וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים והיא חיו בסיוט": האלימות שנגמרה בטרגדיה ביבנה

5.2.2019 / 18:09

קרובת משפחתם של האישה שנמצאה באורח אנוש ביבנה ושל בעלה שהתאבד בתלייה, סיפרה על המצב הרע בבית ועל בחירתה של האם להישאר לטובת הילדים. "היא כל הזמן אמרה שקשה. הוא הרס להם את החיים"

צילום: מד"א וניב ארהרונסון, עריכה: תומר לוי

"היא חיה בתוך סיוט, הוא מירר לה ולילדים את החיים וכל הזמן איים עליהם" - כך סיפרה היום (שלישי) קרובת משפחתם של האישה בת ה-51 שנמצאה הלילה באורח אנוש ושל בעלה בן ה-62, שתקף אותה באופן קשה ונמצא תלוי על עץ סמוך לביתם ביבנה. בת משפחתם תיארה שיחות קשות שקיימה עם אם המשפחה בימים שקדמו לאירוע הקשה. "הוא היה בעל אלים וחשדן, הוא קינא לה הרבה, רדף אחריה וחשב כל הזמן שהיא משקרת לו", העידה.

הקרובה סיפרה כי חברותיה הקרובות של האישה הבחינו במצב הרע בבית ואמרו לה לא פעם שהיא צריכה לקום ולעזוב. "זוכרת שאמרתי לה, אם לא טוב לך תקומי ותלכי, תעזבי הכול, תשמרי על החיים שלך, אלה לא חיים". למרות זאת, העדיפה להמשיך לספוג את האש, האיומים והאלימות ונשארה בבית מתוך דאגה למשפחתה. "היא כל הזמן הייתה אומרת לי שקשה לה, אבל אמרה שיש לה ילדים שגרים בבית הזה ונכדים שאני מטפלת בהם. הוא הרס להם את החיים".

לקריאה נוספת בנושא
"ראיתי את אבא תלוי, מקווה שאימא תחיה": הבן משחזר את הטרגדיה ביבנה
חשד לניסיון רצח ביבנה: בת 51 במצב אנוש לאחר שהוכתה; בעלה התאבד

יבנה. אתר רשמי
בחרה להישאר בבית למרות המצב הרע. האשה ובעלה/אתר רשמי

"מצטער שהפעם לא הצלחתי לעזור להם", אמר חבר מועצת יבנה שחר סימנה, שמתגורר בסמוך לביתם. "המשפחה עלתה מאתיופיה. קשיי הקליטה ניכרו עליהם", תיאר. "קשיי השפה והמנטליות הישראלית הייתה קשה מאוד לבית. האישה ניסתה להתקדם ולפרנס את המשפחה. הם נלחמו על החיים כדי שיהיה להם ולילדים טוב".

סימנה סיפר שהעניק סיוע למשפחה לאחר שהאם נפגעה בתאונת דרכים לפני כמה שנים וכשאב המשפחה פוטר מעבודתו. כמו כן, עזרו להשיג מחשב לילדים. "היינו מדברים הרבה, הם היו מבקשים, אבל אף פעם לא סיפרו על הבעיות בתוך הבית", אמר. לדבריו, בסביבת המשפחה הקרובה העידו על מתח קשה בין בני הזוג לפני האירוע. כעת, המשפחה נמצאת בטראומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת רצח ביבנה, בעל ניסה לרצוח את אשתו ותלה עצמו על עץ, 5 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
המשפחה בטראומה. זירת הרצח ביבנה, היום/ניב אהרונסון

בעיריית יבנה סיפרו כי בחודש אפריל האחרון הגישה האישה תלונה למשטרה נגד הבעל, ואמרו כי סייעו לאישה והציעו לה כמה מסגרות לטיפול. "בעקבות אירועים אלה הוצעו לאשה מספר מסגרות מקצועיות ומענים העומדים לרשותה - טיפול במרכז 'דולב' למניעת אלימות במשפחה, וכן יציאה למקלט לנשים מוכות", ציינו.

"לצערנו, האישה בחרה מסיבותיה שלא לעשות כן ולהחזיר את הבעל לביתם לניסיון נוסף. לאחרונה פתחה האישה תיק בקשה לגירושין בבית הדין הרבני אשר נמצא בתהליך ראשוני".

עוד נמסר מהעירייה כי שירותי הרווחה עומדים בקשר עם בני המשפחה להמשך טיפול בשני ילדי המשפחה הקטינים בני 12 ו-17. לבית הספר בו לומד אחת הילדים הגיעו הבוקר צוותי השירות הפסיכולוגי-חינוכי ביבנה. יחד עם יועצת בית הספר, שוחח הצוות עם המורים והנחה אותם לגבי השיח מול התלמידים. "המשפחה עלתה לישראל בשנת 2001. על רקע היותם עולים זכו לסיוע חומרי, הדרכה, תיווך מול שירותים שונים בקהילה ושילוב הילדים במסגרות חינוכיות", אמרו.

זירת רצח ביבנה, בעל ניסה לרצוח את אשתו ותלה עצמו על עץ, 5 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
האישה הגישה תלונה למשטרה נגד הבעל. זירת הרצח ביבנה, היום/ניב אהרונסון

אחד מילדי הזוג, שב הלילה לביתו וראה את אביו תלוי. "הייתי אצל חברים ובדרך הביתה מישהו אמר שמישהו תלה את עצמו, אמרתי לחבר שלי עזוב אני הולך הביתה ואז ראיתי את המשטרה. כשהגעתי הביתה ראיתי שם את גיסי הוא אמר לי 'אבא תלה את עצמו'".

באותו זמן הבן לא ידע על מצבה של אמו ורץ לעבר האב. "רצתי בחזרה למקום שבו היו כל השוטרים, עשו לו החייאה, החזקתי לו את היד וביקשתי ממנו להתעורר, אמרתי לו שאני אוהב אותו". רק לאחר שהאב פונה גילה הבן את מצבה של האם ונסע לבית החולים. "ראיתי אותה בבית החולים, זה היה קשה. אם הייתי בבית זה לא היה קורה, אני מקווה שהיא תחיה. הם היו מתווכחים לפעמים, אבל אף פעם הוא לא הרים עליה יד".

ד"ר האשם רוחי, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, סיפר כי מצבה של האישה קשה מאוד. לדבריו, צוותים רבים טיפלו בה והצליחו לייצב את מצבה אחרי כמה שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully