וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצע נפתח מחדש - והרוצח חופשי: גלגולה של תעלומת הרצח בברנוער

17.2.2019 / 16:33

עשור אחרי שניר כץ וליז טרובישי נרצחו במועדון הנוער של הקהילה הלהט"בית בתל אביב, במשטרה ממשיכים לפעול בפרשה אחרי אינספור חקירות, עסקת טיעון, מציאת האקדח ומעצר השווא של חגי פליסיאן. לא ברור האם ההתפתחות האחרונה תסייע להגיע לקצה החוט שאותו מחפשים החוקרים

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

ביחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב מונחים עשרות הקלסרים של החקירה היקרה ביותר בתולדות משטרת ישראל: חקירת הרצח בברנוער שהתרחש במוצאי שבת, ב-1 באוגוסט 2009, במועדון הנוער של הקהילה הלהט"בית ברחוב נחמני בתל אביב. באירוע נרצחו מדריך הנוער ניר כץ והנערה ליז טרובישי. 11 נוספים נפצעו, חלקם באורח קשה.

המשטרה השקיעה כמעט את כלל האמצעים שלה: היא חקרה אינספור בני אדם, בהם בעלי אקדחים, ביצעה מאות פעולות חקירה והעמידה את כלל מערך הסיגינט והטכנולוגיה שלה כדי למצוא את קצה החוט שיוביל למבצע הרצח. ארבע שנים לאחר הרצח, נמצא ביער ליד ראש העין האקדח ששימש לביצועו. אולם, על האקדח לא נמצא כל ממצא פורנזי שיוביל לרוצח.

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
החקירה היקרה בתולדות המשטרה. זירת הרצח בברנוער/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצחו על ידי אלמוני בברנוער. ניר וליז/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה בדקו כמה כיווני חקירה - החל מסכסוך בתוך הקהילה, דרך פעילות של גורמי ימין קיצוני ועד לפעולת נקם על תקיפה מינית. במהלך החקירה נעצר המחבל היהודי ג'ק טייטל, אולם לאחר זמן קצר הבינו חוקרי ימ"ר תל אביב כי אין לו קשר לרצח בברנוער.

התפתחות משמעותית בפרשה חלה בחודש פברואר 2013, כאשר העבריין זוהר חנקשייב יצר קשר עם החוקרים ומסר להם מידע שלפיו הוא יודע מי עומד מאחורי הרצח. חנקשייב ביקש הגנה של עד מדינה בשל חלקו לכאורה לאחר הרצח. במשטרה ובפרקליטות החליטו להעניק לו מעמד של עד מדינה ולהפעילו כסוכן. המשימה שלו הייתה להביא הקלטה של החשוד ברצח כשהוא מתוודה על המעשה.

חגי פליסיאן בדיון בבית משפט השלום תל אביב בנוגע להמשך מעצרו. פברואר 2014. יותם רונן
הווידוי הושתל בפיו באמצעות מניפולציה. פליסיאן/יותם רונן

החשוד שאת שמו מסר חנקשייב הוא חגי פליסיאן, צעיר מבני ברק שהיה מוכר לשוטרי מרחב דן מתחום הפשיעה המקומית. חנקשייב סיפר לחוקרים על הקלטה של פליסיאן מתוודה בפניו. המניע שאותו סיפק עד המדינה הוא רצח כנקמה על כך שאחיו הקטן של חגי הותקף מינית על ידי מנהל הברנוער.

מנהל הברנוער נעצר והודה בעסקת טיעון כי קיים יחסי מין עם האח הצעיר בעת שהיה מתחת לגיל 16. לאחר הגשת כתב האישום התברר כי עד המדינה הוליך שולל את החוקרים וביצע מניפולציה בכך שהשתיל את הווידוי בפיו של פיליסיאן.

זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
מסר מידע כוזב למשטרה. חנקשייב/ראובן קסטרו

המדינה חזרה בה מכתב האישום ופליסיאן זוכה. בנוסף לכך, היא נדרשה לשלם לו ולמשפחתו כשני מיליון שקלים כפיצוי על מעצר השווא. חנקשייב נעצר והוגש נגדו כתב אישום על מסירת מידע כוזב למשטרה. נגזר עליו עונש מאסר.

עבור חוקרי ימ"ר תל אביב, תיק הרצח בברנוער הוא תעלומה אבל גם פצע שלא מגליד. בינתיים, ביחידה ממשיכים לפעול כדי להגיע לתשובה לשאלה מי ביצע את הרצח - ובימים האחרונים יצר חנקשייב קשר עם החוקרים וביקש למסור מידע חדש. אולם, גורם במשטרת תל אביב אמר לוואלה! NEWS: "לא נפלנו מהכיסא ואנחנו לא בטוחים שיש במידע הזה כדי להצביע על מבצע הרצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully