וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפון קוריאה חטפה את בת השגריר שערק באיטליה, חשש שתעונה"

21.2.2019 / 8:58

ג'ו סונג גיל ואשתו נעלמו בנובמבר ולפי ההערכות התמקמו במערב, אולם עריק בכיר אמר כי הבת נלקחה מידית בחזרה למולדתה ועומדת בפני עונש כבד. ברומא דורשים תשובות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הצפונית עדכנה את איטליה בשנה שעברה כי בתו של השגריר בפועל במדינה, ג'ו סונג גיל, ביקשה לשוב למדינה אחרי שאביה נטש את תפקידו ברומא - כך מסר היום (רביעי) משרד החוץ של איטליה, על רקע החשש שהיא נחטפה. קודם לתגובה, הגיב בכיר במשרד בזעם לאפשרות שהיא נלקחה בניגוד לרצונה בחזרה למדינו המבודדת.

ג'ו ואשתו נעלמו בנובמבר, ועיתון דרום קוריאני דיווח אז כי הם ביקשו מקלט במדינה מערבית. ת'ה יונג הו, סגן השגריר לשעבר של קוריאה הצפונית בבריטניה שערק לדרום ב-2016, אמר אתמול כי גיל לא יכול היה לקחת עמו את בתו כשהוא ברח. הוא אמר כי לפי מקורותיו בקוריאה הצפונית, בתו של הדיפלומט נחטפה בחזרה לפיונגיאנג מידית.

הוא סיפר כי הוא דחק בג'ו בחודש שעבר להגיע לדרום, אולם העובדה שבתו נמצאת בצפון מסבכת את המצב. לדבריו, העונש שהיא תספוג אם הוריה יעברו לשכנה מדרום יהיה קשה יותר מאשר במקרה שבו הם יישארו במדינה מערבית. מקור דיפלומטי ברומא אמר בחודש שעבר כי לאיטליה אין רישומים לגבי בקשת מקלט של ג'ו במדינה והוא הוסיף כי מקום הימצאו ושל משפחתו אינו ידוע.

לקריאה נוספת
יצאו מהשגרירות ונעלמו: דיפלומט צפון קוריאני באיטליה נמלט עם משפחתו

שגריר קוריאה הצפונית באיטליה ג'ו סונג גיל. AP
הבת לא הספיקה להצטרף. השגריר ג'ו/AP

מנילו די סטפנו, תת-מזכיר במשרד החוץ, דרש מקוריאה הצפונית לקבל מידע על גורלה של הנערה והזהיר: "אלו שאחראים לכך ישלמו". די סטפנו, החבר בתנועת חמישה כוכבים שמרכיבה את הממשלה, אמר כי הנערה - שלדבריו הייתה בת 17 כשנחטפה - והייתה צריכה לזכות בהגנתה של איטליה. "היא עתה עלולה לעבור עינויים על ידי אחד המשטרים הנוראיים בעולם", הוא כתב בפוסט בפייסבוק.

זמן קצר לאחר מכן, המשרד שלו פרסם הצהרה שלפיה קוריאה הצפונית הודיעה לאיטליה ב-5 בדצמבר כי ג'ו ואשתו עזבו את השגרירות ב-10 בנובמבר וכי בתם הוחזרה למדינה ארבעה ימים לאחר מכן. לפי ההודעה, בפיונגיאנג אמרו כי היא נלקחה לסבא ולסבתא שלה וכי היא לוותה על ידי צוות נשים מהשגרירות. "אין לנו מידע נוסף לגבי הנושא הזה", נמסר. די סטפנו סירב להגיב להודעה של משרדו.

ג'ו הצטרף לרשימה הולכת וגדלה של דיפלומטים בכירים שנמלטים משלטונו הדכאני של קים ג'ונג און. מאז שעלה לשלטון בסוף 2011, קים מאלץ דיפלומטים מעבר לים להשאיר את ילדיהם במדינה. ת'אה סיפר בספר הזיכרונות שלו, שיצא לאור אשתקד, כי זו הסיבה המרכזית לעריקתו. הוא ציין כי יש גם כמה יוצאים מהכלל, כמו הבכירים ביותר שנחשבים לנאמנים ביותר לרודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully