וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקקים מתבצרים: אלפים הפגינו נגד החוקים החדשים של ממשלת הונגריה

17.12.2018 / 10:54

חברי פרלמנט מהאופוזיציה סולקו ממבנה הטלוויזיה הממלכתית בבודפשט, כשניסו להקריא עצומה ובה דרישה לביטול חוק עבודה חדשה וחוק שפגוע בעצמאות בתי המשפט. מפלגתו של אורבן מאשימה "פושעים" של סורוס בארגון עצרות, שמשכה כעשרת אלפים איש

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מאבטחים סילקו הלילה (שני) שני חברי פרלמנט מהאופוזיציה ממבנה הטלוויזיה הממלכתית של הונגריה אחרי שהם ניסו להקריא עצומה נגד הצעדים האחרונים של הממשלה. אתמול השתמשה הממשלה בגז מדמיע נגד מפגינים בבודפשט, שדרשו לבטל חוק עבודה חדש וחוק היוצר בתי משפט חדשים.

שני חברי הפרלמנט היו בין כעשרה מחוקקים שבילו את הלילה במבנה הטלוויזיה, בהמשך להפגנותיהם נגד מדיניות ראש הממשלה הלאומן ויקטור אורבן. מתנגדי הממשלה דורשים מהונגריה לחבור ללשכת התביעה של האיחוד האירופי כדי לשמור על עצמאות בתי המשפט, שלטענתם נפגעה תחת שלטונו של אורבן.

"רצינו להקריא את העצומה שלנו", אמרה אקוש הדהזי, אחת משני המחוקקים שהוצאו מהמבנה. היא פרסמה בפייסבוק סרטון של העימות עם המאבטחים. חברי פרלמנט אחרים נותרו במבנה המשיכו במחאתם.

הפגנות נגד ממשלת הונגריה בבירה בודפשט, 16 בדצמבר 2018. רויטרס
שוטרים מול מבנה הטלוויזיה הממלכתית בבודפשט, אתמול/רויטרס

אתמול הפגינו כעשרת אלפים איש בעצרת שכונתה "מרי כריסמס, ראש הממשלה", הרביעית והגדולה ביותר שהתקיימה בתוך שבוע. הצעדה הייתה שלווה בעיקרה, עד שהמשטרה פיזרה גז מדמיע נגד המפגינים מחוץ לתחנת הטלוויזיה.

ביום שבת אמרה מפלגת השלטון של אורבן כי "פושעים" עומדים מאחורי "מהומות הרחוב". היא האשימה את המיליארד האמריקני ג'ורג' סורוס, שנולד בהונגריה, בעידוד המפגינים. המיליארד היהודי הוא אחד ממבקריו הבולטים של אורבן, אולם הוא אומר כי ההאשמות נגדו הן שקרים שנועדו ליצור אויב חיצוני מדומה להצדקת שלטונו האוטוריטרי של אורבן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנות נגד ממשלת הונגריה בבירה בודפשט, 16 בדצמבר 2018. רויטרס
מפגינים עם כרזה נגד אורבן צועדים בבודפשט, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully