וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבשו את החרמון: נערים חולי סרטן יצאו לשלג עם "האלפיניסטים"

23.2.2019 / 15:48

בסיור שאורגן עבורם כהפוגה מהטיפולים הרפואיים, הובילו הלוחמים את הנערים אל חלקו העליון של ההר, באזורים שאינם נגישים לציבור הרחב. "נהנינו ביחד והצלחנו לשכוח בכלל משגרת בתי החולים", סיפר אחד המשתתפים

ילדים חולי סרטן בטיול עם יחידת האלפיניסטים של צה"ל. עזר מציון,
סיור יוצא דופן בשיפולי החרמון המושלג/עזר מציון

30 ילדים ונערים חולי סרטן התארחו בשבוע החולף אצל לוחמי יחידת "האלפיניסטים" של צה"ל, ויצאו איתם למסע ייחודי בפסגת החרמון המושלגת. במסגרת הסיור יוצא הדופן לקחו הלוחמים את הילדים אל חלקו העליון של ההר ולאזורים שאינם נגישים לציבור הרחב, תוך כדי נסיעה בכלי רכב מיוחדים לתנועה בשלג שמפעילים לוחמי היחידה. הפעילות החווייתית אורגנה על ידי עמותת "עזר מציון" ובית "אורנית" - מרכז התמיכה והסיוע לחולי סרטן.

"היה לי ממש-ממש כיף בשלג עם המזחלות ועם האופנועים", סיפר בהתרגשות יהל דמרי בן ה-9 שהשתתף במסע המושלג. "עוד כמה ימים אני מתחיל שוב טיפולים, וזה נותן לי הרבה כוח לעשות אותם, כי זה מאוד קשה. אני שמח שיכולתי לצאת לטיול הזה עם המשפחה שלי וכל שאר הילדים".

יהל דמרי, אחד הילדים חולי הסרטן בטיול עם יחידת האלפיניסטים של צה"ל. עזר מציון,
"עוד כמה ימים אני מתחיל שוב טיפולים, וזה נותן לי הרבה כוח לעשות אותם". יהל דמרי בן התשע/עזר מציון

גם אורלי, אמו של יהל, לא הצליחה להסתיר את ההתרגשות שלה מהפעילות יוצאת הדופן. "הייתי בחרמון הרבה פעמים בחיים, אבל חוויה כמו זו, לנו בתור משפחה ובמיוחד ליהל, לא חווינו בחיים. יהל היה אמור להתחיל טיפולי כימותרפיה ובאישור הרופא שלו הצלחנו לדחות אותם במספר ימים כדי שהוא יוכל להשתתף בטיול ולאגור כוחות לקראת התהליך המתיש. אין לי ספק שזה היה שווה", אמרה.

היא הוסיפה כי "השמחה והאושר שלו, להיות שם בשלג ולהשתתף בפעילויות השונות, זו חוויה שתישאר איתו לעוד הרבה זמן. באתי עם שני ילדים, כשיהל נעזר בהליכון ולא הייתי בטוחה שאסתדר, אבל החששות התפוגגו מהר מאוד וקיבלנו את כל העזרה שהיינו צריכים".

עוד באותו נושא

יום לפני הניתוח בראש: בני הזוג הגרושים נישאו מחדש בביה"ח

לכתבה המלאה

"משאירים את כל הצרות מאחור"

הנערים החולים, שבדרך כלל לא יכולים לצאת למקומות הומי אדם היות והמערכת החיסונית שלהם חלשה, נהנו מסיור ייחודי בשיפולי החרמון המושלג, במסלולים שהתייר או הגולש הממוצע אינו מגיע אליהם. "היה סיור מאוד מיוחד", סיפר גור ללוש בן ה-18 שהשתתף במסע, "מדובר על אתר נפרד ממה שכולם מכירים בחרמון, שלג אחר שעוד לא דרכו עליו - חוויה בלתי נשכחת שלא מקבלים בביקור הרגיל בחרמון. אני מתמודד כמעט שנה כבר עם מחלת הסרטן ונכנס ויוצא כל הזמן מטיפולים, וזו בהחלט הייתה שבירת שגרה מיוחדת, שמטעינה באנרגיות לקראת המשך ההתמודדות. תודה לכל מי שלקח חלק בארגון, במיוחד לעזר מציון שיזמו".

המסע היה חלק מטיול בן יומיים שהתחיל ערב קודם לכן בלינה במושב נופי גולן ופעילות שכללה חידונים, הפעלות, ריקודים והרבה שמחה. "נסענו לטיול של יומיים כשהסיור בחרמון היה השיא", סיפר בנימין (בנג'י) שימשילשוילי בן ה-22, שהשתתף אף הוא במסע. "המון שמחה, צחוקים, משחקי שלג. אני אמנם הייתי מהמבוגרים בחבורה, אבל כולנו נהנינו ביחד והצלחנו לשכוח בכלל משגרת בתי החולים, הרופאים, הטיפולים, פשוט יומיים של כיף. קשה להסביר מה יציאה כזו מהשגרה גורמת לך - פתאום משאירים את כל הצרות מאחור ומתרכזים בכיף".

בנימין (בנג'י) שימשילשוילי, אחד ממשתתפי המסע של ילדים ונערים חולי סרטן בטיול עם יחידת האלפיניסטים של צה"ל. עזר מציון,
"כולנו נהנינו ביחד והצלחנו לשכוח בכלל משגרת בתי החולים". בנימין/עזר מציון

מטרת הפעילות הייתה לחזק את החולים ובני משפחותיהם בהתמודדות היומיומית עם המחלה, ולהשיב להם קצת את החיוך. "לראות את הילדים ובני משפחותיהם משחקים בשלג, נהנים מחוויות ייחודיות כמו נסיעה בכלי הרכב המיוחדים ושוכחים לכמה שעות את התלאות שהם עוברים בחיי היום-יום שלהם, זה הסיפוק הגדול ביותר וזה מה שאנחנו עושים כל הזמן במסגרת פעילויות התמיכה השוטפות שלנו", אומר יומי דז'ילובסקי, מנהל המחלקה לתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם ב"עזר מציון". מנהלת בית "אורנית", ד"ר ברכה זיסר, הוסיפה: "במסגרת שירותי התמיכה המקצועיים שמוענקים ב'עזר מציון', אנחנו יוזמים טיולים שמהווים הפוגה משגרת הטיפולים המפרכת שהילדים ובני משפחותיהם עוברים מדי יום".

שמעון פריאנטה, שבמשך שנים פיקד על יחידת האלפיניסטים, הקים בזמן פעילותו ביחידה את עמותת ארז, מאפשרת את הפעילות הייחודית לילדים עם צרכים מיוחדים ובהם לעיתים חולי סרטן סיפר כי "זו הרגשה טובה וממלאת לעשות טוב לאנשים שצריכים את זה".

"אנחנו מאפשרים להם להתנסות בדברים שהם לא היו מגיעים אליהם, נהיגה באופנוע שלג, או נסיעה במזחלות שלג עם כלבים, שמשכיחה מהם ולו במעט את קשיי היום יום. אנחנו פועלים 20 שנה וכל קבוצה שמגיעה מרגשת אותי מחדש ומבהירה לי למה אני עושה את זה", סיפר.

ילדים חולי סרטן בטיול עם יחידת האלפיניסטים של צה"ל. עזר מציון,
"שבירת שגרה מיוחדת"/עזר מציון
ילדים חולי סרטן בטיול עם יחידת האלפיניסטים של צה"ל. עזר מציון,
"חוויה כמו זו לא חווינו בחיים"/עזר מציון
ילדים חולי סרטן בטיול עם יחידת האלפיניסטים של צה"ל. עזר מציון,
ילדים חולי סרטן בטיול עם יחידת האלפיניסטים של צה"ל/עזר מציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully