וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחודש לאחר נפילת אביתר יוספי: הוריו חובקים נכד שנקרא על שמו

14.2.2019 / 8:40

לוחם הצנחנים נהרג בתאונת אימונים כשטבע בשיטפון בניווט בנחל חילזון. מתוך הכאב משפחתו חוגגת את לידתו של התינוק אביתר-עוז, הקרוי על שמו. "השם הזה מחייה את אביתר, הוא אתנו, אביתר חי וקיים", אמרה אמו של לוחם הצנחנים בדמעות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: נועה לוי

פחות מחודש ימים לאחר שנפל לוחם חטיבת הצנחנים סמל אביתר יוספי, חובקת משפחתו נכד חדש, שנקרא על שמו של דודו, אביתר-עוז. "זה היה מתבקש, אחרי כל מה ששמענו בשבעה על אביתר, כל הזיכרונות, התכונות והמעלות שלו, החלטנו לקרוא לבן שלנו על שמו", אמר אורי ברקוביץ, אביו של התינוק.

"אני חושב שהקדוש ברוך הוא לא עושה דברים סתם, והילד הזה שנולד, כבר נולד עם שם", אמר אורי, בעלה של רות, אחותו הגדולה של אביתר. "בחירת השם אביתר-עוז רק תחזק את ההורים שלי ותתן להם כוחות, זה יזכיר להם שאביתר שלנו איתנו פה תמיד, וזה שהוא הלך, זה רק הגוף שהלך, הנשמה שלו פה איתנו", הוסיפה אחותו של אביתר.

ברית אצל משפחתו של החייל אביתר יוספי 12 בפברואר 2019. קובי יפרח צילום אירועים, ניב אהרונסון
הוריו של אביתר יוספי לצד הורי התינוק/ניב אהרונסון, קובי יפרח צילום אירועים

עשרות בני משפחה וחברים התקבצו אתמול אחר הצהריים באולם בית הכנסת בגבעת שמואל כדי להשתתף באירוע הברית של אביתר-עוז הקטן. אחרי החודש הקשה שעבר על משפחת יוספי, סוף סוף קצת נחת ושמחה. לפני פחות מחודש טבע למוות בנם של דריה ופנחס במהלך אימון ניווט לילי בנחל חילזון שבגליל העליון. יוספי נעדר למשך כמה שעות, ואותר לבסוף במרחק כמה מאות מטרים מהמקום שבו נראה לאחרונה ומשם אבד עמו הקשר.

החודש שעבר על המשפחה מאז נפילתו של אביתר ועד ללידתו של אביתר-עוז היה קשה מאוד עבור המשפחה כולה. "רות ילדה את אביתר-עוז הקטן בדיוק ב-30 לנפילתו של אחיה אביתר, הילדים תיכף ומיד חשבו "הנה אביתר חי - הוא איתנו והחליטו לקרוא לרך שנולד על שמו. אני מקווה שהתינוק החדש שהצטרף למשפחה שלנו ימלא את החסר, אנחנו נהיה איתו, נעזור ונעשה הכול, השם הזה מחייה את אביתר, הוא איתנו, אביתר חי וקיים", אמרה דריה אמו של אביתר.

עוד באותו נושא

האסון בנחל: מפקדים הורו לחצות - מבלי שהעריכו את עוצמת הזרימה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אביתר יוספי/מערכת וואלה, צילום מסך

גם אביו של אביתר, פנחס, התרגש מאוד לאורך טקס ברית המילה, הוא הרכין את ראשו והביט דקות ארוכות על חזהו, הוא הסתכל על סיכת הלוחם של שהוענקה בשירות לבנו אביתר שנפל, ולא יורדת מדש בגדו מאז האירוע הקשה.

"זאת תקופה מאוד קשה, מעצב לשמחה", הוסיפה רות, "העצב על נפילתו של אביתר פה, זה לא משהו שעובר, הכול עוד טרי מאוד, תוסיף לזה שהאירוע הקשה שעבר על המשפחה שלנו התרחש בסוף ההריון שלי, אבל היום באירוע הזה, אנחנו מבינים יותר מהכול שצריך להמשיך בחיים, אנחנו מקווים שנקבל הרבה כוחות".

במהלך הטקס שאל המוהל את אורי כיצד הוחלט לקורא לבנו, ואורי בדמעות של כאב, געגוע והתרגשות 'זעק אביתר-עוז', באותו רקע אי אפשר שלא היה להתרכז בעיניהם הנוצצות של הוריו של אביתר דריה, פנחס, ושל אחיו רות, איתמר ושירה שרק לפני פחות חודש איבדו את יקירם. "בחירת השם תחזק אותם ותתן להם כוחות, יזכיר להם שאביתר שלנו איתנו פה תמיד, וזה שהוא הלך, זה רק הגוף הלך, הנשמה שלו פה איתנו, מקווה שהנכד הזה יביא להם רק שמחה, נחת ואושר גדול אחרי האבל העצום הזה", אמרה רות.

ברית אצל משפחתו של החייל אביתר יוספי 12 בפברואר 2019. קובי יפרח צילום אירועים, ניב אהרונסון
דריה יוספי ונכדה התינוק/ניב אהרונסון, קובי יפרח צילום אירועים
ברית אצל משפחתו של החייל אביתר יוספי 12 בפברואר 2019. קובי יפרח צילום אירועים, ניב אהרונסון
ברית המילה במשפחת יוספי/ניב אהרונסון, קובי יפרח צילום אירועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully