וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חושב על שחר": הלוחם שהרג את חברו מדבר לראשונה על קיצור עונשו

25.2.2019 / 20:03

נ', שפלט כדור והורשע בהריגת חברו שחר סטרוג, התייחס להחלטת בית הדין הצבאי ביפו על קיצור עונש מאסרו ושחרורו בפסח הקרוב. "שחר היה כמו אח שלי. אני מרוצה מההחלטה אבל קשה לי לשמוח כי אני חושב על משפחתו שאיבדה בן", אמר למקורביו

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: אביב אירגז

נ', לוחם דובדבן שפלט כדור והורשע בהריגת חברו שחר סטרוג, אמר היום (שני) כי הוא מתקשה לשמוח מהחלטת בית הדין הצבאי ביפו לקצר את עונש המאסר שלו. "קשה לי לשמוח ברגע הזה, כי אני חושב על משפחתו של שחר שאיבדה בן", אמר נ' למקרוביו. "שחר היה כמו אח שלי, מצד שני אני מרוצה מההחלטה, היא חשובה לי מאוד כי אני במהלכו של תהליך שאני עובר בימים אלה מאז האירוע הקשה שהתרחש ביחידה. שחר היה החבר הכי טוב שלי. מקווה שיום אחד המשפחה של שחר תוכל להקשיב לי ולדבר איתי".

לפי החלטת בית המשפט הצבאי, נ' ישוחרר בערב פסח. בדיון בנושא לפני כחודש קובי, אביו של הלוחם שנורה למוות, אמר לוואלה! NEWS כי המשפחה מתנגדת לקיצור העונש. זאת, לאחר שבני המשפחה המליצו שיקבל עונש של שנה וחצי בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
שרטוט גבולות והסדר קבע: קושנר מדבר על תוכנית השלום של טראמפ
פצועי הטרגדיה בצ'ילה מנסים להתאושש: "כולם מפוחדים ומבוהלים"
הקנס על הדלפה - מאה אלף שקל: הליכוד מחריף את המשמעת בקמפיין

סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור. דובר צה"ל
נהרג מפליטת כדור. שחר סטרוג/דובר צה"ל
"קשה לי לשמוח ברגע הזה, שחר היה כמו אח שלי"

רס"ן עו"ד מירב הרשקוביץ יצחקי, המייצגת את נ' מטעם הסנגוריה הצבאית, אמרה היום בתגובה להחלטה על הקיצור כי "הוועדה לעיון בעונש מצאה לקבל את בקשתינו ולקצר את עונשו של הלוחם כך שבערב חג החירות ישוחרר ממאסרו, הוועדה נתנה משקל מיוחד לרצונו של הלוחם להשלים את שירות החובה בצה"ל בתפקיד בו יוכל לספר את סיפורו האישי ללוחמים בבית הספר ללוחמה בטרור ובכך למנוע את האסון הבא. הוועדה אף נתנה משקל למצבו הנפשי ולתרומתו של הלוחם לביטחון המדינה".

מחקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עלה כי ביום התקרית, ב-20 במרץ האחרון, שהה נ' במגורים בבסיס בטרם יציאה לאימון יחידתי, בזמן שסטרוג נכנס לחדר. השניים שלפו את אקדחיהם אחד כלפי השני, כשאקדחו האישי של הנאשם היה טעון במחסנית וללא תותב שנועד למנוע מצב של פליטת כדור. נ', כך נטען, כיוון את נשקו למרכז מסת הגוף של סטרוג, דרך את האקדח ולחץ על ההדק. בשלב זה נורה כדור מנשקו ופגע בפלג גופו העליון של חברו.

עוד באותו נושא

ישוחרר בערב פסח: קוצר עונשו של לוחם דובדבן שירה למוות בחברו

לכתבה המלאה
נ' מלווה בעורכי דינו לקראת גזר דינו בבית המשפט הצבאי, יפו. מערכת וואלה! NEWS
פרץ בבכי והתנצל. נ' בבית הדין הצבאי בחודש יולי/מערכת וואלה! NEWS

בחודש יולי האחרון גזר בית המשפט הצבאי 18 חודשי מאסר על נ'. בנוסף לכך, נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על עבירת ההריגה, וחצי שנה נוספת על תנאי על עבירת משחק בנשק. גזר הדין ניתן לאחר שיומיים לפני כן הוצג לבית המשפט ביפו הסדר הטיעון שגובש. נוסף על כך, הוא הורד לדרגת טוראי.

השופטים אמרו כי "כיוונו של אקדח למרכז גופו של אדם מבלי לבדוק אם מותקן בו תותב הוא פגיעה חמורה בערכי האדם". אולם, הם אמרו גם כי "סבלו של הנאשם ניכר ומשמעותי גם הוא" ופירטו כי "האסון גרם לזעזוע גם למשפחתו... עקב האסון הוא שרוי במצב קשה פוסט טראומטי, סובל מקשיי שינה ומביע חרטה על מעשו".

במהלך הדיון נ' התנצל בפני הוריו של סטרוג. "קודם כל הכי חשוב לי זה להגיד למשפחת סטרוג, לראות אותם ולדבר איתם, להגיד להם שאני מצטער", אמר ופרץ בבכי. "אני ושחר היינו החברים הכי טובים בצוות. הוא לא היה רק חבר לצבא אלא גם חבר לחיים. זה הכי כואב שלא משנה מה אני אעשה אני לא יכול לרפא את הכאב של משפחת סטרוג. אני פשוט רוצה להגיד להם שאני מצטער ושאני אוהב אותם. אני מקווה שבעתיד הם יוכלו לסלוח לי אם זה אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully