וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר שתי הודאות: הוארך מעצר המחבל החשוד ברצח אורי אנסבכר

בית המשפט האריך בשמונה ימים את מעצרו של עראפת ארפאעיה, שמסר שתי הודאות ושחזר את רצח הצעירה. "פעולות החקירה הנדרשות מצדיקות הארכת מעצר מחשש משמעותי לשיבוש ההליכים". אתמול השתתפו אלפים ב"צעדת האור" ואמנים הופיעו לזכרה של אורי בת ה-19, שנרצחה בעין יעל

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (רביעי) בשמונה ימים את מעצרו של המחבל החשוד ברצח אורי אנסבכר ביער עין יעל בירושלים. עראפת ארפאעיה, בן 29 מחברון, מסר שתי הודאות ובשבוע שעבר שחזר את רגעיה האחרונים של הצעירה, תושבת ההתנחלות תקוע. נציג המשטרה ציין בדיון כי יש "הרבה פורנזיקה לבדוק בתיק וזה לוקח זמן". עוד אמר כי טרם התקבל הדוח הפתולוגי.

השופט ציין כי "בדיון הקודם נקבע קיומו של חשד סביר ואף למעלה מכך בעבירות המיוחסות". עוד ציין כי הוצגו כיום תוצרי חקירה המחזקים את החשד הסביר לרקע לאומני. "נסיבות המקרה וחומרת המעשים והאירוע מצדיקים הארכת מעצר גם לשם ביסוס התשתית הראייתית הפורנזית וקבלת הממצאים מהבדיקות השונות, אך גם פעולות החקירה האחרות הנדרשות להשלמה מצדיקות הארכת מעצר מחשש משמעותי לשיבוש ההליכים". לדבריו, "מנגד, עיון בתכנון המשך החקירה מגלה כי לפחות חלק מהפעולות ניתן לבצע במקביל להשלמת החקירה לקראת הצהרת תובע או הגשת כתב אישום".

עורך דינו של א-רפאעיה אמר בדיון כי לאור ההודאות, תפיסת כלי הרצח ובחינת זירת הרצח והחקירות, אין כל שינוי במצב הראייתי מהארכת המעצר הראשונה: "לא מבין איך יש עדיין פעולות בנות שיבוש שלא בוצעו מאז הרצח, זה שמדובר בסיפור עם הד תקשורתי לא מצדיק הארכות שווא. החלק העיקרי של החקירה כבר הושלם לפני הארכת המעצר הראשונה".

עוד בוואלה! NEWS:
"נגד כל סוגי האלימות": פלסטינים הגיעו לנחם את משפחתה של אורי
רצח אורי אנסבכר: מעצר המחבל החשוד במעשה הוארך בעשרה ימים
הזיהוי עם חמאס ופיגועי הסכינים: השכונה שממנה יצא רוצח הנערה

הארכת מעצר לערפאת ארפאעיה החשוד ברצח אורי אנסבכר, השלום ירושלים, 20 בפברואר 2019. רוני כנפו
המחבל החשוד ברצח, היום/רוני כנפו

בשבוע שעבר כוחות צה"ל מיפו את ביתו לצורך בחינת אפשרות להריסתו. מחקירת שב"כ עולה כי הרקע לרצח לאומני ואף ארגון פלסטיני לא לקח אחריות על הרצח. ההערכה בקרב קצינים במשטרה היא כי ארפאעיה ציפה לקבל סיוע בבריחה, אולם הוא נדחה ונאלץ להסתתר במבנה ברמאללה. כוח ימ"מ נשלח למסגד, אולם לאחר כניסתו התברר כי המחבל עזב את המסגד דקות קודם. הוא אותר לבסוף במבנה רב-קומות הנמצא בתהליך בנייה סמוך למסגד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צעדת האור: אלפים השתתפו באירוע לזכרה של אורי

אתמול השתתפו אלפי בני אדם ב"צעדת האור" לזכרה של אנסבכר בירושלים. הצעדה נערכה מעין יעל למתחם התחנה הראשונה בירושלים, שם הופיעו בהתנדבות האמנים אהוד בנאי, שלומי שבת, יובל דיין, עמיר בניון, מיכה שטרית וחברי להקת שלווה.

נעאה אנסבכר, אמה של אורי הקריאה שיר שכתבה בתה ואמרה כי "אורי ידעה את הסוד הזה להיות במקום שהוא שלה, לחיות כל רגע במלאות לחבר את הנשמה שלה לאדמה ולאנשים. אני מתפללת שתנועת האור הזאת שיוצאת מאורי ומתגלגלת בעולם תלך ותתעצם כי כולנו גם אנשים פשוטים וגם נשמות גדולות של אור, והלוואי ונמשיך להוסיף אור".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר כי הוא לא זכה להכיר את אורי, אך "נדמה שהיושרה שלה, הכנות שלה, והאמת הבהירה שהובילה אותה בחייה הקרינו עלינו, החברה הישראלית, וגרמו לנו, ולו לרגע, להתקבץ יחד - בכאב לאומי עמוק".

(עדכון ראשון: 11:14)

אלפים מתכנסים כעת בירושלים באירוע לזכרה של אורי אנסבכר ז"ל לאחר שצעדו לזכרה  בצעדת האור בירושלים. אתר רשמי
אלפים באירוע לזכרה של אורי, אתמול/אתר רשמי
200 איש התכנסו לזכרה של אורי אנסבכר למרות הגשם: "לא תישבר רוחנו". רוני כנפו
הצעדה לזכרה של אורי, אתמול/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully