וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה שעשתה היסטוריה ותצטרך להיאבק עם נסראללה

8.2.2019 / 21:30

ריא אל-חסן, חברת מפלגתו של ראש הממשלה חרירי, היא שרת הפנים הראשונה של לבנון ושל העולם הערבי בכלל, והיא תופקד על סוכנויות הביטחון הרבות שמתנהלות במקביל לחיזבאללה. היא הבטיחה לשמור על זכויות אדם ולטפל בבעיות התנועה הקשות במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שרת הפנים החדשה של לבנון, ריא אל-חסן, נכנסה ביום רביעי לתפקידה ועשתה היסטוריה כאישה הראשונה בתפקיד במדינה ובעולם הערבי בכלל. אל-חסן, שתפקד על מנגנוני הביטחון החזקים, אמרה כי היא מקבלת את האתגר שניצב בפניה. היא אמרה כי ראש הממשלה סעד אל-חרירי נותן בה את אמונו ואת "האחריות הגדולה הזו".

בטקס כניסתה לתפקיד אמרה אל-חסן כי בתור האישה בתפקיד שרת הפנים, "עליי להוכיח את יכולותיהן של נשים לקבל תפקיד משמעותי". היא אחת מארבע נשים בממשלה בת 30 החברים של אל-חרירי - שיא מקומי. היא תשב בממשלה יחד עם חיזבאללה, שקיבל שלושה תיקים, בראשם משרד הבריאות, אחרי התחזקותו בבחירות במאי.

אל-חסן למדה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון והייתה בעבר שרת האוצר של לבנון, למשך שנתיים, כשגם אז הייתה הראשונה לעשות זאת הן בארצה והן בעולם הערבי בכלל. חברת מפלגתו של אל-חרירי הסונית עמדה בראש חברת ההשקעות הפרטית הגדולה ביותר במדינה, שקמה כדי לפתח את עיר הנמל טריפולי.

צעד היסטורי בלבנון
ריא אל-חסן הפכה לאישה הראשונה בעולם 
הערבי שמקבלת לידיה תיק ביטחוני בממשלה. רויטרס
רוצה להוסיף את הטאצ' שלה. שרת הפנים החדשה בטקס כניסתה לתפקיד/רויטרס

כשרת הפנים, היא תהיה אחראית על סוכנויות ביטחוניות רבות מתחרות, ועל שמירה על היציבות במדינה שהתמודדה בשנים האחרונות עם פיגועי טרור ועם גלישה של מלחמת האזרחים מסוריה השכנה אל שטח לבנון. אל-חסן אמרה כי סדר העדיפויות שלה הוא לשפר את שיתוף הפעולה בין מנגנוני הביטחון, לשמור על זכויות אדם ולשפר את בעיות התנועה הידועות לשמצה של לבנון. לדבריה, היא תשים בראש סדר העדיפויות את שיפור התנאים בבתי הכלא ותבטיח כי אלימות במשפחה לא תטויח. "אני אנסה להוסיף את המגע המיוחד שלי", אמרה שרת הפנים על העבודה שנעשתה לפניה.

לבנון עושה מאמץ לשפר את הייצוג של נשים בפוליטיקה. בבחירות לפרלמנט בשנה שעברה, הראשונות זה תשע השנים, נבחרו שש נשים לפרלמנט בן 128 המושבים, לעומת ארבעה בפעם הקודמת.

מפלגתו של אל-חרירי מינתה גם את ויולט ספדי כשרה, והיא הצליחה לשנות את שם משרדה, מהמשרד לענייני נשים למשרד לעידוד "העצמת נשים ונוער". קודם לכן הוחזק המשרד בידי גבר.

שתי שרות נוספות הן מאי צ'ידיאק, שאיבדה זרוע ורגל בניסיון ההתנקשות בפיגוע בשנת 2005, שמשמשת שרת המדינה לפיתוח מנהלי מטעם מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצריים. נדה בוסתאני תהיה שרת האנרגיה והמים. "חלק גדול מהתכניות הכלכליות הלאומיות הוא באחריות המשרד ואנחנו מקווים שנעמוד בזה", כתבה בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully