וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סליחה שלא הייתי שם": אמו של ח"כ רועי פולקמן הובאה למנוחות

7.2.2019 / 14:09

שרים וחברי כנסת הגיעו ללוות את נעמי פולקמן, שנהרגה מפגיעת מערבל בטון כשיצאה מהתנדבות במטה מפלגת "כולנו" בת"א. "בשנים האחרונות הנכדים שלה והעשייה הציבורית שלי גרמו לה לאושר", ספד לה בנה. השר כחלון: אם הייתה מקבלת את הצעתי לשתות קפה, היא לא הייתה כאן היום"

צילום: חדשות 13, עריכה: ניר חן

בבית העלמין ירקון בפתח תקווה הובאה היום (חמישי) למנוחות, נעמי, אמו של ח"כ רועי פולקמן (כולנו) שנהרגה שלשום מפגיעת מערבל בטון מחוץ למטה המפלגה בתל אביב. פולקמן, בת 78, הגיעה להתנדב במטה המפלגה בשכונת נחלת יצחק לקראת הבחירות. זמן קצר לאחר שיצאה לכיוון ביתה, נפגעה ממשאית ומותה נקבע במקום.

כמאה בני אדם ליוו את פולקמן בדרכה האחרונה. בין הנוכחים בהלוויה נמצאים ח"כ שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר הכלכלה אלי כהן, שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון. כמו כן הגיעו חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ), אלי אלאלוף (כולנו), עפר שלח (יש עתיד) ואמיר אוחנה (הליכוד).

עוד בוואלה! NEWS:
"לוקחת את האמונה צעד אחד קדימה": אלונה ברקת מצטרפת למפלגת "הימין החדש"
גשם ברחבי הארץ, חסימות כבישים והצפות בדרום | מזג אוויר חורפי
ניצב הלוי תקף את המשטרה בטקס פרישתו: "אין גיבוי ואין פרגון"

התיעוד האחרון של נעמי פולקמן ז"ל שצולמה אחר הצהריים, עם שר האוצר, משה כחלון.. אתר רשמי
נעמי פולקמן ומשה כחלון, זמן קצר לפני מותה/אתר רשמי

"הטרגדיה שפקדה אותנו ביום שלישי ב-16:20 מקצינה מהפרטיות כמשפחה קטנה ומצומצמת וההבנה שאין חשוב מהקהילה של בן אדם לקהילה אליה הוא משתייך", אמר פולקמן בפתח ההספד. חבר הכנסת סיפר כי "בשנים האחרונות הנכדים שלה והעשייה הציבורית שלי גרמו לה לאושר. שנים לא עירבתי אותה במה שאני עושה, עד שלאחרונה אמרה שהיא רוצה להיות חלק מהבחירות. אני קצת חששתי מהפדיחה של אימא שלי שתתחיל לספר לחברים שלי שהיה לי שיער ארוך ושהעיפו אותי מבית הספר".

לדבריו, ביום שלישי הגיעה בפעם הראשונה להתנדב במטה המפלגה, אולם "תרחיש הפדיחה הלך והתבדה". פולקמן אמר כי "הייתי באילת והטיסה איחרה. בשעה 16:15 קיבלתי תמונה של אימא עם משה (כחלון). אמרתי לה: 'אני בפקקים, אל תחכי לי'. כמה דקות לאחר מכן היא יצאה החוצה, נפגעה ממשאית ונהרגה במקום". עוד הוסיף כי "כשנכנסתי למטה עוד עשיתי ישיבה ולא ידעתי שהיא מתה במרכז תל אביב. סליחה שלא הייתי. הייתי צריך להיות שם וללוות אותך לרכב כמו בכל פעם שהיינו נפרדים".

עוד באותו נושא

אמו של ח"כ רועי פולקמן נדרסה למוות מחוץ למטה מפלגת כולנו בת"א

לכתבה המלאה
ח"כ פולקמן הגיע לבית העלמין ירקון לקראת הלווית אימו נעמי ליב פולקמן 7 בפברואר 2019. אור רביד
ח"כ פולקמן בהלוויית אמו, היום/אור רביד

יו"ר מפלגת כולנו, כחלון, אמר בהלוויה כי "הגורל לעיתים מזמן לנו את הנורא מכל. ביום שלישי האחרון, ישבנו במטה ונעמי עברה ליד המשרד שלי. היא אמרה לי: 'באתי לעזור, אני רוצה לעזור לכם, אני אבוא כל ערב לכאן, ואעשה כל מה שדרוש'".

"מרגע שקיבלתי את הבשורה אני כמעט לא מתפקד", העיד השר. "זה כל כך היה מרגש לראות את אמא שלך מגיעה לעזור, אם הייתה מקבלת את ההצעה שלי לשתות איתי קפה, היא לא הייתה כאן היום, אבל זה לא תלוי בנו. נעמי, מצטער שלא הכרתי אותך רבה יותר לעומק, הספיקו לי עשר הדקות האחרונות של חייך ללמד אותי על כל 78 שנות החיים שלך".

משה כחלון ויולי אדלשטיין בהלווית אמו של רועי פולקמן, פתח תקווה, 7 בפברואר 2019. אור רביד
כחלון ואדלשטייו בהלווייה, היום/אור רביד

"אימא צלצלה אליי בשעה 16:14, רגע לפני שעזבה את מטה המפלגה, ואמרתי לה שלא תחכה לי כי אני מגיע באיחור לפגישה שהייתה לי. כואב לי שלא הספקתי להיפרד מאימא בפעם האחרונה", סיפר בנה עם היוודע דבר מותה. "אימא העניקה לי בילדותי את הזכות להכיר את ארץ ישראל בזכות עבודתה. היא הייתה סבתא נפלאה לשלושת ילדיי, ואימא למופת. הייתי ילד לא קל והיא השקיעה את כל מה שיכולה הייתה לתת לי כדי שאהיה הבנאדם שאני היום, ועל זה אני חייב לה לנצח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "בשמי ובשם רעייתי אנו שולחים תנחומים מעומק הלב לח"כ רועי פולקמן ולמשפחתו, על מותה הטרגי של אמו נעמי. יחד עם רבים בעם אנו מבקשים לחזק אותם ביגונם ובשעתם הקשה".

הקדישה את שנותיה האחרונות להתנדבות

נעמי (ליב) פולקמן, נולדה ב-1940 בתל אביב וגדלה כבת לאב עובד בניין מבוני העיר, ולאם עקרת בית, בת הזקונים ואחות לשניים. אחיה, איתן, לשעבר עובד מערכת הביטחון ומנכ"ל חוג ידידי אסף הרופא, ויוסי, שנפגע במלחמת ששת הימים, ומת כמה שנים לאחר מכן כתוצאה מסיבוך בעקבות הפגיעה.

נעמי עסקה בתחום התיירות, שאליו הגיעה דרך עבודה ברשת מלונות דן. היא הייתה אחראית תיירות נכנסת בחברת התיירות "היסתור איזרם", ובין היתר ארגנה פרויקטים רבים, הביאה לארץ קבוצות רבות של מטיילים, והייתה בקשרים עם גופים יהודיים רבים ברחבי העולם. נעמי הייתה נשואה לאמנון פולקמן שהלך לעולמו לפני 21 שנה.

עם יציאתה לפנסיה התנדבה במשך תקופה בארגון "עלם" והתגוררה ב"משען" תל אביב. עד יומה האחרון עסקה בהתנדבות במגוון מקומות. כאמור, לפני מותה בתאונה התנדבה במטה הבחירות של מפלגת כולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully