וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינסה שוב את מזלו: סנדרס יתמודד בבחירות לנשיאות ב-2020

הסנאטור העצמאי, שהפסיד לקלינטון ב-2016 בפריימריז הדמוקרטיים, מצטרף למרוץ בגיל 77. הוא צפוי להיתקל ביריבים רבים, ככל הנראה גם בסגן הנשיא לשעבר ביידן. "טראמפ - הנשיא המסוכן בהיסטוריה של ארה"ב"

צילום: מתוך הטוויטר של ברני סנדרס

הסנאטור העצמאי ברני סנדרס יתמודד פעם נוספת לנשיאות ארצות הברית. סנדרס, עצמאי שמצביע יחד עם הדמוקרטים, הכריז על כך בריאיון עם הרדיו הציבורי של ורמונט, שאותה הוא מייצג. ב-2016 הוא הפסיד בפריימריז הדמוקרטיים להילרי קלינטון, אך קיבל תמיכה רבה מהאגף הסוציאליסטי במפלגה. אם ייבחר, יהיה הסנאטור הוותיק נשיא בגיל 79.

הוא מצטרף למרוץ צפוף בשורות הדמוקרטיים, שממתינים עוד להכרזה צפויה של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, ששוקל גם הוא לנסות להתמודד על ייצוג המפלגה מול הרפובליקנים בראשות הנשיא דונלד טראמפ. "הקמפיין שלנו הוא למען יצירת ממשלה וכלכלה שעובדת עבור הרוב, ולא עבור מעטים", אמר סנדרס במייל ששלח לתומכיו. הוא הבטיח ליצור תנועת שטח גדולה שתיאבק ב"אינטרסים המיוחדים" שלדבריו שולטים בממשל ובפוליטיקה. הפוליטיקאי הפרוגרסיבי רוצה לאסוף כמיליון חתימות למען הקמפיין שלו.

עוד על הבחירות לנשיאות 2020
מועמד ראשון נכנס לפריימריז הרפובליקניים: "טראמפ לא יציב לתפקיד"

הסנאטור, ברני סנדרס במהלך מסע"ת לאחר ההחלטה לעצור את התמיכה האמריקאית במחלמה בתימן, בגבעת הקפיטול, וושינגטון, ארה"ב 13 בדצמבר 2018. רויטרס
נכנס למרוץ צפוף. סנדרס בסנאט, דצמבר/רויטרס

סנדרס התחיל את הקמפיין הקודם שלו עם סיכוי קלוש, אך הצליח לגרוף 23 מדינות בבחירות המקדימות ודחף את המפלגה שמאלה, כשהוא יוצר מתיחות בין הממסד הדמוקרטי לבין האגף הליברלי שטרם התפוגגה. עתה הוא ניצב בפני יריבים שלרבים מהם יש אג'נדה ליברלית, מה שעשוי להקשות עליו לאסוף את אותה רמת התמיכה שקיבל לפני ארבע שנים.

הוא גם עשוי להיתקל בשאלות לגבי גילו והרלוונטיות שלו במפלגה שמקדמת קולות מגוונים וטריים יותר, כולל של נשים ומיעוטים - פלחים באוכלוסייה שאותם התקשה לשכנע ב-2016. סנדרס, אחד ממבקריו הבולטים של טראמפ, כינה אותו במייל "הנשיא המסוכן ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית".

"אנחנו מתמודדים מול נשיא שהוא שקרן פתולוגי, רמאי, גזען, סקסיסט, שונא זרים ופוגע בדמוקרטיה האמריקנית כשהוא מוביל אותנו לכיוון אוטוריטרי. יחד, אתם ואני והקמפיין שלנו ב-2016 התחלנו את המהפך הפוליטי. עתה, זה הזמן להשלים את ההמשך וליישם את החזון שעבורו נלחמנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ במהלך תדרוך לשריפים ומפקדי משטרה בוושינגטון ארה"ב, 13 בפברואר 2019. רויטרס
"שקרן פתולוגי וגזען". טראמפ/רויטרס

סנדרס, שמכהן בסנאט מאז 2006, אחרי שנבחר מטעם ורמונט לבית הנבחרים ב-1990 - העצמאי הראשון שנבחר לבית הנבחרים זה 40 שנה - זכה בנובמבר בכהונה נוספת בת שש שנים. הוא אמר כי הוא יקדם נושאים רבים שנכללו בקמפיין הקודם והלהיבו תומכים צעירים, כולל ביטוח בריאות, העלאת שכר המינימום והשכלה גבוהה בחינם. "רוב האמריקנים תומכים בכך כיום", טוען הסנאטור.

בניגוד לקלינטון, הוא סירב לקבל כסף מתורמים פוליטיים ובמקום זאת הוא הסתמך על תרומות בסכומים קטנים. כשהוא הודה בהפסדו בסוף הפריימריז בוועידה הדמוקרטית והביע תמיכה בקלינטון, חלק מתומכיו שרקו לו בוז. באותו הזמן, אמר סנדרס כי הרעיונות שלו ישרדו למרות ההפסד.

בין המועמדים הבולטים שניצבים מולו נמצאים הסנאטורית אליזבת וורן, הסנאטור קורי בוקר והסנאטורית קאמלה האריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully