לדבריו, "טרוריסטים" רבים נהרגו, בהם מפקדים בכירים בארגון שקיבל אחריות על המתקפה.

עם זאת, בפקיסטן אמרו כי לא היו נפגעים או נזק אחרי שמטוסי קרב הוזנקו לעבר המטוסים ההודיים ודחקו בניו דלהי "לנהוג בהגיון". זאת הייתה התקיפה האווירית הראשונה מעבר ל"קו השליטה" - הגבול בין קשמיר ההודית לקשמיר הפקיסטנית - מאז ששתי השכנות הגרעיניות ניהלו מלחמה ביניהן ב-1971.

שתי המדינות תובעות שליטה מלאה על החבל שבהרי ההימאליה, שרוב אזרחים מוסלמים, אולם הן רק שולטות על חלק ממנו. הן ניהלו שלושה סכסוכים בגלל קשמיר מאז עצמאותן מבריטניה ב-1947, אך הסטטוס-קוו נותר על כנו. הודו מאשימה את פקיסטן במתן מקום מבטחים לארגונים בדלניים וקיצוניים הפועלים נגדה, אך אסלאמאבד מכחישה זאת.
.
סין, בעלת ברית קרובה של פקיסטן שיחסיה עם הודו מתוחים בשל מחלוקות טריטוריאליות משלהן, דחקה בשתי המדינות לנהוג באיפוק אחרי התקרית היום.

אזור שהופץ על ידי חיל האוויר של הודו בחבל קשמיר, בחלק הפקיסטני שלו, 26 בפברואר 2019. רויטרס
אחד ממוקדי התקיפה של חיל האוויר ההודי, היום/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס אחרי התקיפות האוויריות, אמר שר החוץ של הודו כי הן התמקדו בארגון ג'יש א-מוחמד, שקיבל אחריות על הפיגוע. "מספר גדול של טרוריסטים נהרגו, לא היו נפגעים אזרחיים", אמר. "מידע אמין שהתקבל הצביע על כך שהארגון מתכנן פיגועי התאבדות נוספים בהודו. מול האיום המידי, תקיפה מקדימה הייתה הכרחית לחלוטין".

מנגד, דובר צבא פקיסטן, אסיף גפור, אמר כי חיל האוויר הפר את "קו השליטה", ובעקבות זאת הוזנק חיל האוויר והמטוסים ההודיים שבו על עקבותיהם. הוא הוסיף כי הם שחררו את התחמושת שלהם "בחופזה" בסמוך לאזור באלאקוט.

שר החוץ של פקיסטן, שאה מוחמד קוריישי, הזהיר את הודו שלא לאתגר את ארצו והוסיף בריאיון לרדיו הלאומי: "הודו צריכה לנהוג ביותר הגיון". באתר של התחנה נכתב כי שר החוץ שלח מסרי הרגעה לאזרחי המדינה ואמר כי פקיסטן מוכנה לחלוטין להגן עליהם. הוועדה לביטחון לאומי של פקיסטן גינתה את התקיפה והזהירה כי "פקיסטן תגיב בזמן ובמקום שהיא תבחר".

תושבים בכמה עיירות הסמוכות למוקד התקיפות סיפרו כי שמעו פיצוצים בשעות הבוקר. מוחמד עדלי, חקלאי מהעיירה ג'בה, אמר לרשת BBC כי הוא ומשפחתו התעוררו בשעה 3:00 למשמע "פיצוץ אדיר". הוא סיפר כי "שמענו את המטוסים טסים מעל. הגענו לאתר בבוקר. היה שם מכתש ענק וארבעה או חמישה בתים נהרסו".

עוד באותו נושא

המתקפה הקטלנית ביותר אי-פעם: 44 שוטרים הודים נהרגו בקשמיר

לכתבה המלאה
זירת פיגוע בסמוך לבירת חבל קשמיר, הודו, 14 בפברואר 2019. רויטרס
זירת הפיגוע בקשמיר, בתחילת החודש/רויטרס

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי לא התייחס ישירות לתקיפה האווירית, אך בעצרת פוליטית שכינס בהמשך היום ברג'סטן אמר: "אני מבין את ההתלהבות והאנרגיה שלכם. היום זה היום שבו אנו חולקים כבוד לגיבורים שלנו". מודי עומד בפני בחירות לפרלמנט, שיתקיימו בהמשך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully