וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה בבריטניה: שמרנים הצטרפו לסיעת הפורשים מהלייבור

20.2.2019 / 14:36

שלוש חברות פרלמנט ממפלגת השלטון של מיי ערקו לקבוצה החדשה, ויחד הם מקווים ליצור כוח חדש במרכז הפוליטי. הן ציינו כי המדיניות של ראשת הממשלה "נוראית" וכי האגף הימני השתלט על המפלגה. עתה כוחה של מיי נחלש עוד יותר והיא תתקשה להעביר את ההסכם עם האיחוד

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שלוש מחוקקות מהמפלגה השמרנית בבריטניה הודיעו היום (רביעי) כי הן פורשות ממנה וחוברות לקבוצה שפרשה ביום שני מהלייבור כדי להקים כוח חדש במרכז הפוליטי. שלוש המחוקקות - אנה סוברי, היידי אלן ושרה וולסטון - ציינו את המדיניות "האסונית" של ראשת הממשלה תרזה מיי, המתקשה לשמור על אחדות במפלגתה כדי להעביר את הסכם הברקזיט עם האיחוד האירופי.

ביומיים האחרונים פרשו מהלייבור, המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה, שמונה מחוקקים, המתנגדים למדיניות של ג'רמי קורבין ביחס לברקזיט ומאשימים אותו בכך שתחתיו משגשגת האנטישמיות במפלגה. מה שמאחד את הקבוצה, שאליה עשויים להצטרף מחוקקים נוספים משתי המפלגות בימים הקרובים, הוא רצונם של חבריה במשאל עם נוסף, על הסכם הפרישה - צעד שאליו מתנגדת מיי.

"הקש ששבר את גב הגמל היה הטיפול הנורא של הממשלה בברקזיט", אמרו השלוש, שתומכות במשאל עם נוסף, במכתב ששלחו למיי. סוברי אמרה בהמשך במסיבת עיתונאים כי על המפלגה השמרנית השתלט האגף הימני התומך בעזיבה מוחלטת של האיחוד האירופי.

לקריאה נוספת בנושא
פיצול במפלגת הלייבור: חברי פרלמנט פרשו לסיעה חדשה בגלל קורבין

ראשת ממשלת בריטניה מיי בדאונינג 10, 20 בפברואר 2019. רויטרס
זקוקה להבטחות חדשות בבריסל. מיי, היום/רויטרס

ראשת הממשלה, שעתה נותרה בעמדה חלשה עוד יותר בפרלמנט, אמרה כי היא מאוכזבת מהעזיבה של שלוש חברות הפרלמנט, אולם הדגישה כי היא מחויבת ליישם את הברקזיט שגרם למחלוקות בתוך המפלגה ובתוך הממלכה כולה במשך זמן רב. היא תצא לסדרת פגישות נוספות עם ראשי האיחוד בבריסל, במטרה לקבל ערבויות נוספות לגבי עתידה של צפון אירלנד בהסדר בין הצדדים, סוגיה שנותרה המכשול המרכזי בהעברת ההסכם בפרלמנט.

משאל העם ב-2016, שבו תמכו 52% מהנשאלים בעזיבה, פילג את שתי המפלגות הגדולות בממלכה, ומנהיגיהן מתקשים לשמור על אחדות בשורותיהן. בריטניה אמורה לעזוב את האיחוד ב-29 במרץ, אך ההסכם שגיבשה ראשת הממשלה תרזה מיי עם האיחוד האירופי נדחה ברוב גדול על ידי הפרלמנט, ולא ברור מה יקרה בחודש וחצי שנותר עד לתאריך היעד. בין האפשרויות - עזיבה ללא הסכם, שרבים מזהירים מפני השלכותיה, דחיית מועד העזיבה ומשאל עם נוסף.

השרטוט מחדש של המפה הפוליטית בבריטניה עשוי להוביל להקדמת הבחירות, שאמורות להתקיים ב-2022, ולפצל את השלטון המסורתי של שתי המפלגות המסורתיות, בדומה למה שקרה במדינות רבות ביבשת מאז תחילת משבר המהגרים ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully