וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מבטיחה נקמה אחרי הפיגוע: ארה"ב וישראל הן מקור הטרור

רוחאני אמר כי טהראן תנקום על "דם השהידים" ששפכה קבוצת "שכירי חרב זרים", אחרי ש-27 מאנשי משמרות המהפכה נהרגו בסמוך לגבול פקיסטן. הוא רמז לפעולה שעשויה לנקוט המדינה מעבר לגבולותיה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא איראן חסן רוחאני הבטיח היום (חמישי) לנקום בארגון שאחראי לפיגוע הקטלני נגד משמרות המהפכה אתמול, והאשים את ארצות הברית ואת ישראל בתמיכה בטרור. 27 לוחמים נהרגו בפיגוע התאבדות במחוז הסמוך לפקיסטן, שבו פועלים ארגונים סוניים. הייתה זו אחת הפעולות הקטלניות ביותר נגד משמרות המהפכה בשנים האחרונות.

"אנחנו נגרום לקבוצת שכירי החרב הזו לשלם על דם השהידים שלנו", צוטט רוחאני על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א בתגובה לפיגוע, לפני המראתו לסוצ'י, שם ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כדי לדון במלחמה בסוריה. "שורש הטרור באזור הוא אמריקה והציונים, וגם כמה מדינות המייצרות נפט באזור ותומכת כספית בטרוריסטים".

הפיגוע היה במחוז סיסתאן-בלוצ'יסטן, כשמחבל מתאבד תקף אוטובוס שהשיב כוחות מסיור בגבול עם פקיסטן, שבה פועלים בדלנים בלוצ'ים וארגוני טרור. הבלוצ'ים, בניגוד למרבית אזרי איראן, הם סונים ולא שיעים. רוחאני קרא לשכנותיה של איראן לפעול בהתאם ל"אחריות החוקית" שלהן ולא לאפשר לפעילי טרור לפעול מאדמתן לתכנון מתקפות. הוא רמז לפעולה שעשויה לנקוט איראן מעבר לגבולותיה אם המצב הנוכחי יימשך, מבלי לפרט.

לקריאה נוספת בנושא
דיווחים באיראן: 27 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בפיגוע סמוך לגבול פקיסטן

20 הרוגים בפיגוע באיראן, 13 בפברואר 2019. צילום מסך
הכוחות היו בסיור בגבול. זירת הפיגוע, אתמול/צילום מסך

על המתקפה קיבל אחריות הארגון הקיצוני ג'יש אל-עדל, שמוגדר ארגון טרור על ידי איראן. הוא הוקם ב-2012 כיורשו של הארגון הסוני הקיצוני ג'ונדאללה, שניהל התקוממות קטלנית נגד מטרות איראניות בעשור הקודם. באוקטובר חטף הארגון 12 אנשי ביטחון איראנים, שחמישה מהם שוחררו בהמשך והושבו לאיראן בהתערבותה של פקיסטן. שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף ביקר פעמיים בחודש אחד באסלאמאבאד כדי להבטיח את שחרורם של השבויים.

זריף קשר את הפיגוע לוועידה שנפתחה בוורשה, ועוסקת במאבק לבלימת איראן ובסוגיות נוספות במזרח התיכון. שר החוץ האיראני, שכינה את הפסגה "קרקס ורשה", כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "זה לא צירוף מקרים שאיראן ספגה טרור באותו היום" שבו נפתחו השיחות בבירת פולין. הוא הזכיר את הפגנת תומכי האופוזיציה האיראנית הגולה, מוג'האדין חלק, שבעבר הוגדר ארגון טרור על ידי ארצות הברית. "נראה שארצות הברית עושה תמיד את אותן השגיאות, אבל מצפה לתוצאות שונות", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully