וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג ממבט ראשון: הדייט בין הטיגריסים הנדירים הסתיים באופן טראגי

גן החיות בלונדון ניסה לזווג את אסים, זכר בן שבע שהובא מדנמרק, עם מלאטי, דיירת המקום שכבר הביאה שבעה גורים. עם זאת, כבר במפגש ההיכרות פרץ עימות, שבסופו מתה הטיגריסית הסומטרית בת העשר. כ-300 פרטים בלבד נותרו בטבע. "אנחנו שבורי לב", אמרו בגן

הטיגריס ג'ה ג'ה, מימין, והטיגריסית מלאטי, בגן החיות בלונדון, ינואר 2019. AP
הטיגריס ג'ה ג'ה/AP

טיגריסית נדירה נהרגה על ידי טיגריס אחר בגן החיות בלונדון, אחרי שהופגשה עמו למטרות הזדווגות. מלאטי, הנקבה, ואסים, שהובא מגן חיות בדנמרק בחודש שעבר בתקווה שיהיה "הזיווג המושלם" עבורה, הוחזקו בנפרד למשך זמן מה במתחם הטיגריסים על מנת להתרגל למצב החדש.

עם זאת, לפי גן החיות, העניינים ביניהם הסלימו במהירות והפכו לאלימים יותר, ולבסוף נהרגה מלאטי בקרב עם אסים. הטיגריס הועבר במהירות למתחם אחר, אולם חרף מאמצי הווטרינרים מלאטי בת העשר מתה. "אנחנו מתמקדים עתה בטיפול באסים, כשאנו מנסים לעבור את האירוע הקשה הזה", אמרו בגן החיות. "הצוות שבור ממה שקרה".

אסים בן השבע הועבר לגן החיות בלונדון כחלק מתכנית שימור אירופית נרחבת להצלת המין שנמצא בסכנת הכחדה חמורה. הוא תואר עם הגעתו כ"חתול יפה ובעל ביטחון הידוע בהתחבבותו על נשים בחייו". הטיגריס הזכר הקודם של גן החיות, ג'ה ג'ה, שהביא עם מלאטי שבעה גורים, הועבר לגן חיות בצרפת ב-30 בינואר. אחד מהגורים נפל לבריכה וטבע ב-2013.

הטיגריסים הסומטרים, שביתם באי סומטרה של אינדונזיה, הולכים ונעלמים בשל אובדן שטחי המחיה שלהם וציד בלתי-חוקי. בשנות ה-70 מספרם בטבע נאמד בכאלף פרטים, וכיום נותרו רק כ-300 בלבד.

לקריאה נוספת בנושא
נכנסו למבנים ותקפו תושבים: מצב חירום באיים ברוסיה בשל פלישת דובי קוטב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully