וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד של איזנקוט או השר לשעבר: מי יהיה נציב קבילות החיילים?

11.2.2019 / 21:10

נתניהו קרוב להכריע מי יהיה נציב קבילות החיילים, אך טרם התייעץ בנושא עם כוכבי. בעוד שהרמטכ"ל היוצא המליץ על אלוף במיל' יוסי בכר, שהיה מפקד הגיס המטכ"לי, גורמים המצויים בתהליך אמרו כי מועמד נוסף הוא תא"ל במיל' אפי איתם

עריכה: נועה לוי

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קרוב להכריע מי יהיה נציב קבילות חיילים הבא, ובינתיים העיסוק בזהותו מעורר עניין רב בצמרת מערכת הביטחון.

הרמטכ"ל היוצא רא"ל במיל' גדי איזנקוט המליץ על האלוף במיל' יוסי בכר, שבתפקידו האחרון במטה הכללי היה מפקד הגיס המטכ"לי ומפקד בית הספר לפיקוד ושליטה. כיום מכהן האלוף במיל' בכר כסגן מפקד פיקוד הדרום במילואים. במהלך שירותו בצה"ל הוא פיקד על גדוד 101, יחידת מגלן, חטיבת הצנחנים, עוצבת הגליל ואוגדת עזה. קודם לכן הוא כיהן כמפקד קורס מפקדי גדודים וכקצין חי"ר וצנחנים ראשי.

לכתבות נוספות בוואלה! NEWS:
נתניהו קורא לאיחוד מפלגות הימין ומצהיר: לא אשב בממשלה עם גנץ
דיווח בסוריה: ישראל תקפה באזור קוניטרה שבדרום המדינה

אייטם למגזין של אמיר בוחבוט על תאי התקיפה של צה"ל
האלוף יוסי בכר בבית הספר לפיקוד ושליטה. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
איזנקוט המליץ עליו. בכר/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
אפי איתם בכנס הרצליה. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אחד ממועמדי נתניהו. איתם/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

גורמים המצויים בתהליך הבחירה אמרו היום כי אחד המועמדים של ראש הממשלה לתפקיד הוא תא"ל במיל' אפי איתם, בעל עיטור המופת, שבשירותו הצבאי היה מפקד סיירת גולני, מפקד חטיבת אלכסנדרוני, מפקד עוצבת אתגר ומפקד עוצבת הגליל. איתם מילא תפקידים פוליטיים, בהם חבר כנסת מטעם המפד"ל והאיחוד הלאומי-המפד"ל. כמו כן, בעבר הוא מילא בממשלות ישראל את התפקידים: שר בלי תיק, שר התשתיות הלאומיות ושר הבינוי והשיכון.

נציב קבילות חיילים האחרון, האלוף במיל' יצחק בריק, מתח לקראת סיום תפקידו ביקורת חריפה על מוכנות וכשירות כוחות היבשה בצה"ל למלחמה, בדגש על מצב הימ"חים. בנוסף לכך, הוא ביקר את התרבות הארגונית בצבא, כמו גם סוגיות בכוח האדם. דוח שהגיש בריק לצה"ל ולמשרד הביטחון, ודברים שאמר לאחר מכן בפורומים סגורים, עוררו ביקורת נגדית מצד בכירים בצבא ובכירים לשעבר.

טקס חילופי הרמטכ"ל ה-22-  אביב כוכבי עם גדי איזנקוט וראש הממשלה בנימין נתניהו, 15 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו עם איזנקוט וכוכבי/ראובן קסטרו

ההחלטה בנושא מצויה בידיו של שר הביטחון, אך הנושא טרם נדון בין נתניהו לבין הרמטכ"ל רב אלוף כוכבי, ולא ברור בשלב זה מה תהיה המלצתו. ממשרד ראש הממשלה סרבו להגיב בנושא. מדובר צה"ל נמסר כי "הנושא לא נידון ושמות המועמדים הנ"ל לא נידונו בין רוה"מ לרמטכ"ל הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully