וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש לא העלו לדוכן עד מרכזי - ושוטר שהואשם בתקיפת אזרח זוכה

דניאל דולב ורוני כנפו

25.2.2019 / 21:36

בכתב האישום שהוגש נגד השוטר אדם מיארה נטען כי הוא תקף אזרח בחיפושים אחר חשוד בפריצה, בטרם התברר כי מדובר בטעות בזיהוי. אחרי שמח"ש לא הביאה לעדות שוטר נוסף שהיה שחקן מרכזי באירוע החליטה השופטת על זיכוי מחמת הספק. עורך דינו: "נחשפו שקרי העדים ומחדלי מח"ש"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בירושלים זיכה בשבוע שעבר שוטר שהואשם בתקיפת אזרח. זאת, לאחר שנקבע שמתנדב משטרתי שהעיד נגד השוטר ככל הנראה לא נכח באירוע, ומשום שמח"ש בחרו שלא להביא לעדות שוטר אחר שכן היה במקום.

האירוע התרחש בלילה שבין ה-13 ל-14 באוקטובר 2015 בשכונת נווה יעקב בירושלים. שני חברים - נתן שלום ויהודה בוכריס - עמדו ליד פתח ביתו של בוכריס ועישנו סיגריה. באותו זמן פעלו במקום שוטרים שחיפשו חשוד בפריצה. שלום ובוכריס הבחינו בשוטר ובמתנדב שעברו בסמוך ושאלו למעשיהם, ובתגובה השוטר מוחמד חמודה ביקש משלום להתלוות אליו ולקח אותו לחניון סמוך.

עוד בוואלה! NEWS:
שרטוט גבולות והסדר קבע: קושנר מדבר על תוכנית השלום של טראמפ
פצועי הטרגדיה בצ'ילה מנסים להתאושש: "כולם מפוחדים ומבוהלים"
הקנס על הדלפה - מאה אלף שקל: הליכוד מחריף את המשמעת בקמפיין

"אמשיך בדרך שלי"
בלש אשר שירת במשטרת י-ם והואשם כי אזק 
ללא צורך והכה חשוד בפריצה לבית- זוכה מאשמה. רוני כנפו
כפר באישום נגדו. מיארה/רוני כנפו

על פי כתב האישום, באותו הרגע הצטרף לחבורה שוטר נוסף - ראש מחלקת בילוש בתחנת שפט, אדם מיארה - שזיהה את שלום כמי שתיאורו מתאים לזה של החשוד בפריצה. הוא הורה לשוטר חמודה לאזוק את שלום, ולאחר מכן מבלי שהזדהה תקף אותו בברכייה לאשכיו. שלום נפל על הרצפה, ומיארה המשיך להכות אותו באגרופים בראשו ובפלג גופו העליון. רק כאשר שלום המוכה הובל לניידת משטרה שחנתה בסמוך, התברר כי מדובר בטעות בזיהוי.

מיארה, שהואשם בתקיפה חמורה, כפר באישום. הוא טען שכאשר הודיע לשלום שהוא חשוד בפריצה, ניסה האחרון למשוך את ידו ממנו, ולכן "הורדתי אותו על הרצפה, שמתי עליו ברך תוך כדי שהוא מתנגד וזז, כדי למנוע בריחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

העד המרכזי היה בפעילות משטרתית בשכונה אחרת

אחת העדויות המרכזיות מטעם התביעה הייתה של יוסף פריד, שלפי כתב האישום היה המתנדב שנכח באירוע. הוא העיד כי שלום לא ניסה להתנגד בשום שלב, וכי אכן הוכה על ידי מיארה. במהלך חקירתו הנגדית של פריד על ידי סנגורו של מיארה, עו"ד אריאל עטרי, נחשף דוח פעולה ממנו עלה כי באותו זמן פריד היה בכלל בפעילות משטרתית בשכונה אחרת בעיר. בנוסף לכך, עלה להעיד מטעם ההגנה שוטר בשם אוחיון, שאישר את דו"ח הפעולה וטען כי פריד היה איתו כל אותו לילה. השופטת שרון לארי-בבלי ציינה עוד בפסק דינה כי למרבית השאלות שנשאל על דוכן העדים, השיב פריד כי אינו זוכר. היא ציינה פרטים נוספים מתוך עדותו שחיזקו את החשש כי לא נכח באירוע.

בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
"נותר בי ספק רב האם הנאשם תקף את המתלונן". בית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

השופטת אף מתחה ביקורת על החלטתה של מח"ש שלא להביא לעדות את השוטר חמודה, אף שהיה שחקן מרכזי באירוע וכל המעורבים האחרים הזכירו אותו בעדויותיהם. לשאלת בית המשפט, הסביר התובע כי בחרו שלא להעיד את השוטר חמודה משום שהוא "אינו תומך בראיות התביעה, ואנו סבורים כי הוא מוסר גרסה שאינה אמת".

בסופו של דבר קבעה השופטת לארי-בבלי כי "בהינתן האמור לעיל, כמו גם נוכח התרשמותי מיתר עדויות התביעה, נותר בי ספק רב האם הנאשם תקף את המתלונן שלא כדין, ועל כן אני מורה על זיכויו מחמת הספק".

עורך דינו של הנאשם: "השופטת חשפה את מחדלי מח"ש"

עו"ד עטרי, שייצג את מיארה, אמר בתגובה לזיכוי כי "השופטת לארי-בבלי זכתה אדם חף מפשע וחשפה את שקרי העדים ומחדלי מח"ש. הזיכוי שולח מסר לכל אדם חף מפשע במדינת ישראל - לא לוותר, להילחם עד שהצדק יצא לאור עד לזיכויו המוחלט".

במח"ש אמרו בתגובה כי המחלקה "ביצעה חקירה יסודית ומקיפה, לרבות חקירתו של השוטר חמודה. כתב האישום הוגש בסופו של דבר על סמך חומר הראיות שהיה בפני מח"ש. בעת ניהול ההליך הפלילי השתנה המצב הראייתי בתיק לאחר עדות המתנדב שנמסרה באמצעות היוועדות חזותית (פריד, שגר כיום בארה"ב, העיד באופן חריג בשיחת וידאו. ד"ד)".

עוד אמרו במחש" כי "כבכל תיק, גם כאן המשיכה מח"ש לבחון את המצב הראייתי בהתאם להתפתחות המשפט, וחרף השינוי האמור נותרה בעמדתה המקצועית, כי מכלול הראיות מבסס סיכוי סביר להרשעה. בית המשפט החליט לזכות את הנאשם, נלמד את הכרעת הדין ונשקול צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully