וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין זמן לשחק או לעשות שיעורים": הבצורת באוסטרליה הרסנית לילדים

דוח חדש של קרן הילדים של האו"ם מזהיר מהשלכות ההתחממות והמחסור בגשמים על הילדים בקהילות החקלאיות. "העומס עליהם גדל, הם דואגים ומודעים לטראומה של הוריהם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הבצורת הממושכת באוסטרליה משפיעה בצורה הרסנית על הילדים ומאלצת אותם "לגדול" בטרם התבגרותם - כך מזהיר דוח של האו"ם שפורסם היום (שלישי). חלקים נרחבים ממזרח היבשת חווים יובש קיצוני במשך חודשים, שהכה קשות בקהילות החקלאיות.

לפי קרן האו"ם לילדים (יוניצי"ף), הילדים באזורים הללו סובלים מנזק פסיכולוגי גובר, בשל הלחץ שהם חווים מול הקשיים שעוברים הוריהם ובעלי החיים שלהם. "העומס על הילדים העובדים בחוות ומחוצה להן גדל משמעותית, מה שמותיר פחות זמן לשיעורי בית וכמעט ללא פנאי לשחק, לעשות ספורט או פעילויות אחרות", נכתב בדוח.

תלמיד תיכון סיפר לחוקרים שגיבשו את הדוח: "לפני תחילת השנה הזו, מעולם לא יריתי בכבש מחיי - ועשיתי זאת קרוב לוודאי 50 פעמים או יותר השנה. זו כבר שגרה". אחרים תיארו לחצים רבים שהם חווים בבית. "אני הולכת על ביצים", סיפרה נערה אחרת.

לקריאה נוספת בנושא
תנינים ונחשים ברחובות: שיטפונות של "פעם במאה שנה" באוסטרליה
בעלי חיים מתים ובצורת קשה: גל החום הקיצוני באוסטרליה הרותחת

עץ בודד באזור שחווה בצורת במדינת ניו סאות' וויילס, אוסטרליה, 20 ביולי 2018. רויטרס
אזור מוכה בצורת במדינת ניו סאות' ווילס/רויטרס

בדוח רואיינו ילדים בני חמש עד נערים בני 16 מקהילות חקלאיות במדינת ניו סאות' וויילס, שכולה מוכת בצורת. לפי החוקרים, לילדים יש רצון רב לעזור למשפחות ולקהילות שלהם, אבל לעתים הם חשים חסרי אונים. הסוכנות קראה לממשלת אוסטרליה להפנות יותר משאבים לתכניות לסיוע לילדים.

"הילדים הצעירים דואגים מאוד ומודעים היטב לטראומה שההורים שלהם חווים", אמר אוליבר ווייט מיוניצ"ף אוסטרליה. "באותו הזמן, הם מתמודדים עם גישה שלפיה עליהם לא לדבר על הצרות שלהם מאחר שזה יגרום לחששות נוספים להוריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully