וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מכותר בשטח של פחות מקמ"ר: "אלף אזרחים נותרו נצורים"

17.2.2019 / 13:56

הארגון הקיצוני מסרב לוותר על השעל האחרון שנותר בידיו בסוריה, והכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנאבקים בו חוששים כי הוא אוחז בבני ערובה. שליחו של טראמפ למדינה מנסה להרגיע: "הנסיגה לא תהיה פתאומית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר מאלף אזרחים נצורים בשטח הזעיר שנותר בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במזרח סוריה - כך אמרו היום (ראשון) הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שזוכים לתמיכת הקואליציה האמריקנית במאבקם מול הארגון הקיצוני. מוסטפא באלי, דובר של הכוח שמורכב בעיקר מלוחמים כורדים, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי דאעש סגר את כל הכבישים בטריטוריה האחרונה שבידיו, קילומטר רבוע אחד בכפר בגהוז, הסמוך לגבול עם עיראק.

גורמים בכוחות הסוריים הדמוקרטיים אמרו כי לוחמי הארגון נטמעים בתוך האזרחים הרבים שנמלטים מהקרבות ומשתמשים ברשת של מערות ומנהרות והם עשויים להחזיק בבני ערובה. בנוסף לכך, ייתכן שביניהם גם בכירים בשורות דאעש, שבעבר שלט על כשליש משטחה של סוריה ושל עיראק.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: המעוז האחרון של דאעש בסוריה נפל בידי המורדים הכורדים

הכוחות הלוחמים באנשי דאעש בכפר בגהוז, סוריה, 16 בפברואר 2019. AP
דאעש מנהל קרב מאסף. לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, אתמול/AP

קריסתה הסופית מבחינה טריטוריאלית של החליפות שעליה הכריז דאעש בקיץ 2014 הובילה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להורות על נסיגות הכוחות מסוריה. הלילה הוא אמר ש"100% מהחליפות" נפלה, אך החלטתו החפוזה מדצמבר עוררה דאגה רבה בקרב בעלות בריתה של ארצות הברית באזור והתנגדות מצד בכירים בפנטגון ובצבא ארצות הברית.

השליח המיוחד של ארצות הברית בסוריה, ג'יימס ג'פרי, שלח מסרי הרגעה היום בוועידת הביטחון במינכן ואמר כי וושינגטון לא תבצע נסיגה פתאומית ומהירה. "אנחנו אומרים לבעלות הברית שלנו באופן קבוע כי הנסיגה תהיה הדרגתית", אמר ג'פרי.

נשיא סוריה בשאר אסד הזהיר במרומז את הכוחות הכורדיים מכך שארצות הברית תנטוש אותם ואמר: "אנחנו אומרים לכל אותם כוחות שמהמרים על ארצות הברית, האמריקנים לא יגנו עליכם". אסד אמר את הדברים בנאום שנשא ומבלי לנקוב בשמות ספציפיים הוא הוסיף, "האמריקנים ישימו אתכם בכיסם, וישתמשו בכם ככלי עבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הכוחות הלוחמים באנשי דאעש בכפר בגהוז, סוריה, 16 בפברואר 2019. AP
דאעש הקים רשת של מנהרות ברחבי סוריה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully