וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של איראן בלבנון: מוכנים להעניק לה סיוע צבאי אם תרצה

10.2.2019 / 16:00

זריף ייפגש עם גורמים בממשלה החדשה, שכוללת את חיזבאללה, ואמר כי טהראן מוכנה לעזור לצבא לבנון אם תהיה דרישה לכך. זאת אחרי שנסראללה הציע לספק מערכות הגנה אוויריות מתקדמות להגנה מפני חיל האוויר

עריכה: תומר לוי

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום (ראשון) כי טהראן ממתינה ללבנון להפגין את רצונה לקבל סיוע צבאי. הוא אמר את הדברים עם נחיתתו בביירות, בביקור ראשון במדינה מאז הקמת הממשלה החדשה בחודש שעבר. הוא התייחס להצעה שהגישה טהראן לסיוע לצבא, הנתמך על ידי ארצות הברית, שחוששת מצדה מההשפעה האיראנית עליו בשל נוכחות חיזבאללה.

"יש לנו תמיד מוכנות לכך והכרזנו במקרים שונים כי היא קיימת באיראן, אבל אנחנו מחכים לרצון כזה גם בצד הלבנוני", אמר זריף, כשנשאל אם איראן מוכנה להגיש סיוע צבאי ללבנון. ארצות הברית אומרת כי הסיוע הצבאי שלה ללבנון נועד כדי לחזק את הצבא בתור הכוח הצבאי היחיד המגן על המדינה ומתמודד עם האימים הנשקפים מסוריה השכנה.

לדברי זריף, שייפגש מחר עם גורמי ממשל, ביקורו נועד להראות את תמיכתה של איראן בלבנון ואת נכונותה של טהראן לשתף פעולה עם "הממשלה האחות בלבנון" בכל התחומים.

לקריאה נוספת
השרה שעשתה היסטוריה ותצטרך להיאבק עם נסראללה
נסראללה: נתניהו מסית את ארה"ב ואירופה נגד ממשלת לבנון החדשה

שר החוץ של איראן זריף נוחת בביירות, 10 בפברואר 2019. AP
פגישה ראשונה עם הממשלה החדשה. זריף נוחת בביירות, היום/AP

בראש ממשלת האחדות החדשה עומד שוב ראש הממשלה סעד אל-חרירי הסוני, שנתמך על ידי המערב, והיא כוללת גם את מרבית הפלגים הפוליטיים האחרים, כולל חיזבאללה. הארגון השיעי הגדיל את כוחו בממשלה החדשה, לאור התחזקותו בבחירות שהתקיימו במאי. חיזבאללה ובעלי בריתו, התומכים בזכותו לשאת כלי נשק, גרפו יותר מ-70 מתוך 128 המושבים בפרלמנט.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בשבוע שעבר כי הוא מוכן להבטיח העברת מערכות הגנה אווירית מאיראן ללבנון כדי להתמודד מול חיל האוויר של ישראל, ולהבטיח שהוא יקבל את כל מה שדרוש כי שהוא יהיה הצבא החזק ביותר באזור. הוא שאל מדוע לבנון "מתעלמת" מאיראן בזמן שהיא "מציעה את צווארה לאחרים" - ככל הנראה בהתייחסו לארצות הברית, שהידקה את הסנקציות על ארגונו.

הארגון, שהוקם על ידי משמרות המהפכה ב-1982, קיבל את משרד הבריאות בממשלה החדשה, בפעם הראשונה שהוא שולט במשרד עם תקציב גדול. וושינגטון הזהירה את הממשלה החדשה מפני שימוש בתקציבי המשרד לצורכי טרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן על מסך בביירות, לבנון, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
לבנון "מתעלמת" מאיראן. נאום של נסראללה בביירות, ספטמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully