וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכול להיות שישו בכלל לא היה יהודי, אלא בעצם יווני?

16.2.2019 / 23:56

כך נטען בסדרה חדשה של אמזון - הטוענת כי סיפוריו של המשיח הנוצרי הם למעשה אלה של הפילוסוף אפולוניוס, שנולד בשנה השלישית או הרביעית לפני הספירה ביוון וביצע שלל נסים ואפילו החייה מתים. אז איך זה שהוא נמחק מההיסטוריה?

הטריילר לסרט Son of god - סיפורו של ישו/אתר רשמי

תשכחו כל מה שידעתם על ישו, כך מבקשים בתכנית החדשה של אמזון, "קונספירציות התנ"ך". שם, נטען כי בנו של אלוהים עשוי בכלל להיות בחור יווני בשם אפולוניוס איש טיאנה, פילוסוף ומטיף שנולד בערך באותה תקופה כמו ישו ונהג לעשות שלל נסים מדהימים וצבר קהל רב שהלך אחריו באש ובמים.

"קוראים לו אפולוניוס", נטען שם, "הוא נולד בשנה השלישית או הרביעית לפני הספירה בקפדוקיה, אנטוליה" - זאת לעומת ישו שאנחנו מכירים, כמובן, שנולד בשנה הרביעית לפני הספירה בבית לחם. ומה עוד? "הוא הפך לתלמידו של פיתגורס ובחר לוותר על בשר, יין ונשים". חוץ מזה, הוא גם הלך יחף וגידל זקן, כמו... נו, אתם יודעים מי. "בסופו של דבר אפולוניוס נהיה לאדם חכם בכוחות עצמו והפך נודע יותר ויותר. השליט הרומאי אורליאן נשבע שיקים מקדשים לכבודו. הוא ככל הנראה החזיר אנשים מהמתים, אבל בניגוד לישו, יש ראיות לכך שבאמת היה קיים".

יוצרי הסדרה לא מכחישים שישו היה דמות אמיתית, אבל טוענים שהוא היה למעשה לא בנו של נגר מנצרת בישראל,אלא הפילוסוף היווני. "יש דימיון גדול מאוד בין שניהם" נאמר בסדרה, "ובניגוד לישו מדובר באדם שניתן למצוא עדויות לקיומו - אך ורק בטקסטים שמחוץ לתנ"ך, לאחר שהכנסיה לא הצליחה למחוק אותו לחלוטין מההיסטוריה".

עוד ב"אסור לפספס":

"מצאנו את המקום בו משה רבנו ובני ישראל חצו את ים סוף"
מלחמת העולמות בדרך? אורות, רעש ובולענים מסתוריים הופיעו בכדור הארץ
"הנוסע בזמן" חושף: זו הנשיאה האחרונה והטובה ביותר של ארה"ב

מי היה אפולוניוס איש טיאנה?

Amazon Prime’s “Bible Conspiracies
  • עוד באותו נושא:
  • ישו
  • נצרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully