וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MeToo#: הושחת פסל שהנציח את הרגע המפורסם מתום מלה"ע ה-2

יממה אחרי מותו של המלח ג'ורג' מנדוזה בגיל 95, רוסס גרפיטי על פסל בעיר בפלורידה שתיאר את הנשיקה החגיגית שלו עם גרטה זימר פרידמן. בשנים האחרונות התגברו הביקורות כלפי התמונה בטענה שהוא נישק אותה מבלי לקבל את הסכמתה.

צילום: מתוך הפייסבוק של ABC7 Sarasota, עריכה: תומר לוי

פסל שהנציח את הנשיקה המפורסמת של מלח אמריקני עם אישה זרה בתום מלחמת העולם השנייה הושחת עם גרפיטי שעליו נכתב .#MeToo המשטרה המקומית בעיר סרסוטה שבפלורידה אמרה כי פסל "הכניעה ללא תנאים" רוסס באדום ביום שני, אולם הוא הוסר כבר אתמול (שלישי) בבוקר - יום אחרי שהמלח ג'ורג' מנדוסה הלך לעולמו בגיל 95.

בשנים האחרונות, עם התחזקות התנועה הפמניסטית בעולם וגל ה-.#MeToo, התמונה שבה מנשק מנדוסה את גרטה זימר פרידמן מתארת תקיפה מינית, מאחר שהוא לא קיבל את הסכמתה כשנישק אותה לאות חגיגות הניצחון במלחמה, עם כניעתה של יפן.

בריאיון שהעניקה ב-2005 אמרה פרידמן כי הנשיקה לא הייתה בחירה שלי וכי מנדוסה "אחז" בה, אולם היא הדגישה שהנשיקה הייתה מתוך חגיגה וכי "היה זה רק אירוע של 'תודה לאל על סיום המלחמה'". לאחר מותה ב-2016, בנה אמר כי אמו לא הסתכלה בצורה שלילית על הנשיקה המפורסמת, שהפכה לאחת התמונות המוכרות ביותר במאה שעברה.

לקריאה נוספת בנושא
הלך לעולמו המלח שכיכב בנשיקה שסימלה את סיום מלחמת העולם השנייה

ונדליזם בשם מחאת ה-#MeToo 
פסל שבו שוחזרה תמונת המלח המנשק מסוף 
מלה"ע ה-2 הושחת בעיר סרסוטה בפלורידה. רויטרס
הנזק - אלף דולר. כתובת MeToo# רוססה על הפסל/רויטרס

המשטרה, שפרסמה את התמונות של הפסל לאחר השחתתו ברשתות החברתיות, מעריכה כי עלות הנזק היא של כאלף דולר "בשל האזור הגדול שבו רוסס הגרפיטי". מעשה הוונדליזם עורר תגובות מנוגדות - בעוד שחלק מהגולשים אמרו כי לא מדובר בתקיפה מינית אלא בחגיגות שמחה לאחר תום המלחמה ההרסנית וציינו את מותו הטרי של מנדוזה, אחרים קראו לרשויות בעיר לסלק את הפסל משטחה.

"אני לא אומר שהאישה הזו חשה קורבן, אבל מבחינה טכנית, היה זה מעשה מיני חד-צדדי. פשוט מאוד", כתב גולש אחד. "בין היתר, מטרתה של תנועת #MeToo היא לחנך שנשים אינן יכולות להיתפס עוד כאובייקט מיני שגברים יכולים לקחת מתי שהם רוצים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
האחות גרטה צימר פרידמן, מהתמונה ממלחמת העולם השנייה שבה היא מתנשקת עם מלח, הלכה לעולמה, 1945, 8 בספטמבר 2016. AP
זימר ראתה בכך רגע של שמחחה. הנשיקה המפורסמת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully