וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיוך, הלב הענק והאנרגיות הטובות": עומר נהרג בתאונה בשפלה

17.2.2019 / 20:37

עומר פטאל מכפר אוריה נהרג בכביש 44 ליד מושב פדיה כאשר היה בדרכו חזרה מביקור משפחתי עם רעייתו ושלושת ילדיו, שנפצעו באורח בינוני. בני משפחתו וחבריו מהעמותה שהקים סיפרו על אישיותו הייחודית ועל תרומתו לחברה. "עשה רק טוב, בפשוטות, בצניעות, באהבה, בנתינה"

עומר פטאל אשר נהרג בתאונת דרכים בכביש 44. -, אתר רשמי
עומר פטאל/אתר רשמי, -

עומר פטאל בן ה-40 מכפר אוריה הוא ההרוג בתאונה הדרכים החזיתית אמש בכביש 44 סמוך לכביש למושב פדיה שבשפלה. התאונה הקטלנית אירעה כשעומר, רעייתו ושלושת ילדיהם, שבו מביקור משפחתי. משפחתו וחבריו עדיין מתקשים לעכל את הבשורה הקשה שקיבלו.

רעייתו ושלושת ילדיהם נפגעו באורח בינוני והובהלו לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, למחלקת כירורגיה- ילדים, שם הם מאושפזים אחד ליד השני.

מחוץ למחלקה בבית החולים סיפרה בצער שלי, אמו של עומר, כי "עומר היה ילד שעשה רק טוב, הביא רק טוב, בפשוטות, בצניעות, באהבה, בנתינה. עומר אהב מאוד אנשים, תמיד באנרגיות טובות ושמחה". הוא היה "אבא ובן זוג מושלם, הנוכחות שלו, המשפחה הייתה עבורו משמעותית", והוסיפה שעשה הכל באהבה.

לקריאה נוספת:
הסתיר את הרכב בדיר: תושב רהט נעצר בחשד שדרס למוות תייר ונמלט
נהגים ללא הכשרה ותחזוקה נמוכה: האוטובוסים מובילים בתאונות הקטלניות

עומר פטאל אשר נהרג בתאונת דרכים בכביש 44 וילדיו. -, אתר רשמי
עומר פטאל עם ילדים בפעילות של העמותה שהקים/אתר רשמי, -

האם שחזרה את שיחתה האחרונה עם עומר. "זה היה ביום שישי בערב, כל המשפחה הייתה אצלנו בבית בבת-ים, דיברנו כולנו". היא סיפרה שלפני 15 שנים אירע אסון נוסף למשפחה, שהשפיע מאוד על אורח חייו של עומר. אחיו, אורי, נהרג בתאונת דרכים בטיול אחרי צבא בברזיל.

"ירד גשם, היה כביש רטוב ואורי החליק. הוא התנגש בעמוד חשמל, העמוד קרס, ובגלל הרטיבות אורי התחשמל למוות", לדבריה, המוות של אורי השפיע על עומר רבות וגרם לו להחליט להקים עמותה וחווה טיפולית בשדות מיכה וקרא לה על שמו של אחיו, "חוות אורי". "הוא הקים את החווה עם עוד שני חברים במטרה להעביר פעילויות חינוכיות חווייתיות לנוער בסיכון".

עוד באותו נושא

בן 40 מת בהתנגשות בין רכבים בשפלה; האם ו-3 ילדים נפצעו בינוני

לכתבה המלאה
עומר פטאל אשר נהרג בתאונת דרכים בכביש 44 וילדתו. -, אתר רשמי
עומר פטאל בפעילות של "חוות אורי"/אתר רשמי, -

נורית שריקי, שעבדה עם עומר בעמותה נפרדה מידידה הקרוב. "העמותה עבדה גם עם ילדים וגם עם נוער, היא הפעילה מועדונית לתלמידים כמה פעמים בשבוע בשעות אחר הצהרים, בנוסף הגיעו במהלך השבוע קבוצות של נערים ונערות מאזור מטה יהודה שהיו מגיעים לפעילויות חינוכיות לאחר שעות הלימודים. שריקי הוסיפה כי העמותה גם עבדה בין היתר עם בית הספר 'ברנקו וייס' ופרויקטים כגון 'עיר ללא אלימות'. "כל הרעיון היה לעבוד עם החברה הצעירים על נושאים של מנהיגות והעצמה דרך פעילויות אתגריות למשל דרך טיולים, סנפלינג, אופניים, עבודה עם בעלי חיים ועוד".

"עומר היה מגיע בכל בוקר לחווה באנרגיות וחיוכים, מדביק את כולם בהתלהבות שלו, כך גם היה סוחף אחריו את הילדים, הנוער והמדריכים, חוות אורי הייתה לא רק לילדים ולנוער, אלה בית ומשפחה גם לצוות, כל מי שהגיע והתנדב בעמותה, כולם עברו תהליכים חברתיים בחווה, הרבה בזכות הצוות שהקים את החווה והיה הרוח בחווה".

שריקי סיפרה על קבוצת ווטסאפ של הצוות מהחווה, שעדיין פעילה למרות שהחווה סיימה את פעילותה בחודש ספטמבר האחרון. "קוראים לקבוצה 'חוות אורי לנצח', כי מי שמגיע לחווה לא נפרד מהחווה, נזכור אותו בגלל החיוך, הלב הענק והאנרגיות הטובות שלו, כל הזמן חיפש לעשות טוב לאנשים". שריקי הדגישה שכל הרעיון של העמותה שהקים עומר מגיעה ממקום של "איפה צריך אותנו ?איפה אפשר לעשות טוב? עומר היה הרוח של המקום הזה". בתיכון ברנקו וייס בבית שמש הוקמה עמדה לזכרו.

קיר הזיכרון לעומר פטאל אשר נהרג בתאונת דרכים בכביש 44. -, אתר רשמי
עמדת זיכרון לזכרו של עומר פטאל בבית הספר ברנקו וייס בבית שמש/אתר רשמי, -

מילינוי בורוכוב, שהעבירה את השירות לאומי כמדריכת ילדים ונוער בחוות אורי התקשתה להיפרד מעומר. "לא אשכח את היום הראשון בחווה. באתי עם עומר ליום פעילות חבלים עם קבוצה של מתבגרים על הרצף. הוא עטף את הכל בעצמו ניצח על התזמורת, יצר הרמוניה שאפשרה לכל המשתתפים להתבטא, להרגיש שהם ראויים ואהובים, וכל זה תוך כדי שהוא בעצמו מטפס איתם על העצים לגובה ומראה להם שאפשר. תמיד מראה דוגמה. אף פעם לא רק דיבר".

"בתור בחורה צעירה שהגיעה להדריך בחווה, עומר גרם לי להרגיש הכי טוב שיש על מה שאני עושה כמו שאני בדיוק, ובמקביל נתן לי השראה כל הזמן לנוע קדימה ולצאת ממרחב הנוחות. לרכוש תמיד מיומנויות חדשות", אמרה בורוכוב. לדבריה, "עומר לימד אותי אלטרנטיבה חשובה לחיים, ועדיין בהרבה סיטואציות בחיי אני שומעת את הקול של עומר".

חוות אורי הוקמה ע"ש אורי פטאל ז"ל שנהרג בנסיבות טרגיות במהלך טיול בדרום אמריקה בשנת 2004. החווה הוקמה על ידי עומר, שהיה אחיו של אורי, עם עוד שניים נוספים - יאיר כהן ואשר שמואל. לשלושתם ניסיון רב בספורט אתגרי. יאיר הוא מפקד צוות לשעבר בסיירת מטכ"ל ועומר היה בוגר היחידה.

תאונת דרכים בכביש 44 בה נהרג גבר בן 40 וארבעה בני אדם נוספים נפצעו, 16 פבורא 2019. מד"א, מד"א
זירת התאונה בכביש 44, אתמול/מד"א, מד"א

עם קבלת הדיווח הוזעקו למקום פרמדיקים של מד"א שביצעו פעולות החייאה בפצוע האנוש. רק לאחר דקות ארוכות של מאמץ, נאלצו גורמי הרפואה לקבוע את מותו במקום.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א מנדי אמיתי סיפר: "שני כלי הרכב נפגעו בצורה קשה. גבר כבן 40 שישב ליד הנהגת היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב-מערכתית, חילצנו אותו מהרכב וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. הנהגת ושלושה ילדים שישבו במושב האחורי סבלו מחבלות בראשם ובפלג גופם העליון, נבדקו בשטח ופונו לבית החולים אסף הרופא כשמצבם יציב. נהגת הרכב השני שהיה מעורב בתאונה נבדקה בשטח ולא נזקקה לפינוי לבית חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully