וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא שמענו צעקות": בבית האבות בנס ציונה הופתעו מחשיפת ההתעללות

18.2.2019 / 23:58

שני חשודים נעצרו בחשד להתעללות בחסרי ישע לאחר שסוכן סמוי תיעד את המכות שספגו קשישים סיעודיים. "התחושות הן מאוד קשות, קשה להאמין לזה" אמרה עובדת המקום. "זה יכול לקרות לכל אחד", אמרה יוספה שאמה מאושפזת במחלקה הסיעודית במקום

צילום: דוברות משטרה, עריכה: תומר לוי

עובדי בית האבות הסיעודי "נאות המושבה" בנס ציונה הופתעו היום (שני) מחשיפת מקרי ההתעללות כלפי קשישים במוסד. "אני לא מאמינה למשמע אוזניי, התחושות הן מאוד קשות", סיפרה נבילה וואחנה, שעובדת קרוב ל-20 שנה כמטפלת בתחום. "הגעתי לכאן לפני שבע שנים בידיעה שהעובדים הם טובים. אני בשוק מהפרסומים, לא ראיתי את הדברים הקשים ואפילו צעקה לא שמעתי בבית האבות". לדבריה, "צריך לפטר עובדים כאלה ולזרוק אותם מהארץ".

"צריך להוציא למטפלים המתעללים את העיניים", אמרה יוספה, שאמה מאושפזת במחלקה הסיעודית בבית האבות. "אם יש משהו שיכול לגרום לי להרוג בן אדם ובגללו אשב בכלא זאת פגיעה ביקרים לי - אימא שלי והילדים שלי". בניגוד לעדויות צוות העובדים, יוספה לא הופתעה מהתקריות שנחשפו. "אני יודעת על בתי אבות אחרים ושום דבר כבר לא מפתיע אותי. אני אמנם בשוק שזה קרה כאן, אבל אני כבר לא מתרגשת", הוסיפה.

בית האבות הסיעודי "נאות המושבה" בנס ציונה בו נחשפה התעללות בקשישים, 18 בפברואר 2019. אור רביד
"צריך לזרוק את העובדים האלה". בית האבות נאות המושבה/אור רביד

יוספה עבדה עם קשישים כמנהלת תעסוקה והעידה כי "מעולם לא נתקלתי בהרמת ידיים ואלימות כלפי מטופלים. אני אוהבת אותם כמו משפחה שלי". על התנהלות ההנהלה שלכאורה לא הצליחה לזהות ולמנוע את האלימות נגד הקשישים אמרה כי "זה יכול לקרות לכל אחד. יכול להיות שצריך לקחת מכונת אמת לפני שמעסיקים, או לעשות בדיקה פסיכיאטרית לעובדים".

החשודים, אח מוסמך וארבעה מטפלים סיעודיים נוספים, בני 33 עד 50 מלוד, ראשון לציון ורמלה - נעצרו והובאו לחקירה בחשד לעבירות של התעללות בחסר ישע, תקיפת חסר ישע ועבירות נוספות, אותן הגדירו במשטרה כ"מסכת התעללות אלימה". המקרים נחשפו לאחר שסוכן סמוי הוחדר לצוות המוסד שבשפלה. קצין בכיר במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי "יש בעיה עם חקירות כאלה. איש לא יודע מה קורה בחדרי האשפוז. הקשישים לא יכולים להתלונן ולכן החלטנו לפעול באופן יצירתי".

עוד באותו נושא

הכו קשישים תוך כדי עירוי: עובדי מוסד סיעודי חשודים בהתעללות

לכתבה המלאה
התעללות המטפל הסיעודי נאות המושבה בנס ציונה. משטרת ישראל, עיבוד תמונה
תיעוד ההתעללות בקשישים בבית האבות/עיבוד תמונה, משטרת ישראל

מאיגוד בתי אבות והדיור המוגן נמסר בתגובה לחשיפת מקרי ההתעללות במוסד בנס ציונה: "אנו מגנים מכל וכל אלימות באשר היא ומצרים על קרות האירוע. האיגוד קורא למקבלי ההחלטות בישראל להוביל רפורמה של ממש בתחום שתאפשר גיוס כוח אדם מקצועי ואיכותי לענף הסיעוד. אם המחסור בכוח אדם יימשך והממשלה לא תאשר מידית הבאת עובדים זרים לענף הסיעוד, אנו נגיע למצב שניאלץ להשבית את ענף האשפוז הסיעודי".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי הם אלו שהעבירו למשטרה את המידע ממנו עלה חשד לפגיעה בבית האבות. עוד נמסר כי "משרד הבריאות פועל להפסיק את האשפוז במוסד הגריאטרי עד לבירור מקיף".

מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר: "שוב מקרה חמור של אלימות שלא יעלה על הדעת כנגד חסרי ישע. לא נסבול זאת ונמצה עמם את כל ההליכים. זה בלתי נסבל. אני משבח את העירנות והפעילות של הצוותים המקצועיים של המשרד ושל המחוז לחשיפת המקרה".

כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין כי "המשרד לא יסבול מקרים מן הסוג הזה וימצא עם המוסד את כל ההליכים לשלום המטופלים. אני קורא לבית המשפט ולמשטרת ישראל למצות עם הפושעים את מלוא הדין. אני מודה למחוז מרכז של המשרד על השיתוף פעולה עם משטרת ישראל".

(עדכון ראשון: 18:32)

יוספה, אמה מאושפזת בבית האבות הסיעודי "נאות המושבה" בנס ציונה בו נחשפה התעללות בקשישים, 18 בפברואר 2019. אור רביד
"לשקול בדיקה פסיכיאטרית לעובדים". יוספה, שאמה מאושפזת בבית האבות/אור רביד
בית האבות הסיעודי "נאות המושבה" בנס ציונה בו נחשפה התעללות בקשישים, 18 בפברואר 2019. אור רביד
בית האבות נאות המושבה, היום/אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully