וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלבי קרס וכתובת אנטישמית: גל של פשעי שנאה נגד יהודים בפריז

הרשויות פתחו בחקירה אחרי שעץ שנשתל לזכרו של אילן חלימי, שנרצח ב-2006, נכרת בפרברי בירת צרפת. זאת אחרי שתיבות דואר עם תמונתה של ניצולת שואה רוססו בצלבי קרס ועל מאפיה נכתב "יהודים" בגרמנית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

עץ שנשתל לזכרו של אילן חלימי בפרברי פריז נכרת, בתקרית אנטישמית נוספת בצרפת החווה עלייה בפשעי שנאה נגד יהודים. גורמים ברשויות המקומיות אמרו אתמול (שני) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי עובדי עירייה שנשלחו להכין את אתר ההנצחה לזכרו של הצעיר היהודי, שנרצח ב-2006 על ידי כנופיה שחטפה אותו ועינתה אותו, גילו שאחד העצים שנשתל לזכרו נכרת, ואחד נוסף נוסר חלקית.
המשטרה פתחה בחקירה, והנציג המיוחד של ממשלת צרפת למאבק בגזענות, באנטישמיות ובאפליה, פרדריק פוטייה, תיאר את התקרית "מחפירה".

כריתת העץ מצטרפת לשתי תקריות נוספות שאירעו ביומיים האחרונים בצרפת, שבה חיה הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה. באחת מהן צוירו צלבי קרס על תיבות דואר בפריז שעליהן תמונותיה של הפוליטיקאית היהודייה וניצולת השואה המנוחת סימון וייל, ובשנייה רוססה הכתובת "ג'ודן" (יהודים בגרמנית) על מאפיית בייגלים בעיר.

השחתת תיבות הדואר דווחה על ידי האמן כריסטיאן גומי, שצייר את הדיוקנאות של וייל על תיבות דואר ברובע ה-13 בעיר כדי לציין את קבורתה בשנה שעברה בפנתיאון, שבו קבורים גדולי האומה. "האדם הנתעב שהשחית את המחווה שלי לסימון וייל, ניצולת שואה, צריך להתבייש", כתב בטוויטר יחד עם תמונות של התיבות שעליהן צלבי הקרס. השרה לעניינים אירופיים, נטלי לוואזו, הגיבה לדבריו בטוויטר והביעה צער על "חילול" זכרה של שרת המשפטים לשעבר.

לקריאה נוספת בנושא
צרפת: זינוק של 69% במספר התקריות האנטישמיות מתחילת השנה

תיבת דואר של סימון וייל שעליה רוססו צלבי קרס, פריז, צרפת, פברואר 2019. אתר רשמי
צלבי קרס על תיבת דואר עם דיוקנה של סימון וייל בפריז/אתר רשמי

דובר הממשלה, בנז'מין גריבו, קשר בין ריסוס הכתובת האנטישמית על המאפיה לבין הצתת ביתו של יו"ר הפרלמנט רישאר פראן בסוף השבוע האחרון, שנקשרה לתנועת "האפודים הצהובים". עם זאת, אחד ממייסדי הרשת, ז'יל אבקסיס, אמר כי הוא לא סבור שהמפגנים נגד מדיניות הנשיא עמנואל מקרון אחראים לתקרית. זאת על אף שבין חברי התנועה גם כמה דמויות אנטישמיות בולטות, כמו הקומיקאי דיודונה. הוא אמר כי הוא קיבל אלפי מסרים של תמיכה מרחבי העולם.

בנובמבר האחרון אמר ראש הממשלה, אדואר פיליפ, כי חלה עלייה של-69% במעשי האנטישמיות במדינה בתשעת החודשים הראשונים של 2018. בשנים האחרונות תקפו ארגוני טרור מטרות יהודיות - ב-2011 נהרגו רבי ושלושה ילדים בטולוז וב-2015 נהרגו ארבעה בני ערובה בסופרמרקט כשר בפריז על ידי מחבל שנשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כתובת "יהודים" על מאפיית בייגלים בפריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully