וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורדי שחקים צפים במים": קרחון ענק בניו זילנד התפרק לחתיכות

גושי קרח עצומים התנתקו מהקרחון טסמן, הנחשב לגדול ביותר במדינה, ומילאו את האגם שלמרגלות הר קוק. המדריכים המקומיים אמרו כי התופעה נראית כמו גורדי שחקים הצפים על צידם. הגושים גרמו נזק למזח ולאחת הסירות ועל פי החוקרים, התכווצות הקרחון קשורה להתחממות הגלובלית

האגם הסמוך לפארק הלאומי אאורקי בניו זילנד התמלא לאחרונה בחתיכות קרח עצומות שהתנתקו מהקרחון טסמן, הנחשב לגדול ביותר במדינה. על פי הדיווחים, גושי הקרח העצומים ממלאים רבע משטח האגם שלמרגלות הר קוק.

האגם עצמו החל להיווצר בשנות ה-70 המאוחרות כשהקרחון החל להתכווץ - תופעה שנובעת מתהליכי התחממות כדור הארץ. אחד המדריכים המקומיים אמר כי חתיכות הקרח נראות כמו גורדי שחקים ענקיים ששוכבים על צידם בתוך המים. "יש לנו קרחונים בגודל גורדי שחקים שצפים ברחבי האגם", אמר צ'ארלי הובס, בעלי חברת שיט, בריאיון לרדיו ניו זילנד.

שני מדריכים אחרים התריעו מפני התופעה ביום רביעי השבוע. אנתוני האריס אמר כי גושי הקרח הנופלים הובילו ל"כאוס" במים. הוא אמר כי הגאות, שהגיעה לגובה שני מטרים, פגעה במזח הסמוך והפכה על פיה את אחת הסירות. "זה האירוע המשמעותי ביותר שראיתי בטסמן בחמש השנים האחרונות", העיד האריס.

לקריאה נוספת:
"לא ראינו דבר כזה": קרחון ענק מתקרב לחופי גרינלנד
"מפות ישורטטו מחדש": קרחון גדול פי 4 מלונדון התנתק מאנטארקטיקה

קרחון ליד גרינלנד. AP
קרחון ליד גרינלנד/AP

חוקרת הקרחונים הת'ר פרודי אמרה כי התפרקות הקרחונים מתרחשת אחת לשנתיים, ואיננה בהכרח קשורה להתחממות הגלובלית. יחד עם זאת, העובדה שהקרחון הממוקם בדרום ניו זילנד התכווץ בשנים האחרונות נובעת משינויי האקלים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קרחון שצף מול חופי העיירה פרילנד, ניו פאונדלנד, קנדה, אפריל 2017. רויטרס
קרחון שצף מול חופי קנדה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully