וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו צריכים ילדים הונגרים": התכנית של אורבן לעידוד ילודה

11.2.2019 / 21:29

ראש הממשלה הציג שורת הטבות למשפחות ולנשים, כולל פטור ממס למי שתביא ארבעה ילדים ומעלה. "הפתרון של המערב הוא הגירה, אבל פחות ופחות ילדים נולדים באירופה", אמר המנהיג הלאומני, שמפלגתו עומדת בפני שתי מערכות בחירות השנה. מחוץ לארמון הפגינו מאות נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן הכריז אתמול (ראשון) על מס חדש ועל הטבות למשפחות מרובות ילדים. אורבן, שמוביל את הקו הנוקשה נגד הגירה באירופה, מנסה להגדיל את שיעורי הילודה במדינה תוך שמירה על צמיחה כלכלית של 2% יותר מאשר הממוצע באיחוד האירופי, למרות ההאטה הצפויה בכלכלה הגלובלית בשנים הקרובות.

הממשלה טרם מסרה את הערכתה לעלות הכלכלית לתכנית. ביום שישי אמר ראש הסגל של אורבן, גרגליי גוליאש, כי המימון להטבות החדשות יגיע מהעודפים או מרווחים עודפים בתקציב לשנת 2019.

מפלגת השלטון פידס עומדת בפני בחירות לפרלמנט האירופי והרשויות המקומיות בשנה הקרובה, והיא עדיין מובילה בסקרים למרות שורת הפגנות בחודשים האחרונים נגד המנהיג הלאומני בן ה-55, שמואשם על ידי האופוזיציה בשחיקת הדמוקרטיה ושלטון החוק. המחאה האחרונה חלה בדצמבר, בעקבות חוק המאפשר להעסיק עובדים עד 400 שעות נוספות והקמת בתי משפט מנהליים מיוחדים שיהיו תחת פיקוח הממשלה ויטפלו בנושאים רגישים.

"יש פחות ופחות ילדים שנולדים באירופה", אמר אורבן בנאומו השנתי לאומה, בזמן שמאות מפגינים התאספו מחוץ לארמון הנשיאותי בארמון בודה, בזמן שמאות נוספים אחרים חסמו גשר סמוך שעל נהר הדנובה. "עבור המערב, התשובה היא הגירה. על כל ילד חסר צריך להגיע מישהו ואז המספרים יהיו בסדר - אבל אנחנו לא צריכים מספרים. אנחנו צריכים ילדים הונגרים", הצהיר ראש ממשלת הונגריה, בעת הכרזתו על התמריצים.

לקריאה נוספת
מחוקקים מתבצרים: אלפים הפגינו נגד החוקים החדשים של ממשלת הונגריה

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בפרלמנט, 10 בפברואר 2019. רויטרס
מוביל את הקו נגד ההגירה. אורבן בפרלמנט, אתמול/רויטרס

התכנית תכלול את הרחבת ההלוואות למשפחות עם לפחות שני ילדים כדי לעזור להן לרכוש בתים, סבסוד רכישת מכוניות וביטול מס הכנסה אישי לנשים שיש להן לפחות ארבעה ילדים. לדבריו, נשים בנות פחות מ-40 שיתחתנו לראשונה יהיו זכאיות להלוואה מסובסדת של עשרה מיליון פורינט (כ-36 אלף דולר). כשליש מהחוב יימחק אחרי הילד השני, כשההלוואה כולה תימחק אחרי הולדת הילד השלישי.

תקציבה של הונגריה ל-2019 מכוון לגירעון של 1.8%, כשלפי הנתונים מהחודש שעבר, היו לממשלה בבודפשט עודפים של 244.5 מיליארד פורינט, שיא של שני עשורים. זולטאן טורוק, מומחה בזרוע ההונגרית של בנק ראיפייסן, אמר כי ממבט ראשון נראה שהצעדים החדשים יעלו כמה עשרות מיליארדים, אולם הם לא צפויים להגדיל בצורה דרסטית את הגירעון התקציבי.

(עדכון ראשון 10:08)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה נגד ראש ממשלת הונגריה אורבן בבודפשט, 10 בפברואר 2019. רויטרס
מפלגת השלטון עדיין מובילה בסקרים. הפגנה נגד אורבן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully