וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני פתיחת הקלפיות: דאעש נטל אחריות למתקפת טרור בניגריה

23.2.2019 / 20:54

אנשי שלוחת ארגון המדינה האסלאמית במערב אפריקה הצהירו כי פתחו במתקפה בצפון מזרח המדינה בבוקר הבחירות לנשיאות. דאעש טען כי מטרת המתקפה הייתה שדה התעופה בעיר מידגורי, שם נשמעו פיצוצים רבים. עם זאת, הצבא המקומי טען כי הקולות נשמעו בעקבות תרגיל אימונים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) נטל היום (שבת) אחריות לכמה אירועי הטרור שאירעו הבוקר בניגריה, שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות בבחירות במדינה. בסוכנות ידיעות מקומית הצהירו אנשי שלוחת הארגון במערב אפריקה כי מטרת המתקפה הייתה נמל התעופה בעיר מידוגורי שבצפון מזרח המדינה.

תושבי העיירה גיידאם סיפרו לסוכנות רויטרס כי הם נאלצו לברוח מהמקום. "ברחנו יחד עם נשותינו וילדינו ומאות אחרים", אמר איברהים גובי, תושב המקום. "אנחנו בורחים עכשיו ומתחבאים בין השיחים". במקביל, כמעט באותו הזמן, סיפרו עדי ראייה לסוכנות רויטרס כי שמעו פיצוצים בעיר מידוגורי. עם זאת, הצבא המקומי הכחיש את קיומן של המתקפות וטען כי קולות הפיצוצים שנמשמעו היו חלק מתרגיל.

הבחירות במדינה אמורות היו להתקיים בשבוע שעבר, אך נדחו בשבוע זמן קצר לפני פתיחת הקלפיות על ידי הרשויות. האופוזיציה האשימה את הנשיא מוחמדו בוהארי, המחפש כהונה שנייה, בניסיון לשלול את זכות הבחירה של המצביעים. עם זאת, הן הוא והן יריבו אטיקו אבובקר, קראו לתומכיהם להישאר רגועים. לטענת ועדת הבחירות, הן נדחו אך ורק בשל בעיות לוגיסטיות, הכוללות עיכוב בפריסת ציוד הקשור לבחירות, ולא כתוצאה מלחץ פוליטי או המצב הביטחוני. יו"ר הוועדה מחמוד יעקובו אמר למשקיפים זרים כי התאריך החדש "מקודש" ושהקמפיינים השונים יושעו עד אז.

לקריאה נוספת
ברגע האחרון: הבחירות לנשיאות ניגריה נדחו, חשש מאלימות
לך תוכיח שאתה חי: הנשיא שנלחם בשמועות על מותו טוען שהוא לא כפיל

נשיא ניגריה בוהארי, 15 בפברואר 2019. רויטרס
נשיא ניגריה בוהארי, 15 בפברואר 2019/רויטרס

הקרב בין בוהארי, שנמצא בשלטון מאז 2015, לבין אטיקו ממפלגת העם הדמוקרטית צפוי להיות צמוד. גם הבחירות הקודמות לנשיאות במדינה הגדולה ביותר במערב אפריקה - ב-2015 וב-2011 - נדחו בשל בעיות לוגיסטיות וביטחוניות והן אופיינו באלימות, באיומים ובזיופים. הדחייה הנוכחית מגבירה את הסיכוי לאי-שקט בניגריה, שחווה גל של אלימות מחודש על ידי ארגון הטרור בוקו חראם. הארגון, השואף להקים מדינה הלכה אסלאמית, קרא לאזרחים שלא להצביע.

84 מיליון בעלי זכות בחירה יצטרכו להכריע אם להעניק מנדט נוסף לבוהארי להנהיג את הכלכלה הגדולה ביותר באפריקה, על אף שלא עמד בהבטחות הבחירות שלו. הנשיא עמד בשנות ה-80 בראש חונטה צבאית, אך שב לשלטון דרך הקלפי לפני ארבע שנים. הוא קרא לאזרחים "להימנע מאי-סדר אזרחי ולהישאר שלווים, פטריוטיים ומאוחדים".

(עדכון ראשון: 07:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully